Πριν από δέκα χρόνια, η εκθαμβωτική Βασίλισσα Ραβένα σκότωσε το Βασιλιά την πρώτη νύχτα του γάμου τους. Τώρα χρειάζεται μια αγνή καρδιά για να καταφέρει να διατηρήσει την ομορφιά της, αλλά και τη δύναμή της. Και η μοναδική που υπάρχει, φυλακισμένη στο κάστρο τόσα χρόνια, είναι η καρδιά της κόρης του βασιλιά. Το νεαρό κορίτσι, όμως, καταφέρνει να δραπετεύσει και αναζητά καταφύγιο στο Σκοτεινό Δάσος, το οποίο είναι γεμάτο με επικίνδυνα φυτά και δηλητηριώδη ζώα. Τότε η Βασίλισσα στέλνει στο κατόπι της τον μοναδικό άνθρωπο που λέγεται ότι μπήκε στο Δάσος και επιβίωσε: ένα θλιμμένο Κυνηγό, τον Έρικ, με εντολή να τη βρει και να της τη φέρει. Εκείνος, έχοντας προ πολλού εγκαταλείψει κάθε ελπίδα για ζωή, δέχεται. Όταν όμως βρίσκει τη λεία του, διστάζει. Θα σκοτώσει το όμορφο κορίτσι; Ή θα την εκπαιδεύσει για να γίνει η καλύτερη πολεμίστρια που έχει δει ποτέ το Βασίλειο; Και οι νάνοι πώς θα εμπλακούν στην ιστορία;
Πληροφορίες
Ετοιμαστείτε για μια νέα, αποδομημένη ανάγνωση – διασκευή του πασίγνωστου παραμυθιού των αδερφών Γκριμ, της Χιονάτης, σύμφωνα με την οποία… ο κυνηγός (ο Thor Κρις Χέμσγουορθ) όχι μόνο αρνείται να υπακούσει πειθήνια στις εντολές εξόντωσης της Χιονάτης (στο ρόλο η σταρ του Λυκόφωτος Κρίστεν Στιούαρτ), αλλά αναλαμβάνει και το ρόλο του προστάτη και μέντορά της, ενώ, ταυτόχρονα, οι δυο τους προσπαθούν να ξεφύγουν από την κακιά μάγισσα (στο ρόλο η Σαρλίζ Θέρον) που τους καταδιώκει…
Το βιβλίο κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδοσείς Ψυχογιός.
INFO
• Ο Τζο Ροθ, πρώην πρόεδρος των 20th Century & Walt Disney Studios, και παραγωγός της μεγάλης επιτυχίας του Τιμ Μπάρτον Alice in Wonderland, ενθουσιάστηκε εξαρχής με την πρόταση της ομάδας του να μεταφέρουν στη μεγάλη οθόνη την ιστορία του Ίβαν Ντόχερτι (που συνυπογράφει το τελικό σενάριο με τους Τζον Λι Χάνκοκ –The Blind Side- και Χοσεϊν Αμινί –Drive), που συνιστούσε μια αποδομημένη, σύγχρονη εκδοχή του γωστού παραμυθιού των αδελφών Γκριμ με ηρωίδα τη Χιονάτη, που πρωτοκυκλοφόρησε το 1812. Με τη βοήθεια του συνεργάτη του (και μετέπειτα εκτελεστικού παραγωγού στην εν λόγω ταινία) Πάλακ Πατέλ, ο Τζο Ροθ εμπιστεύτηκε για τη σκηνοθεσία της επικής αυτής περιπέτειας δράσης τον νέο (στο χώρο της μεγάλης οθόνης), αλλά ικανότατο Ρούπερτ Σάντερς, που είχε διακριθεί ήδη στο χώρο της διαφήμισης. Σχολιάζει ο Ροθ «Ενθουσιάστηκα με την ιδέα να «ξαναγράψω» την ιστορία. Αυτό που κατάλαβα μετά την Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων ήταν πως αν έχεις την κατάλληλη ιστορία και την αναθέσεις σε έναν οραματιστή σκηνοθέτη, κάποιον που το «έχει», έχεις μια σύγχρονη ανάγνωση που με τη χρήση των πιο σύγχρονων μέσων οδηγεί σε θαυμαστά αποτελέσματα.» Παράλληλα και ο σκηνοθέτης ενθουσιάστηκε με την προοπτική να «ανακαλύψει εκ νέου» μια γνωστή σε όλους ιστορία (μην ξεχνάμε και το καρτούν του 