Αναζήτηση
στο iShow.gr
στο πρόγραμμα τηλεόρασης
Μεγάλο φαβορί - iShow.gr
Μεγάλο φαβορί (Secretariat)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Αληθινή ιστορία
Είδος
Αληθινή ιστορία αμερικανικής παραγωγής 2010.
Διάρκεια
116'
Συντελεστές
Υπόθεση
To 1969 η Πένυ Τσένερι, κόρη του επιτυχημένου επιχειρηματία και ιδιοκτήτη των στάβλων Μίντοου, Κρίστοφερ Τσένερι, απόφασίζει να αναλάβει τα ηνία της οικογενειακής επιχείρησης. Αυτή ήταν η πρώτη μιας σειράς κρίσιμων αποφάσεων, οι οποίες έμελλε να αλλάξουν οριστικά τη ζωή της ίδιας, αλλά και των αγαπημένων της προσώπων. Μην έχοντας, ως νοικοκυρά, την παραμικρή πείρα από κούρσες αλόγων, η Τσένερι αποφάσισε να εισβάλλει στον αυστηρά ανδροκρατούμενο αυτό χώρο, ποντάροντας πάνω στο καστανόχρωμο πουλάρι με την πορφυρή χαίτη και το σημάδι στο μέτωπο που θύμιζε λευκό αστέρι. Η Τσένερη ανέθρεψε το πουλάρι, με την πίστη πως έχει στα χέρια της έναν γεννημένο πρωταθλητή και του έδωσε το όνομα Σεκρετέριατ. Τρία χρόνια αργότερα, χάρη στη φροντίδα της ιδίας και των συνεργατών της και υπό την πολύτιμη καθοδήγηση του βετεράνου εκπαιδευτή αλόγων Λουσιέν Λοράν, ο Σεκρετέριατ κατόρθωσε να κερδίσει 3 κούρσες, σε 3 πολιτείες, μέσα σε 5 μόνο εβδομάδες, φτάνοντας στη θριαμβευτική κατάκτηση του περίφημου Triple Crown, για πρώτη φορά μετά από 25 ολόκληρα χρόνια!
Πληροφορίες
Πρωταγωνιστούν οι Νταϊάν Λέιν και Τζον Μάλκοβιτς ενώ τη σκηνοθεσία υπογράφει ο βραβευμένος με Oscar, Ράνταλ Γουάλας.

Η Walt Disney Pictures παρουσιάζει το ‘Μεγάλο Φαβορί’, μια συναρπαστική κοινωνική περιπέτεια, γεμάτη πίστη, αφοσίωση, ελπίδα και ανεπανάληπτα ρεκόρ, εμπνευσμένη από την αληθινή, αξιοθαύμαστη ιστορία της Πένυ Τσένερι και του απίθανου αλόγου της, Σεκρετέριατ – ένα καθαρόαιμο άτι με επιβλητικό παράστημα, σπινθηροβόλο βλέμμα και ατρόμητη καρδιά, που άφησε εποχή στις αμερικάνικες ιπποδρομίες. Σκηνοθετεί ο υποψήφιος για Όσκαρ σεναρίου για το ‘Braveheart’ Ράνταλ Γουάλας (‘Ήμασταν Κάποτε Στρατιώτες’), ενώ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους συναντάμε τους Νταϊάν Λέιν, Τζον Μάλκοβιτς, Ντίλαν Γουόλς, Τζέιμς Κρόμγουελ και Σκοτ Γκλεν.


