Αναζήτηση
Μεγάλη απόδραση - iShow.gr
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
VIDEO
Μεγάλη απόδραση - iShow.gr
Είδος
Δραματική ταινία αυσριακής, γερμανικής παραγωγής 2021
Διάρκεια
116'
Συντελεστές
Σκηνοθεσία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
VIDEO
Υπόθεση
Δραματική
Στη μεταπολεμική Γερμανία, ο Χανς σώθηκε από το ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης μόνο και μόνο για να μπαινοβγαίνει στις φυλακές. Το έγκλημά του; Είναι ομοφυλόφιλος. Εξαιτίας της Παραγράφου 175, η οποία ορίζει την ομοφυλοφιλία όχι απλά ως διαστροφή, αλλά ως ποινικό αδίκημα, η επιθυμία του για ελευθερία καταστρέφεται συστηματικά. Υπό αυτές τις συνθήκες, η μόνη σταθερή σχέση στη ζωή του είναι εκείνη με τον επί σειρά ετών συγκρατούμενό του, τον Βίκτορ, έναν καταδικασμένο δολοφόνο. Σταδιακά, ό,τι ξεκίνησε ως αποστροφή εξελίσσεται σε κάτι που ονομάζεται αγάπη... 
Trailer
Φωτογραφίες
Πληροφορίες

Μια χαμηλών τόνων, αντισυμβατική ιστορία αγάπης για τους απίθανους συμμάχους που βρίσκονται μέσα στις πιο απελπιστικές συνθήκες, αλλά κι ένας στοχασμός πάνω στην επίδραση που έχει στην ψυχή του ανθρώπου ο πολυετής εγκλεισμός για ένα έγκλημα που δεν είναι έγκλημα, από τον σκηνοθέτη Σεμπάστιαν Μάιζε.

Η ταινία αποτελεί την επίσημη πρόταση της Αυστρίας για το Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας, ενώ έχει ήδη τιμηθεί με το βραβείο «Ένα κάποιο βλέμμα» στο Φεστιβάλ των Καννών, τα βραβεία Καλύτερης Ταινίας και Καλύτερου Ηθοποιού στα φεστιβάλ του Σεράγεβο και της Βαλανσιέν, και τα βραβεία της Ένωσης Ελλήνων Κριτικών Κινηματογράφου και Κοινού στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας».

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

Φανταστείτε έναν κόσμο στον οποίο η αγάπη απαγορεύεται διά νόμου και τιμωρείται με φυλάκιση. Αυτό που ακούγεται ως δυστοπικό σενάριο ήταν πραγματικότητα για τους γκέι άνδρες στη Γερμανία μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1960. Η Παράγραφος 175 επέτρεπε στο κράτος να διώκει τους ομοφυλόφιλους, κάτι το οποίο έκανε με ιδιαίτερο ζήλο και σχολαστικότητα. Αυτό το σημαντικό γεγονός μού ήταν εντελώς άγνωστο, ώσπου διάβασα αναφορές για γκέι άνδρες που απελευθερώθηκαν από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης από τους Συμμάχους, αλλά μεταφέρθηκαν απευθείας στη φυλακή για να εκτίσουν το υπόλοιπο της ποινής τους. Η δίωξή τους θα συνεχιζόταν για δεκαετίες. Αυτό ήταν το σημείο εκκίνησης της ιστορίας μας. Ο κεντρικός μας χαρακτήρας, ο Χανς, αντιπροσωπεύει τις τύχες πολυάριθμων ανδρών που κατέληξαν στη φυλακή ξανά και ξανά, που οι ζωές και οι σχέσεις τους καταστράφηκαν, και που οι ιστορίες τους χάθηκαν μέσα στα αρχεία της γραφειοκρατίας. Η ιστορία του Χανς ξετυλίγεται με βάση τις φυλακίσεις του. Οι τοίχοι και τα κάγκελα γίνονται μια επαναλαμβανόμενη σταθερά που μετατρέπεται σε μια αέναη χρονική λούπα. Ο Χανς δεν μπορεί να σταματήσει να είναι αυτός που είναι. Πρέπει να συνεχίσει, γιατί η αγάπη είναι η ουσία της ανθρώπινης φύσης. Η ίδια του η ύπαρξη είναι μια εξέγερση. Από όλα τα μέρη, τελικά ο Χανς βρίσκει την αγάπη μέσα στη φυλακή. Και από όλους τους ανθρώπους που θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί, τη βρίσκει στο πρόσωπο του Βίκτορ, ενός καταδικασμένου δολοφόνου. Σε μια διστακτική επαναπροσέγγιση, αυτοί οι δύο άνδρες, που δεν θα μπορούσαν να είναι πιο διαφορετικοί, μαθαίνουν να σέβονται και τελικά να εμπιστεύονται ο ένας τον άλλον. Μέσα στα χρόνια, μια απρόσμενη οικειότητα αναπτύσσεται ανάμεσά τους και, στο τέλος, βρίσκονται μέσα σε μια σχέση που δεν χωρά σε κάποιον ορισμό. Αυτοί οι δύο άνδρες, που στιγματίστηκαν για μια ζωή, συναντιούνται στη λαχτάρα τους για αγάπη κι ελευθερία. Μια λαχτάρα που πάντα θα βρίσκει έναν τρόπο να υπερβαίνει την καταπίεση, όσο σκληρή κι αν είναι.
Σεμπάστιαν Μάιζε