1937) και μάλιστα να της δώσει πιο ανδρική χροιά, κάνοντας τη Χιονάτη δυναμική, διεκδικητική, μια πραγματική πολεμίστρια. Μάλιστα για να αποδείξει πως είναι ικανός να αναλάβει αυτό το εγχείρημα, ο Σάντερς, με τη συνδρομή φίλων του και συναδέλφων του, έφτιαξε, μέσα σε μια βδομάδα, ένα μικρό δείγμα δουλειάς, γεμάτο εφέ (η βασίλισσα να «εξατμίζεται» σε σμήνος κορακιών, το μήλο να σαπίζει ιδιότυπα, τα ξωτικά να βγαίνουν από το στέρνο των πουλιών), που έκανε το στούντιο να του δώσει άμεσα το πράσινο φως. Σχολιάζει ο σκηνοθέτης «Κι εμείς έχουμε τον καθρέφτη, το κόκκινο μήλο και την κακιά Βασίλισσα, αλλά έχουμε και μεγάλες μάχες και μια επανάσταση. Η ιστορία είναι μεγαλύτερη. Πρόκειται για μια μάχη της ζωής ενάντια στο θάνατο…Άλλωστε τα πάντα στην ιστορία των Γκριμ είναι συμβολικά και αφορούν πολλά βαθύτερα θέματα. Το μήλο δεν είναι άλλο από τη γνώση που υπάρχει στο δέντρο της ζωής. Με την ιστορία της Χιονάτης μπορούμε να καταλάβουμε τη θνησιμότητά μας και μας διδάσκει να μην είμαστε τόσο απορροφημένοι από θυμούς και ζήλιες, καθώς έτσι σταματάμε να ζούμε. Μας διδάσκει πως πρέπει να χαιρόμαστε τη ζωή και να μην αναζητάμε το αδύνατο… Ήθελα να δημιουργήσω έναν πλούσιο, φανταστικό κόσμο, διακριτό από εκείνον του παραμυθιού. Τα πάντα είναι πιο σκληρά, αλλά συνάμα συγκινητικά, καθώς η ίδια η ιστορία βρίθει συναισθημάτων.»
• Η πρώτη ανάθεση ρόλου αφορούσε σε εκείνον της κακιάς Βασίλισσας Ραβένα, της κόρης μιας μάγισσας, της οποίας η μόνη δύναμη είναι η ομορφιά της, την οποία διατηρεί καταναλώνοντας τα νιάτα νεαρών κοριτσιών. Σημειώνει ο σκηνοθέτης «Η Βασίλισσα συμβολίζει το θάνατο και προσπαθεί να αποτρέψει, με κάθε τρόπο, το δικό της τέλος. Αποζητά την αθανασία, οπότε τα πάντα στο βασίλειο αρχίζουν να καταρρέουν. Η Χιονάτη συμβολίζει την ίδια τη ζωή και ο Κυνηγός είναι εκείνος που καλείται να της την πάρει. Αν η Βασίλισσα αποτύχει, η ισορροπία θα αποκατασταθεί και το βασίλειο θα επιστρέψει στην πρότερη ευημερία του.» Το ρόλο ανέλαβε η βραβευμένη με Όσκαρ Σαρλίζ Θερόν, η οποία συνιστά την ιδανική μίξη δυναμισμού και μοναδικής ομορφιάς.
• Στον αντίποδα της κακιάς Βασίλισσας-Σαρλίζ Θεόρόν, στο ρόλο της Νέμεσής της βρίσκουμε τη Χιονάτη – Κρίστεν Στιούαρτ, η οποία έχει την αθωότητα που απαιτείται για το πρώτο μισό της ταινίας, και τον απίστευτο δυναμισμό που προϋποθέτει το δεύτερο. Για πρώτη φορά σε έναν τέτοιο ρόλο, η Στιούαρτ σχολιάζει «Η Χιονάτη αρχικά είναι μια μάρτυρας. Αφού δραπετεύει ξαναγίνεται ανθρώπινη και παλεύει, όχι μόνο για τον εαυτό της, αλλά για τα ιδανικά που πιστεύει.»
• Στο ρόλο του Κυνηγού ο Thor Κρις Χέμσγουορθ που σχολιάζει «Ο Κυνηγός είναι μια χαμένη ψυχή. Έχει παραιτηθεί από τη ζωή και τον εαυτό του. Όταν τον πρωτοβλέπουμε είναι ένας μέθυσος που ζει μόνος του. Και μετά αναλαμβάνει την αποστολή να βρει τη Χιονάτη και να την παραδώσει στη Βασίλισσα.»