Καλπάζοντας προς τη μεγάλη οθόνη


Όλα ξεκίνησαν, όταν ο γνωστός σεναριογράφος και μεγάλος fan των ιπποδρομιών Μάικ Ριτς (‘Ανακαλύπτοντας τον Φόρεστερ’), παρουσίασε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ιδέα του στους Γκόρντον Γκρέι και Μαρκ Κιάρντι, επικεφαλής της Mayhem Pictures, μέσω της οποίας καταπιάνονται με κινηματογραφικές μεταφορές αξιομνημόνευτων στιγμών στην ιστορία του αμερικάνικου αθλητισμού, όπως το «Κατακτώντας το Όνειρο» και το «Ο Ανίκητος». Ο Ριτς τους πρότεινε να αναλάβουν την παραγωγή μιας ταινίας, βασισμένης στην αξιοθαύμαστη ιστορία του Σεκρετέριατ, του θρυλικού καστανόχρωμου αλόγου με την πορφυρή χαίτη και το χαρακτηριστικό λευκό σημάδι στο μέτωπο, που το 1973 έφτασε στη θριαμβευτική κατάκτηση του πρώτου Triple Crown έπειτα από 25 ολόκληρα χρόνια. «Η ιδέα του μας ενθουσίασε, ιδίως δε από τη στιγμή που μας εξήγησε πως ο στόχος του ήταν να προσεγγίσει την ιστορία υπό το πρίσμα της σχέσης που αναπτύχθηκε ανάμεσα στον πολυνίκη επιβήτορα και την ιδιοκτήτριά του, Πένυ Τσένερι. Την γυναίκα, δηλαδή, που από την πρώτη στιγμή πίστεψε σε εκείνον με όλη της την καρδιά», θυμάται ο Κιάρντι. «Ωστόσο, τίποτα δε θα μπορούσε να έχει συμβεί, αν προηγουμένως δεν είχαμε εξασφαλίσει τη συγκατάθεση της ίδιας της Τσένερι», συνεχίζει ο ίδιος. «Ευτυχώς υπήρξαμε ιδιαίτερα τυχεροί, καθώς όχι μόνο της άρεσε πολύ η ιδέα της ταινίας, αλλά αποφάσισε να συμμετέχει ενεργά σε όλα, σχεδόν, τα στάδια της παραγωγής, αποτελώντας, έτσι τον πολυτιμότερο σύμβουλό μας».

Για τη σκηνοθεσία οι Γκρέι και Κιάρντι απευθύνθηκαν στον Ράνταλ Γουάλας (‘Ήμασταν Κάποτε Στρατιώτες’), τον ιδανικότερο, κατά την άποψή τους, για να χειριστεί μια ιστορία που διαθέτει μεν άφθονη δράση, αλλά, παράλληλα «ξεχειλίζει» και από συναίσθημα. Ο τελευταίος, ευθύς εξαρχής, ξεκαθάρισε πως δε σκόπευε να παρουσιάσει μια ντοκιμαντερίστικης αισθητικής προσέγγιση της ιστορίας. «Η μακρά μου πείρα στο χώρο με έχει οδηγήσει στο συμπέρασμα πως το να κάνεις μια ταινία είναι παρεμφερές με το να ζωγραφίζεις έναν ιμπρεσιονιστικό πίνακα. Πρέπει πάντα να επιλέγεις προσεκτικά σε ποια στοιχεία θα δώσεις έμφαση και ποια θα παραλείψεις, φροντίζοντας, παράλληλα, να κινείσαι με επιδεξιότητα ανάμεσα στην ψυχρή αλήθεια των γεγονότων και την φαντεζί επιβλητικότητα του μύθου», εξηγεί ο Γουάλας. «Εκείνο που επιθυμούσα, ήταν να ωθήσω τους θεατές να ανακαλύψουν τη βαθύτερη αλήθεια που κρύβεται πίσω από το ανεπανάληπτο αυτό κατόρθωμα της Τσένερι και του καθαρόαιμού της. Κατά την άποψή μου, οι δυο τους βίωσαν ένα πραγματικό θαύμα, καταλήγοντας να συμπαρασύρουν στην «τρελή» κούρσα τους προς το όνειρο ένα ολόκληρο έθνος. Η μοίρα τους ένωσε και η αμέριστη πίστη εκείνης στην αξία εκείνου, τους οδήγησε από κοινού σε μια πορεία χωρίς προηγούμενο, κατά τη διάρκεια της οποίας κατόρθωσαν να ξεπεράσουν τους εαυτούς τους, να υπερπηδήσουν κάθε εμπόδιο και να πάνε κόντρα σε όλα τα προγνωστικά, φτάνοντας, ουσιαστικά, στο να αναδείξουν το μεγαλείο της ίδιας της ζωής, η οποία δεν παύει να μας εκπλήσσει».