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ / ΥΠΟΒΑΘΡΟ

Για 123 χρόνια, η Παράγραφος 175 ποινικοποιούσε τους ομοφυλόφιλους. Όσοι καταδικάζονταν, φυλακίζονταν έως και για 10 έτη. Τη μεταπολεμική περίοδο, 100.000 άνδρες δικάστηκαν μόνο στη Δυτική Γερμανία.

Η Παράγραφος 175 επέτρεπε στις αρχές να υποκλέπτουν και να κατάσχουν ερωτικές επιστολές, να τις καταθέτουν στο δικαστήριο ως αποδεικτικά στοιχεία, καθώς και να εγκαθιστούν κάμερες πίσω από καθρέφτες, παραβιάζοντας έτσι την ιδιωτικότητα αυτών των ανδρών, αποκαλύπτοντας την ερωτική τους ζωή κι εκθέτοντας ευαίσθητα προσωπικά στοιχεία τους στο κοινό. Ένα σενάριο που θυμίζει το 1984 του Τζορτζ Όργουελ.

Παρακολούθηση, εκβιασμός, καταγγελία, βασανισμός και δολοφονία. Ό,τι είχε επιβληθεί και εκτελεστεί από το δικαστικό σώμα κατά τη διάρκεια του Τρίτου Ράιχ έγινε αποδεκτό ή ανεκτό στα μεταπολεμικά χρόνια. Η Παράγραφος 175, η οποία έδωσε ένα όνομα σε ολόκληρες γενιές γκέι ανδρών –«175άρης» σήμαινε ομοφυλόφιλος-, δεν συνέχισε να υφίσταται από παράβλεψη, αλλά αντίθετα, μέσα στο πέρασμα των δεκαετιών, εξετάστηκε, επικυρώθηκε και εγκρίθηκε επανειλημμένα.
Ως εκ τούτου, για τους ομοφυλόφιλους, η απελευθέρωση από τους Συμμάχους δεν σήμαινε ελευθερία. Η Παράγραφος 175 (*1872) αυστηροποιήθηκε από τους Ναζί και υιοθετήθηκε απαράλαχτη από τη μεταπολεμική Γερμανία, ώστε οι κρατούμενοι στα στρατόπεδα συγκέντρωσης μεταφέρθηκαν απευθείας στη φυλακή για να εκτίσουν το υπόλοιπο της νόμιμης ποινής τους.

Δεν πρέπει να μας εκπλήσσει, συνεπώς, το γεγονός ότι οι γκέι άνδρες δεν ήταν ιδιαίτερα συμπονετικοί και κρατούσαν χαμηλό προφίλ τις δεκαετίες του ’50 και του ’60. Το να είσαι ομοφυλόφιλος ήταν από μόνο του ποινικό αδίκημα. Και μέχρι το 1992, θεωρούνταν επισήμως ψυχική ασθένεια.
Η καθολική απαγόρευση της ομοφυλοφιλίας παρέμεινε σε ισχύ μέχρι το 1969. Όμως, θα πέρναγαν άλλα 25 χρόνια μέχρι η Παράγραφος 175 να εξαφανιστεί εντελώς από τον γερμανικό ποινικό κώδικα, το 1994.
Στις 22 Ιουλίου 2017, η Γερμανία αποκατέστησε τα μεταπολεμικά θύματα της Παραγράφου 175. Όμως, ελάχιστοι ζούσαν πια για να δουν αυτή τη μέρα. Ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή, οι διακρίσεις, ο στιγματισμός, ο εξοστρακισμός, η ποινικοποίηση, η τιμωρία και η δολοφονία των ομοφυλόφιλων εξακολουθούν να υφίστανται: μία στις τρεις χώρες τιμωρεί την ομοφυλοφιλία.

ΒΑΣΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ

ΦΡΑΝΤΣ ΡΟΓΚΟΦΣΚΙ (Χανς)
Ο Φραντς Ρογκόφσκι εργαζόταν ως χορευτής και ερμηνευτής σε φημισμένα γερμανικά θέατρα, όπως το Schaubuhne του Βερολίνου και το Thalia Theater του Αμβούργου, πριν ο Γιάκομπ Λας τον επιλέξει ως πρωταγωνιστή για τις ταινίες του Frontalwatte και Love Steaks (Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Μονάχου 2013). Το 2015 εντάχθηκε στο δυναμικό του θεάτρου Kammerspiele του Μονάχου και, παράλληλα, εδραίωσε την παρουσία του στον κινηματογράφο με πρωταγωνιστικούς ρόλους στη βραβευμένη ταινία Victoria του Σεμπάστιαν Σίπερ και το Bedbugs του Γιαν Χένρικ Σταλμπεργκ, καθώς και με δεύτερους ρόλους στις ταινίες Happy End του Μάικλ Χάνεκε και A Hidden Life του Τέρενς Μάλικ. Πρωταγωνίστησε, επίσης, στο Transit του Κρίστιαν Πέτσολντ και στο In the Aisles του Τόμας Στούμπερ, που προβλήθηκαν στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου. Για τον ρόλο του στο τελευταίο, έλαβε το γερμανικό κινηματογραφικό βραβείο Lola Καλύτερου Α’ Ανδρικού Ρόλου. Το 2018, ήταν το «Ανερχόμενο Αστέρι της Ευρώπης» (European Shooting Star). Η πιο πρόσφατη ερμηνεία του ήταν στη Νύμφη του Νερού του Κρίστιαν Πέτσολντ, που έκανε πρεμιέρα στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα της Berlinare το 2019.

ΓΚΕΟΡΓΚ ΦΡΙΝΤΡΙΧ (Βίκτορ)

Το ειδησεογραφικό περιοδικό Profil τον χαρακτήρισε ως τον «πιο wild ηθοποιό της Αυστρίας», με αφορμή τη βράβευσή του στη Berlinare το 2017, 14 χρόνια αφότου παρουσιάστηκε εκεί ως ανερχόμενο αστέρι: η δυνατή του ερμηνεία στην ταινία Bright Nights του Τόμας Άρσλαν τού χάρισε δικαίως το βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού. Πρόκειται για ένα ακόμη κομμάτι του παζλ στην αξιοσημείωτη καριέρα που ο ηθοποιός, γεννημένος στη Βιέννη το 1966, έχει επιδείξει από το τέλος της περασμένης χιλιετίας. Έχει εμφανιστεί σε πολυάριθμες αυστριακές και διεθνείς ταινίες, κι έχει συνεργαστεί με βραβευμένους σκηνοθέτες, όπως οι Ούρλιχ Σάιντλ, Μάικλ Χάνεκε, Αλεξάντερ Σοκούροφ και Μπάρμπαρα Άλμπερτ.

ΑΝΤΟΝ ΦΟΝ ΛΟΥΚΕ (Λέο)

Ο Άντον Φον Λούκε σπούδασε στην Ακαδημία Δραματικών Τεχνών Ernst Busch στο Βερολίνο. Ερμήνευσε πολλούς θεατρικούς ρόλους, συμπεριλαμβανομένου εκείνου του Ρωμαίου του Σαίξπηρ στο πρώτο του έτος. Πρωτοεμφανίστηκε στον κινηματογράφο όταν ο σκηνοθέτης Φρανσουά Οζόν τον επέλεξε για τον ρόλο του Φραντς στην ομώνυμη ταινία, που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας το 2016. Ως συνέπεια, οι Γερμανοί σκηνοθέτες Τομ Τίκβερ, Άχιμ φον Μπόριες και Χενκ Χάντλεγκτεν τού έδωσαν τον ρόλο του μυστηριώδη νεαρού αστυνομικού Στέφαν Γιάνικε στην τηλεοπτική τους σειρά Babylon Berlin, η οποία πουλήθηκε σε πάνω από 100 χώρες παγκοσμίως και κέρδισε πολλά βραβεία, με το πιο πρόσφατο να είναι εκείνο της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου για το Σπουδαιότερο Επίτευγμα στη Μυθοπλασία. Ο τελευταίος του ρόλος ήταν στη βραβευμένη τηλεοπτική σειρά Bad Banks.

