Ο άνθρωπος που γνώριζε το Σινεμά όσο λίγοι, αφού το υπηρέτησε επιτυχημένα από σχεδόν όλα τα πόστα: Σκηνοθέτης 17 και Παραγωγός 15 ταινιών, έκανε το Μοντάζ σε 76 ταινίες και τη Διεύθυνση Φωτογραφίας σε άλλες 45, ενώ έγραψε 14 Σενάρια.
Η δημιουργικότητα, η πείρα, το σθένος και η νεανική ματιά του, θα λείψουν σε όλη την Ελληνική Κινηματογραφική Κοινότητα.
Ο Ντίνος Κατσουρίδης, γεννήθηκε στη Λευκωσία της Κύπρου το 1927. Στα μέσα της δεκαετίας του ’50 ήρθε στην Αθήνα για σπουδές στην Ιατρική σχολή, όμως βρέθηκε τελικά στη νεοιδρυθείσα τότε Σχολή Σταυράκου, στο τμήμα σκηνοθετών.
Η πρώτη του επαγγελματική ενασχόληση με τον κινηματογράφο, ήταν ως βοηθός σκηνοθέτη στην ταινία του Γρηγόρη Γρηγορίου, Πικρό Ψωμί, ενώ λίγο αργότερα εργάστηκε στον Σπέντζο, ως τεχνικός στο Αμάρτησα για το Παιδί μου. Στη συνέχεια, για οκτώ σημαντικά χρόνια, βρέθηκε στη Φίνος Φιλμ, όπου ως οπερατέρ και φωτογράφος πλατό, δούλεψε σε 21 συνολικά ταινίες και συνεργάστηκε με τα μεγαλύτερα ονόματα του κινηματογράφου εκείνης της εποχής: Σακελλάριος, Αυλωνίτης, Λογοθετίδης, Σταυρίδης, Τζαβέλλας.
Η πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα έγινε με τη μεταφορά στον κινηματογράφο του θεατρικού έργου Είμαι Αθώος και ακολούθησε το Έγκλημα στα Παρασκήνια, μια ταινία στα πρότυπα του φιλμ νουάρ, η οποία διακρίθηκε.
Ακολούθησαν, με μεγάλη εμπορική επιτυχία, ο Κύριος Πτέραρχος, Οι αδίστακτοι και μια από τις πιο χαρακτηριστικές κωμωδίες του Ελληνικού Κινηματογράφου, Της Κακομοίρας, ενώ παράλληλα ως διευθυντής φωτογραφίας και μοντέρ συνεργάστηκε με τους Γιώργο Τζαβέλλα, Αλέκο Σακελλάριο, Παντελή Βούλγαρη κ.α.
Πολύ σημαντική περίοδος της σταδιοδρομίας του αποτέλεσε η δωδεκαετία 1970-1982, οπότε σκηνοθέτησε τον Θανάση Βέγγο, σε εννέα συνεχόμενες ταινίες, μεταξύ των οποίων τα Ένας Βέγγος για Όλες τις Δουλειές, Ο Θανάσης στη Χώρα της Σφαλιάρας κ.α.
Ιδιαίτερα η διετία ’71-’72 ήταν ένας σταθμός στην καριέρα και των δύο, καθώς γύρισαν τις ταινίες Θανάση Πάρε τ’ Όπλο σου και Τι Έκανες στον Πόλεμο Θανάση, οι οποίες αποτελούν ορόσημο για τον εγχώριο κινηματογράφο, τόσο για το καλλιτεχνικό, όσο και για το πολιτικό και κοινωνικό τους περιεχόμενο.
Τα τελευταία χρόνια, δεν σκηνοθετούσε πλέον ο ίδιος, αλλά συνέχισε να εργάζεται ως Διευθυντής Φωτογραφίας και Μοντέρ, σε ταινίες όπως το Όλα Είναι Δρόμος και Ακροπόλ του Παντελή Βούλγαρη, Γυναικείες Συνομωσίες του Βασίλη Βαφέα κ.α.
Ο Ντίνος Κατσουρίδης ήταν ένα από τα πρώτα Επίτιμα
... Διαβάστε περισσότεραΜέλη της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.