«Ομολογώ πως έμεινα απόλυτα ικανοποιημένη από το τελικό αποτέλεσμα», παραδέχεται η – 88χρονη πλέον – Πένυ Τσένερι, γνωστή και ως ‘Μεγάλη Κυρία των Ιπποδρομιών’. «Οι χαρακτήρες σκιαγραφούνται με έναν θαυμάσιο συνδυασμό ρεαλισμού, ζεστασιάς και εξυπνάδας, ενώ ολόκληρη η ταινία είναι διαποτισμένη από το χιούμορ και το έντονο αίσθημα της ελπίδας που κυριαρχούσε στην τότε καθημερινότητά μας».

«Αναμενόμενα, ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της ταινίας ήταν οι ίδιες οι κούρσες», συνεχίζει ο σκηνοθέτης. «Πέρα από την πιστότητα στην αναπαράστασή τους, ήθελα πάση θυσία να φέρω τους θεατές όσο το δυνατόν πιο κοντά τους. Ήθελα να τους καταστήσω ‘κοινωνούς’ όλης αυτής της εκρηκτικότητας, της έντασης, του χάους, αλλά και της βιαιότητας που χαρακτηρίζει μια τόσο σημαντική ιπποδρομία»
[[page_break]]
Τ-ίππος και υπογραμμός

Το ‘Μεγάλο Φαβορί’ δε θα μπορούσε ποτέ να γίνει πραγματικότητα, χωρίς την παρουσία των κατάλληλων αλόγων. Οι παραγωγοί απευθύνθηκαν στον Ράστι Χέντρικσον, έναν από τους κορυφαίους επαγγελματίες του είδους, όσον αφορά στο casting, αλλά και τη γενικότερη εκπαίδευση των αλόγων για τις ανάγκες διαφόρων κινηματογραφικών και τηλεοπτικών παραγωγών.

«Ιδιοκτήτες ιπποφορβείων από ολόκληρη τη χώρα μου έστελναν φωτογραφίες των αλόγων τους μέσω e-mail και στη συνέχεια εγώ αναλάμβανα το ‘ξεσκαρτάρισμα’», εξηγεί ο Χέντρικσον, ο οποίος στη διάρκεια της καριέρας του έχει φροντίσει εκατοντάδες καθαρόαιμα, για τις ανάγκες ταινιών όπως ‘Ο Γητευτής των Αλόγων’, ‘Σήμα Κινδύνου’, ‘Χορεύοντας με τους Λύκους’, ‘Το Μεγάλο Φαβορί’ και ‘Wyatt Earp’. «Όσον αφορά στα άλογα που θα υποδύονταν τον Σεκρετέριατ σε διάφορα στάδια της παραγωγής, αναζητούσα σε αυτά τρία βασικά προσόντα: εντυπωσιακή εμφάνιση, ξεχωριστή προσωπικότητα και γερή κράση. Εξίσου σημαντικό ήταν και το να είναι όσο το δυνατόν πιο ήρεμα και υπομονετικά, ώστε να μην έχουμε προβλήματα κατά τη διάρκεια των εντατικών γυρισμάτων. Απ’ την άλλη, το να έχουν ξαναεμφανιστεί σε ταινία ή να έχουν κάποια εμπειρία από ιπποδρομίες δε μας ενδιέφερε και τόσο».
Για τον (πρωταγωνιστικό) ρόλο του Σεκρετέριατ, η παραγωγή κατέληξε σε 5 άλογα, 4 εκ των οποίων καθαρόαιμα. Παράλληλα, επέλεξε καμιά τριανταριά ακόμη για τις σκηνές των ιπποδρομιών, ένα άλογο τσίρκου για κάποιες πιο απαιτητικές σεκάνς, καθώς και κάποια για το ρόλο του Sham, του αλόγου, δηλαδή, που τερμάτισε δεύτερο πίσω από τον Σεκρετέριατ στην αξέχαστη τελική κούρσα του Triple Crown, η οποία διεξήχθη στο Μπέλμοντ Παρκ της Νέας Υόρκης τον Ιούνιο του 1973.