ΤΟΜΑΣ ΠΡΕΝ (Όσκαρ)

Ο ηθοποιός με καταγωγή από το Νότιο Τιρόλο σπούδασε στην περίβλεπτη Ακαδημία Δραματικών Τεχνών Ernst Busch στο Βερολίνο. Ο Τόμας Πρεν έχει συνεργαστεί με καταξιωμένους σκηνοθέτες, όπως ο Φόλκερ Σλέντορφ (Der Namenlose Tag), ο Τέρενς Μάλικ (A Hidden Life) και οι Στέφαν Ρουζοβίτσκι και Μίχαελ Κρουμενάχερ (Acht Tage). Για την εκπληκτική ερμηνεία του στον ρόλο του Ντάμιαν στην ταινία Schwarzwald Tatort του Στέφαν Σάλερ του απονεμήθηκε το βραβείο Νέου Ταλέντου του Studio Hamburg το 2019, ενώ τον ίδιο χρόνο ήταν υποψήφιος για δύο ακόμα βραβεία (German Acting Award, New Faces Award).

Οι τελευταίοι του πρωταγωνιστικοί ρόλοι στο βελγοαυστριακό δράμα Why Not You, σε σκηνοθεσία Εβί Ρομέν, και στη σειρά του Netflix Biohackers τού χάρισαν τη διεθνή αναγνώριση ως ανερχόμενο ταλέντο. Η πρόσφατή του ερμηνεία στην πολυαναμενόμενη διαδικτυακή σειρά Ich Bin Sophie Scholl του Τομ Λας έτυχε πολύ θερμής υποδοχής.

ΣΕΜΠΑΣΤΙΑΝ ΜΑΪΖΕ - ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

Ο Σεμπάστιαν Μάιζε είναι Αυστριακός σκηνοθέτης και σεναριογράφος. Η διακεκριμένη πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους Still Life έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαν Σεμπαστιάν και κέρδισε πολλά βραβεία, όπως το Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Diagonale. Το ντοκιμαντέρ του Outing παρουσιάστηκε στο Hot Docs Festival στο Τορόντο. Η δεύτερή του ταινία μεγάλου μήκους Μεγάλη Απόδραση, με τον ανερχόμενο Γερμανό σταρ Φραντς Ρογκόφσκι και τον βραβευμένο με Αργυρή Άρκτο Γκέοργκ Φρίντριχ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στην Επίσημη Επιλογή «Ένα κάποιο βλέμμα» του Φεστιβάλ των Καννών 2021. Είναι συνιδρυτής της εταιρείας παραγωγής FreibeuterFilm, που έχει βάση στη Βιέννη.
 
ΕΠΙΣΗΜΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΥΣΤΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΣΚΑΡ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΤΑΙΝΙΑΣ 2022
ΜΕΓΑΛΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ «ΕΝΑ ΚΑΠΟΙΟ ΒΛΕΜΜΑ» ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ 2021
ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ & ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΕΡΑΓΙΕΒΟ 2021
]ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ & ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΑΛΑΝΣΙΕΝ 2021
ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΝΩΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ & ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2021
Συμμετέχουν
Franz Rogowski
Hans Hoffmann
Γκεόργκ Φρίντριχ
Viktor
Anton von Lucke
Leo Giese
Thomas Prenn
Oskar
Thomas Stecher
Wärter 1968
Άλφρεντ Hartung
Wärter 1945
Τόμας Wehling
Wärter 1957
Mex Schlüpfer
Kumpel Viktor
David Burnell IV
Allierter
Fabian Stumm
Polizist
iShow.gr - Ο κόσμος της Showbiz
ΑΪΣΟΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ INTERNET Μ.ΙΚΕ
Επικοινωνία: press@ishow.gr
Τηλ. 211-4100551