Αναζήτηση
Τα στέκια - iShow.gr
Τα στέκια
Είδος
Σειρά ντοκιμαντέρ, παραγωγής ΝΕΡΙΤ
Κύκλοι
1
2
3
4
5
Το Ρόδον 'άνθισε' στις 5 Νοεμβρίου του 1987 σαν φυσική αναγκαιότητα ενός, σχεδόν, έρημου συναυλιακού κήπου που διψούσε για ζωή! Νέοι κάθε ηλικίας συρρέουν για να ακούσουν τα μεγαλύτερα ονόματα της ροκ. Το κατεξοχήν συναυλιακό στέκι υποδέχεται όλες τις 'μουσικές φυλές'.
Το πατσατζίδικο αποτελεί αυτή την αταξική γκρίζα ζώνη που έλκει σαν μαγνήτης τους καλλιτέχνες, την εργατιά, το λούμπεν και την μπουρζουαζία! Η εκπομπή πραγματοποιεί μια περιήγηση στα πατσατζίδικα με την παρουσία επίλεκτων προσκεκλημένων.
Το ποδόσφαιρο: Η παιδική χαρά. Η θεσμοποιημένη πάλη. Ο πόλεμος, το τρέξιμο και η αλάνα. Για τους μικρούς και τους μεγάλους, τους διανοούμενους και τους ταπεινούς, για τους αστούς, αλλά και για τους κατατρεγμένους το ποδόσφαιρο ορίζει την 'ιερή επικοινωνία'.
Το Δισκάδικο. 'Όταν η βελόνα πέσει στο πικ απ δεν ξανασηκώνεται ποτέ πάνω' (Λόγια ενός δισκοπώλη). Το δισκάδικο: Χώρος συνεύρεσης των 'άρρωστων' μουσικόφιλων. Τα ράφια του ορίζουν την 'απόλυτη φαντασμαγορία του εσωτερικού χώρου'.
Οι ντισκοτέκ άφησαν ανεξίτηλο το στίγμα τους στη δεκαετία του ''80. Αποτέλεσαν φυτώριο ανάδειξης των σταρ djs της εποχής, ενώ συνδέθηκαν και με τη βιομηχανία του θεάματος αφού η παρουσία τους ήταν δεδομένη στις εκατοντάδες βιντεοταινίες με τους νεαρούς ήρωες να ''τα δίνουν όλα''.
Η ταβέρνα αποτελεί ένα λαϊκό καταφύγιο ''αποφόρτισης'' της ανθρώπινης ύπαρξης. Είναι ο κατεξοχήν χώρος που στεγάζει καημούς, μεράκια και χαρές, συντροφεύοντας τους πιστούς της σε όλες τις περιόδους της ζωής τους.
To Facebook: Πεδίο επικοινωνίας ή αποξένωσης; Χώρος ψευδαίσθησης ή εναλλακτική μορφή διαμεσολάβησης; Γοητευτικός, ετερόκλητος και αντιφατικός, ο χώρος του Facebook αποτελεί ένα διάλειμμα από την καθημερινότητα έναν 'πειρατικό διαδικτυακό σταθμό', 'μια καθημερινή εφημερίδα.
Η επίσκεψη στον μπαρμπέρη δεν συνδέεται μόνο με το κούρεμα και το ξύρισμα με τη φαλτσέτα. Ο χώρος του κουρείου ενδείκνυται για συζήτηση, ανταλλαγή ιδεών, σχολιασμό των κοινωνικοπολιτικών συμβάντων και ορίζει μια εκλεκτική κοινότητα που συνδυάζει την περιποίηση με την κοινωνικοποίηση.
Παραλία, πλαζ, αμμουδιά, ακρογιαλιά. Όπως και να οριστεί παραπέμπει στον κατεξοχήν χώρο που έχει ταυτιστεί με την ευχάριστη καλοκαιρινή διάθεση και το θαλασσινό λουτρό. Στο παρελθόν, ωστόσο, ταυτιζόταν μ' ένα 'αναγκαίο κακό' συνδεδεμένο με σκοπούς θεραπευτικούς.
Σειρά ντοκιμαντέρ, παραγωγής ΕΡΤ, που καταγράφει τις ιστορίες της πόλης μέσα από το χώρο και το χρόνο των τόπων μαζικής εστίασης. Οι χώροι που αποκαλούμε 'Στέκια' δεν είναι μόνο κέντρα ομαδικής εκδήλωσης, αλλά και φορείς της άγραφης ιστορίας της πόλης.
Φωκίωνος Νέγρη: Ο πεζόδρομος του ετερόκλητου. Ο τόπος συνάντησης. Ο χώρος ''καταφύγιο'' για τους ταπεινούς, τους αστούς, τα ''ρεμάλια'' και τους διανοούμενους, τους αντισυμβατικούς και τους ''καθώς πρέπει''. Το διαχρονικό στέκι της Αθήνας.