Από τη στιγμή που τα άλογα συγκεντρώθηκαν, ο Χέντρικσον είχε στη διάθεσή του έναν ολόκληρο μήνα για να αποκτήσει οικειότητα μαζί τους και να τα προετοιμάσει κατάλληλα για την επαφή τους με τους ηθοποιούς, τις κάμερες και τους υπόλοιπους συντελεστές. «Μία από τις βασικότερες ενασχολήσεις μου, ήταν να διαχωρίσω τα άλογα με βάση τις ανάγκες συγκεκριμένων σκηνών. Για παράδειγμα ξεχωρίσαμε δύο, τα οποία υποδύονταν τον Σεκρετέριατ σε νεαρότερη και μεγαλύτερη ηλικία και τα οποία χρησιμοποιήσαμε ελάχιστα σε σκηνές ιπποδρομιών. Επίσης προβαίναμε καθημερινά σε μια αντιστάθμιση των δυνατοτήτων των διαφόρων αλόγων, ώστε να ξεχωρίσουμε, για παράδειγμα, το ποια θα υποδύονταν τον Σεκρετέριατ στις σκηνές όπου εκείνος έπρεπε να χάσει κάποια κούρσα», συνεχίζει ο πολύπειρος wrangler.

Πολύτιμη συνεργάτης του Χέντρικσον στάθηκε η Λίζα Μπράουν, μια εξίσου έμπειρη συνάδελφός του, η οποία καθημερινά αναλάμβανε να μακιγιάρει κατάλληλα τα περήφανα τετράποδα, καθώς ο Σεκρετέριατ είχε στο μέτωπο του ένα λευκό σημάδι που θύμιζε αστέρι, ενώ σε τρία από τα πόδια του έμοιαζε σα να φοράει… λευκές κάλτσες!


Κούρσα για το αν-άλογο καστ

Όσον αφορά στους ηθοποιούς που θα υποδύονταν την Πένυ Τσένερι και τους ανθρώπους που μοιράστηκαν τη συναρπαστική εκείνη εμπειρία, οι παραγωγοί στάθηκαν ιδιαίτερα τυχεροί, καθώς όλοι τους, σχεδόν, είχαν ξαναδουλέψει με ζώα σε ταινίες τους, ενώ ορισμένοι εξ αυτών δηλώνουν λάτρεις της ιππασίας και των ιπποδρομιών.

«Η Νταϊάν Λέιν υπήρξε για μένα η μοναδική επιλογή για το ρόλο της Τσένερι», θυμάται ο Γουάλας. «Εκτός του ότι είναι μια εντυπωσιακά γοητευτική γυναίκα, έχει αυτή την ιδιαίτερη ποιότητα, η οποία τη βοηθά να προσδίδει μια ανεκτίμητη αυθεντικότητα στους χαρακτήρες που υποδύεται». Τρέφοντας από μικρή έναν απεριόριστο θαυμασμό για τα άλογα, η Λέιν δεν έκρυψε στιγμή τον ενθουσιασμό της, όταν της πρότειναν το ρόλο της ιδιοκτήτριας του Σεκρετέριατ. «Στο άκουσμα και μόνο του ονόματος του με πλημμυρίζουν αισθήματα συγκίνησης και μεγαλοπρέπειας. Ακόμη θυμάμαι το πώς είχε καταφέρει να αναγκάσει ένα ολόκληρο έθνος να υποκλιθεί στα κατορθώματά του», αναφέρει η νεοϋορκέζα ηθοποιός. «Αναλαμβάνοντας το ρόλο της Τσένερι, εκτός του ότι δούλεψα με μερικά υπέροχα τετράποδα, είχα την τύχη να συνεργαστώ στενά με την εκπληκτική αυτή γυναίκα, που το όνομά της είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το μύθο του Σεκρετέριατ. Από την πρώτη στιγμή της γνωριμίας μας, ένιωσα πως θα γίνουμε οι καλύτερες φίλες, ενώ η καθοδήγησή της και η εμπιστοσύνη της στο πρόσωπό μου, με ενέπνευσαν να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό στο ρόλο».

