Αναζήτηση
Γκέοργκ Βίλχελμ Πάμπστ (Georg Wilhelm Pabst) βιογραφία, βιογραφικό - iShow.gr
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΝΕΑ
Γέννηση
1885
Θάνατος
01/01/1967
Ηλικία
82
Βιογραφικό
Ο Georg Wilhelm Pabst γεννήθηκε το 1885 στο Ράντνιτζ της πρώην Τσεχοσλοβακίας από Βιεννέζους γονείς και πέθανε το 1967 στη Βιέννη. Ξεκίνησε την καλλιτεχνική του πορεία με το θέατρο το 1906. Αφού εργάστηκε ως θεατρικός σκηνοθέτης στην Ευρώπη και για λίγο διάστημα στην Αμερική μέχρι τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, γύρισε τη Βιέννη τη δεκαετία του ’20 και έγινε ένας από τους πρωτοστάτες του πειραματικού θεατρικού κινήματος της εποχής εκείνης. Αυτό τον οδήγησε σταδιακά στο ενδιαφέρον του για τον κινηματογράφο. Αναγνωρισμένος κινηματογραφικός σκηνοθέτης το 1923, έδωσε το δικό του στίγμα στον κινηματογράφο, μέσα από ταινίες πεσιμιστικού ρεαλισμού, με ιστορίες πολύ ανθρώπινες και αληθινές, ανάμεικτες με έναν αέρα ιμπρεσιονιστικής εικόνας. Σκηνοθέτησε τη Γκρέτα Γκάρμπο στο περίφημο «Τα δράματα στους οίκους ανοχής» (1925) και βοήθησε να δημιουργηθεί η μυστηριώδης περσόνα της Λουίζ Μπρουκς, της αμερικανίδας ηθοποιού με το χαρακτηριστικό καρέ μαλλί, που αποτέλεσε διαχρονικό πρότυπο ομορφιάς. Με τη Λουίζ Μπρουκς γύρισε δύο ταινίες: το διάσημο «Το κουτί της Πανδώρας», το οποίο την καθιέρωσε, και «Diary of a lost girl», και τα δύο τολμηρές για την εποχή τους κοινωνικές ταινίες σχετικά με τη σεξουαλικότητα και τη γυναίκα. Η Μπρουκς αργότερα μίλησε για τον Pabst, τονίζοντας πόσο η επιτυχημένη ερμηνεία της οφειλόταν σχεδόν εξολοκλήρου στην υπέροχη ικανότητα του Pabst να έχει ήδη φανταστεί στο μυαλό του σχεδόν την τελική μορφή του φιλμ, πριν ακόμα ξεκινήσει να γυρίζει.

Ο σκηνοθέτης ξεκίνησε την καριέρα του στον ομιλούντα κινηματογράφο με τρεις πολύ σημαντικές ταινίες, που αποτελούν την τριλογία του Σοσιαλιστικού Ρεαλισμού: την αντιπολεμική ταινία «Στο Δυτικό Μέτωπο», την «Όπερα της πεντάρας», κινηματογραφική μεταφορά του μιούζικαλ των Brecht/Weill, και την «Συντροφικότητα», μια γαλλο-γερμανική συμπαραγωγή, που δίδασκε την αλληλεγγύη ανάμεσα στα έθνη. Η δύναμη και η πειστικότητα των ταινιών του, έκαναν σύντομα τους Ναζί να τον θέλουν για να γυρίσει τις δικές τους προπαγανδιστικές ταινίες. Ο Pabst αρνήθηκε, πήγε Γαλλία, όπου γύρισε δύο ταινίες και έπειτα Αμερική, όπου το 1934, γύρισε μια μόνο ταινία, το κοινωνικό «A Modern Hero» (1934). Με το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ο Pabst βρισκόταν στη Γαλλία και επέστρεψε στη Γερμανία το 1938. Εκεί, γύρισε 2 ταινίες υπό Ναζιστικό καθεστώς, τα «Ο αγώνας μιας γυναίκας» (1941) και Paracelsus (1943). Αυτό το αντιφατικό γεγονός τον έκανε αμφιλεγόμενη προσωπικότητα και δεν μπόρεσε ποτέ ξανά να κερδίσει την προηγούμενη αίγλη το... Διαβάστε περισσότερα
υ στις συνειδήσεις του κόσμου, αν και ο ίδιος εξέφραζε τις απόψεις του σε πολλές αντιναζιστικές μεταπολεμικές ταινίες του, όπως The Trial (1948), μια βραβευμένη ταινία κατά του αντισημιτισμού. Ο Pabst συνέχισε να γυρίζει ταινίες στη Γερμανία, Αυστρία και Ιταλία. Το 1953 σκηνοθέτησε 4 παραστάσεις όπερας στην Ιταλία, σε μια από αυτές ήταν και η Αΐντα με την Μαρία Κάλας. Αποσύρθηκε από την ενεργό δράση το 1956 και πέθανε στη Βιέννη το 1967. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του βωβού κινηματογράφου ειδικότερα αλλά και του κινηματογράφου γενικότερα.

Επιλεγμένη φιλμογραφία


• The treasure (Der Schatz) (1923)
• Δράματα στον οίκο ανοχής (Die freudlose Gasse) (1925)
• Secrets of the soul (Geheimnisse einer Seele) (1926)
• Ο έρως της Ιωάννας Νέι (Die Liebe der Jeanne Ney) (1927)
• Όταν τα νιάτα διψούν (Abwege) (1928)
• Το κουτί της Πανδώρας (Die Büchse der Pandora) (1929)
• Diary of a lost girl (Tagebuch einer Verlorenen) (1929)
• Η λευκή κόλαση του Πιτζ Παλού (Die weiße Hölle vom Piz Palü) (1929)
• Στο Δυτικό Μέτωπο (Westfront 1918) (1930)
• Η όπερα της πεντάρας (Die 3-Groschen-Oper) (1931)
• Συντροφικότητα (Kameradschaft )(1931)
• Ατλαντίς (L'Atlantide) (1932)
• Δον Κιχώτης (Don Quichotte) (1933)
• Έρως σε όλα τα πατώματα (Du haut en bas) (1933)
• A Modern Hero (1934)
• Θεσσαλονίκη, Η φωλιά των κατασκόπων (Mademoiselle Docteur) (1937)
• Το δράμα της Σαγκάης (Le drame de Shanghaï) (1938)
• Η αγωνία των κοριτσιών (Jeunes filles en détresse) (1939)
• Ο αγώνας μιας γυναίκας (Komödianten) (1941)
• Paracelsus (1943)
• Der Fall Molander (1945)
• The trial (Der Prozeß) (1948)
• Η φωνή της σιωπής (La voce del silenzio) (1953)
• Η κατηγορούμενη σιωπά (Das Bekenntnis der Ina Kahr) (1954)
• Οι τελευταίες στιγμές του Χίτλερ (Der letzte Akt) (1955)
• 20 Ιούλη 1944: Εξέγερση ενάντια στον Χίτλερ (Es geschah am 20. Juli) (1955)
• Τριαντάφυλλα για τη Μπετίνα (Rosen für Bettina) (1956)
iShow.gr - Ο κόσμος της Showbiz
ΑΪΣΟΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ INTERNET Μ.ΙΚΕ
Επικοινωνία: press@ishow.gr
Τηλ. 211-4100551