Στα μέσα της δεκαετίας του '50 το ροκ εντ ρολ εισβάλει στην ανυποψίαστη πρωτεύουσα και έκτοτε τίποτα δεν θα είναι πια το ίδιο. Η νέα τάση μετατρέπεται από 'μουσική μόδα' σε 'δημόσιο κίνδυνο' και δοκιμάζει τα συντηρητικά αντανακλαστικά της κλειστής ελληνικής κοινωνίας.
Στις αρχές της δεκαετίας του 80 κάνει την εμφάνισή της το VHS. Η επιτυχία του νέου μέσου ήταν ραγδαία και πέρα από κάθε προσδοκία. Το κοινό συρρέει καθημερινά στα βιντεοκλάμπ φεύγοντας με τσάντες νέων ταινιών, ανεξαρτήτως περιεχομένου ή ποιότητας, θρίλερ, καράτε, ακόμα και σοφτ πορνό.
Σε μία μακρόστενη παράγκα της οδού Σαρρή, ο Σίμος Τσαπνίδης στήνει το τεντάδικο του. Η παράγκα του πολύ γρήγορα και 'μοιραία' μετατρέπεται στον χώρο από τον οποίο ξεπηδά ένα ακατέργαστο νεανικό κίνημα: εκείνο των Ελλήνων υπαρξιστών.
Στις αρχές του 60 το ορμητικό 'Νέο Κύμα' έρχεται από τη Γαλλία για να ταράξει τα ελληνικά μουσικά ύδατα. Ο χώρος που θα φιλοξενήσει αυτό το νέο μουσικό είδος είναι η μπουάτ. Ένα μικρό, μουσικό κουτί. Λιτό, απέριττο, άμεσο και αληθινό.
Πιστοί στο ραντεβού τους με το κοινό οι οδηγοί ταξί μετατρέπουν, μοιραία, το όχημά τους στο κατεξοχήν 'κινούμενο στέκι'. Το ταξίμετρο γράφει την ταρίφα, το κοντέρ τα χιλιόμετρα, ενώ οι οδηγοί καταγράφουν στη μνήμη τους μοναδικές ιστορίες και περιστατικά από την επαφή με τους θαμώνες - επιβάτες.
Μιλώντας για τα 'κλαρίνα' μιλάμε για έναν κόσμο που μεγαλούργησε όλον το 20ο αιώνα. Δημοτικά κέντρα, πανηγύρια, καλλιτεχνικές συμπράξεις 'ιερών τεράτων' (μουσικών και τραγουδιστών) και μια πλούσια δισκογραφία συνθέτουν αυτό που αποκαλείται δημοτική μουσική παράδοση.
''Από το καφενείο ξεκίνησαν όλα'' ισχυρίζεται ο πρόεδρος των καφεπωλών Ιωάννης Κατσόγιαννης. Ο κατεξοχήν κοινωνικός χώρος εμφανίζεται στη δημόσια σφαίρα από τα χρόνια της αρχαίας Αγοράς όταν οι πολίτες συγκεντρώνονταν σε αντίστοιχους χώρους για να ακούσουν τα νέα της ημέρας.
Τα προποτζίδικα μοιάζουν με ''εφήμερες πατρίδες'' με μαγικούς τόπους μετάβασης από την μουντή καθημερινότητα στον κόσμο της επιθυμίας μας! Εκεί, στην ιδιότυπη ''συνοικία ονείρου'' συναντά κανείς συνταξιούχους, άνεργους, φοιτητές, νέους, γυναίκες ακόμη και παιδιά.
Τον θεσμό της λαϊκής τον πρωτοσυναντάμε στα μέσα της δεκαετίας του 20, με τις υπηρετριούλες να γεμίζουν το καλάθι της ημέρας. Σταδιακά, ο ρυθμός εξέλιξης της λαϊκής αγοράς συνυπάρχει με τις αλλαγές που συντελούνται στο εσωτερικό της νεοελληνικής κοινωνίας.
H κάμερα της εκπομπής συναντά όσους ζουν σ' αυτή την πόλη, ανεξαρτήτως εθνικότητας και καταγράφει μια σκληρή πραγματικότητα που, παρ' όλη τη βαρβαρότητα της, αποπνέει τρυφερότητα και αγάπη.
Το μπαρ Au Revoir άνοιξε την πόρτα του τον Μάρτιο του 1958 και από τότε δεν την έκλεισε ποτέ. Για τους πιστούς, τα δύο αδέλφια Λύσανδρος και Θόδωρος Παπαθεοδώρου είναι οι οινοπνευματικοί ηγέτες της νυχτερινής Αθήνας ενώ η μπάρα του εμβληματικού μπαρ λειτουργεί σαν ιερός τόπος συνάντησης.
Επικοινωνήστε με το iShow.gr
iShow.gr - Ο κόσμος της Showbiz
Αρχική Σελίδα
Ταινίες
Τηλεόραση
ΑΪΣΟΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ INTERNET Μ.ΙΚΕ
Επικοινωνία: press@ishow.gr
Τηλ. 211-4100551