Εξίσου συνεπαρμένος από την ιστορία του Σεκρετέριατ υπήρξε και ο Τζον Μάλκοβιτς, ο οποίος υποδύεται τον εκκεντρικό, βετεράνο εκπαιδευτή αλόγων Λουσιέν Λοράν με το εκρηκτικό ταμπεραμέντο, ο οποίος ανέλαβε να «μετατρέψει» σε πολλά υποσχόμενο άλογο κούρσας το μεγαλόσωμο καθαρόαιμο της Τσένερι. «Είχα παρακολουθήσει όλες τις κούρσες του όταν ήμουν 19. Θυμάμαι πόσο πολύ με είχαν εντυπωσιάσει οι εξωπραγματικές επιδόσεις του πανέμορφου αυτού πλάσματος», παραδέχεται ο Μάλκοβιτς. Όντας εξοικειωμένος με τα άλογα, έχοντας ιππεύσει κάμποσα απ’ αυτά σε ταινίες του, φροντίζει πάντα να τα προσεγγίζει με έναν ευθύ, ήπιο, όσο και ανεπιτήδευτο τρόπο. «Μου αρέσουν πολύ τα άλογα, αλλά πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε με τον δέοντα σεβασμό. Ένεκα του γεγονότος ότι διαθέτουν ισχυρές προσωπικότητες, δε θέλουν και πολύ για να αντιδράσουν εντελώς απρόβλεπτα, αν τα ενοχλήσει κάτι. Και τότε, σίγουρα δε θες να είσαι εκεί κοντά…».

Ο Τζέιμς Κρόμγουελ, ο οποίος υποδύεται τον Όγκντεν Φιπς, τον άνθρωπο που κέρδισε την Τσένερι στο στρίψιμο του νομίσματος, αλλά έκανε – δυστυχώς για εκείνον – τη λάθος επιλογή αλόγου, εξηγεί πως πληροφορήθηκε από τρίτους τα κατορθώματα του Σεκρετέριατ. «Εκείνον τον καιρό ταξίδευα πολύ, αλλά έτυχε να παρακολουθήσω την κούρσα στο Γουντ Μεμόριαλ, στην οποία είχε ηττηθεί. Ακόμη τότε δεν ήξερα ποιος είναι, αλλά θυμάμαι πολύ καλά το γεγονός ότι πολύς κόσμος ξέσπασε σε κλάματα όταν λίγο καιρό αργότερα ξεπρόβαλε πρώτος στην τελική στροφή της κούρσας του Κεντάκι Ντέρμπι. Ακόμη και σήμερα να την παρακολουθήσεις σε κάποιο video, αμέσως νιώθεις να σε κυριεύει μια ακατανίκητη συγκίνηση».

Το ‘Μεγάλο Φαβορί’ αποτελεί το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Ότο Θόργουαρθ, καθώς πρόκειται για επαγγελματία τζόκεϊ, χωρίς πρωτύτερη εμπειρία υποκριτικής. Ο Θόργουαρθ, ο οποίος υποδύεται τον αναβάτη του Σεκρετέριατ Ρον Τέρκοτ, αποτέλεσε προσωπική επιλογή του σκηνοθέτη Ράνταλ Γουάλας. «Ο Ότο υπήρξε μια πραγματική αποκάλυψη. Από την πρώτη στιγμή που συναντήθηκαν τα βλέμματά μας, ήμουνα σίγουρος πως βρήκα τον άνθρωπο που ζητούσα για τον ρόλο του Τέρκοτ. Αποδείχθηκε ότι είχα απόλυτο δίκιο, καθώς πραγματικά μας εξέπληξε με τις υποκριτικές του ικανότητες», θυμάται ο υποψήφιος για Όσκαρ σεναρίου δημιουργός. «Θεωρώ πως ήταν γραφτό μου να υποδυθώ τον Τέρκοτ», ομολογεί ο Θόργουαρθ. «Κάποτε, ο πάστορας της ενορίας μου μού είχε πει ότι μια μέρα θα ίππευα έναν πρωταθλητή. Αν και το θεωρούσα πρακτικά αδύνατο, εντούτοις τον πίστεψα. Όταν όμως με κάλεσαν να περάσω από ακρόαση για το ρόλο, ένας φίλος μου θύμισε πως ο Σεκρετέριατ υπήρξε πρωταθλητής στη δεκαετία του ’70. Και τότε θυμήθηκα το λόγια του πάστορα»