• Τέλος, στο ρόλο του όμορφου πρίγκιπα βρίσκουμε τον Βρετανό Σαμ Κλάφλιν, που γοητεύει με το δυναμισμό που επιδεικνύει ως πολεμιστής.
• Οι νάνοι συνιστούν το κωμικό ιντερλούδιο της ταινίας που φέρνει γέλιο, αλλά και συγκίνηση. Τους νάνους υποδύονται κάποιοι από τους καλύτερους Βρετανούς ηθοποιούς: Μπιθ: Ίαν Μακ Σέιν (Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides), Μιούρ: Μπομπ Χόσκινς (Mrs Henderson Presents), Γκορτ: Ρέι Ουίνστοουν (The Departed), Νίον: Νικ Φροστ (Hot Fuzz), Κολ: Τόμπι Τζόουνς (Frost/Nixon), Ντίερ: Έντι Μάρσαν (Sherlock Holmes), Κουέρτ: Τζόνι Χάρις (Atonement) και Γκας: Μπράιαν Γκλίσον (The Eagle). Τεχνικά, η κινηματογραφική απεικόνιση των νάνων, ήταν μια πρόκληση για το σκηνοθέτη, την οποία υπερκέρασε δημιουργικά με την ομάδα του.
• Το καστ συμπληρώνουν οι: Σαμ Σπρούελ (The Hurt Locker), Βίνσεντ Ρέιγκαν (Clash of the Titans), Λίλι Κόουλ (St. Trinian’s), Νόα Χάντλεϊ (28 Days After…), Λίμπερτι Ρος (W.E.) και στο κινηματογραφικό της ντεμπούτο η μικρή Ράφεϊ Κάσιντι.
• Η βραβευμένη με Όσκαρ ενδυματολόγος Κολίν Άτγουντ (Alice in Wonderland, Chicago, Memoirs of a Geisha), συνεργάτης χρόνων του σκηνοθέτη, ανέλαβε το δύσκολο έργο δημιουργίας των κοστουμιών (μετά από ενδελεχή μελέτη και έρευνα για τα κατάλληλα υφάσματα και τις ιδανικές γραμμές -ακόμα και σε μουσεία) με τρόπο ώστε να υπηρετεί το συμβολισμό της ιστορίας. Π.χ. η Χιονάτη φορά διάφορα ενδύματα κατά τη διάρκεια της ταινίας ώστε να υπηρετούν τις ανάγκες της (φόρεμα, παντελόνι, πανοπλία), ο Κυνηγός είναι η κατεξοχήν οργανική φιγούρα της ταινίας αφού συνιστά μέρος της φύσης, με το δέρμα να αποτελεί, σχεδόν, τη μια και μόνη επιλογή για όλα τα ρούχα του, ενώ η Βασίλισσα είναι εκείνη που έχει τα περισσότερα και πολυπλοκότερα ρούχα που να ακολουθούν τη δική της φθορά και να αποπνέουν-κυρίως- το θάνατο, που είναι συνώνυμός της. Τέλος, το να ντύσει τους νάνους ήταν ένα ακόμη δύσκολο έργο, καθώς τα ρούχα τους, πέραν των πρακτικών δυσχερειών -καθώς κάθε κοστούμι οφείλει να ξανασχηματίζει το σώμα του ηθοποιού-, έπρεπε να αποπνέει την προσωπικότητα καθενός και να διαφοροποιείται στη λεπτομέρεια.
• Πολλές σκηνές δράσης σημαίνει αναγκαστικά εξουθενωτική εξάσκηση ώστε να ανταποκριθούν τόσο οι ηθοποιοί όσο και οι κασκαντέρ στις δύσκολες σκηνές. Επιπλέον και οι ηθοποιοί που υποδύονται τους νάνους έπρεπε να διδαχθούν εκ νέου κινήσεις, αλλάζοντας το κέντρο βάρους τους, το οποίο αναγκαστικά εναλλάσσεται ανάλογα με το βήμα τους.
• Ο καθρέφτης (ή ο άνθρωπος-καθρέφτης;) ήταν αυτός που απορρόφησε σε μεγάλο βαθμό το τμήμα ειδικών εφέ (μαζί με την απεικόνιση του Αδύτου, των ξωτικών, των νάνων…) καθώς είναι εμπνευσμένος από το άγαλμα του Ιρλανδού Κέβιν Φράνσις Γκρέι (Face-off). Δεν είναι ποτέ απόλυτα συμπαγής, ούτε όμως και τελείως ρευστός, ώστε να μπορεί να αντικατοπτρίζει το συνεχώς μεταβαλλόμενο είδωλο της Ραβένα.