Τον ιπποκόμο του Σεκρετέριατ, Έντι Σουίτ, υποδύεται ο Νέλσαν Έλις, ο οποίος δε δυσκολεύτηκε διόλου να υιοθετήσει τις προχωρημένες – για την εποχή εκείνη – ενδυματολογικές συνήθειες του Σουίτ, όντας «μαθημένος» από το ρόλο του ως Λαφαγιέτ στην επιτυχημένη τηλεοπτική σειρά ‘True Blood’. «Αν εξαιρέσω το γεγονός ότι τα θεόστενα, ψηλοκάβαλα παντελόνια του ‘αλλοίωναν’ κάπως το βηματισμό μου, δεν είχα κανένα πρόβλημα», αναφέρει ο Έλις. «Το γεγονός ότι υπήρξαν αρκετές σκηνές όπου έπρεπε να καθοδηγώ τον Σεκρετέριατ με τον Ότο στη σέλα, ήταν που με άγχωνε. Αν κάτι πήγαινε στραβά με τα άλογα, ο Ότο κι εγώ ήμασταν οι πρώτοι που δέχονταν τα ‘διασταυρούμενα πυρά’ της παραγωγής».

Τον πατέρα της Πένυ, Κριστοφερ Τσένερι, από τον οποίο κληρονομεί τον Σεκρετέριατ και τον οποίο στην ταινία γνωρίζουμε κυρίως μέσω διαφόρων flashbacks, υποδύεται ο Σκοτ Γκλεν. «Ο Τσένερι υπήρξε ένας αυτοδημιούργητος, ιδιαίτερα ευκατάστατος επιχειρηματίας με παθολογική αγάπη για τα άλογα. Ανέκαθεν θεωρούσε την κόρη του άξιο διάδοχό του, οπότε φρόντισε να τη μυήσει από πολύ μικρή στα μυστικά της φάρμας του και της συμπεριφοράς των αλόγων, ενώ της δίδαξε την απόλυτη φιλοσοφία ζωής του, η οποία όριζε πως πρέπει πάντα να έχουμε εμπιστοσύνη στις δυνατότητές μας και να μη δίνουμε σημασία στη γνώμη των άλλων για μας», σημειώνει ο 69χρονος ηθοποιός.

Γνωστότερος από τη μακρά θητεία του ως χαμηλών τόνων οικογενειάρχης και πλαστικός χειρούργος στο ‘Nip/Tuck’, ο Ντίλαν Γουόλς αποδείχθηκε ιδανική επιλογή για το ρόλο του πιστού στις παραδόσεις και ιδιαίτερα επιφυλακτικού συζύγου της Τσένερι, Τζακ Τουίντι. «Πιστεύω ότι για τον Τζακ η θέση της γυναίκας του ήταν στην κουζίνα και στη φροντίδα του ιδίου και τον παιδιών τους. Σίγουρα του ήταν ιδιαίτερα δύσκολο να αποδεχτεί την ‘επανάστασή’ της μετά από 18 ολόκληρα χρόνια ως τυπική νοικοκυρά. Ωστόσο, στην πορεία άρχισε να συνειδητοποιεί ότι αυτό ήταν κάτι που η Πένυ είχε ανέκαθεν μέσα της και αποφάσισε να σεβαστεί τις επιλογές της – να την αφήσει να κυνηγήσει το όνειρό της».
[[page_break]]
Fun facts

- Στην τελευταία κούρσα προετοιμασίας πριν το Triple Crown, η οποία διεξήχθη στο Γουντ Μεμόριαλ της Νέας Υόρκης, ο Σεκρετέριατ τερμάτισε τρίτος, σπέρνοντας αμφιβολίες για τις πραγματικές δυνατότητές του, ιδίως ανάμεσα στους επικριτές του.

- Σε πρόσφατη λίστα του ESPN με τους 100 κορυφαίους αμερικανούς αθλητές του 20ου αιώνα, ο Σεκρετέριατ φιγουράρει στην 35η θέση, όντας ο μόνος… τετράποδος αθλητής της λίστας!

- Το Τσέρτσιλ Ντάουνς, όπου διεξάγεται το περίφημο Κεντάκι Ντέρμπι, ήταν η μοναδική αυθεντική από τις τοποθεσίες όπου πραγματοποιήθηκαν γυρίσματα, καθώς ο Γουάλας θεώρησε ζωτικής σημασίας το να αναβιώσει την πρώτη κούρσα του Triple Crown εκεί ακριβώς όπου συνέβησαν όλα.

- Η σκηνή του στριψίματος του νομίσματος που άλλαξε για πάντα τη ζωή της Πένυ Τσένερι, γυρίστηκε σε μια έπαυλη στο Σπίντλτοπ Χολ του Λέξινγκτον, με τη βοήθεια μιας τεράστιας κάμερας, η οποία τοποθετήθηκε κοντά στο ταβάνι, πάνω σε μια προχειροστημένη στίβα από σκάλες, καφάσια και δοκούς ενίσχυσης.

- Οι περίπου 800 κομπάρσοι που συγκεντρώθηκαν στο Κεντάκι, ανεπίσημη πρωτεύουσα των φίλων των ιπποδρομιών, για τις ανάγκες των γυρισμάτων της εκεί κούρσας, δημιούργησαν μια εξαιρετικά εντυπωσιακή ατμόσφαιρα, εφάμιλλη εκείνης που επικρατούσε πριν από 20 χρόνια, όταν ο Σεκρετέριατ άρχισε να χτίζει το μύθο του.

- Το τραγούδι των τίτλων τέλους ‘It’s who you are’, το έγραψε ο ίδιος ο Γουάλας και αποτελεί για εκείνον την απάντηση στην ερώτηση «που βρίσκεται η καρδιά της νίκης;». Στα φωνητικά συναντάμε την Α. Τζ. Μιχάλκα, επιτυχημένη τραγουδίστρια και μέλος διάσημου pop ντουέτου με την αδελφή της Άλι, η οποία στην ταινία υποδύεται την κόρη της Τσένερι, Κέιτ.

- Για τις ανάγκες των γυρισμάτων των σκηνών με τις κούρσες αλόγων, ο βραβευμένος με Όσκαρ διευθυντής φωτογραφίας Ντιν Σέμπλερ (‘Χορεύοντας με του Λύκους’), τον οποίο ο Γουάλας αποκαλεί «Ρέμπραντ των διευθυντών φωτογραφίας», αποφάσισε να εφαρμόσει ορισμένες πρωτόγνωρες και επαναστατικές μεθόδους κινηματογράφησης εν κινήσει. Τοποθέτησε μερικές πανάλαφρες, μικροσκοπικές κάμερες πάνω σε ράβδους, τις οποίες εν συνεχεία προσάρτησε πάνω στα άλογα. Κατ’ αυτό τον τρόπο, κατόρθωσε όλη η ένταση και η ορμητικότητα των ιπποδρομιών να περνά στους θεατές.

- Τον καιρό που ο Σεκρετέριατ σάρωνε στις ιπποδρομίες, ο Φρεντ Ντάλτον Τόμσον, ο οποίος υποδύεται τον Μπουλ Χάνκοκ, επιφανή εκτροφέα καθαρόαιμων της εποχής, εκτελούσε χρέη συνηγόρου στην εξεταστική επιτροπή που διερευνούσε το Σκάνδαλο Γουότεργκειτ.

- Νονά του Σεκρετέριατ είναι ουσιαστικά η Ελίζαμπεθ Χαμ, στενή συνεργάτης επί σειρά ετών του Κρίστοφερ Τσένερι και κατοπινή επιμελήτρια των περιουσιακών στοιχείων του, μετά το θάνατό του, η οποία εμπνεύστηκε το συγκεκριμένο όνομα από τον καιρό που εργαζόταν ως γραμματέας (= secretary).

- To Trolley Boy, ένα από τα αγαπημένα άλογα της Νταϊάν Λέιν, χάρη στη χαριτωμένη συνήθειά του να δαγκώνει με μανία τα γκέμια, ανακαλύφθηκε σε διαγωνισμό για σωσίες του Σεκρετέριατ, όπου και κατέκτησε την πρώτη θέση.

- Οι χρόνοι-ρεκόρ που σημείωσε ο Σεκρετέριατ στις 2 από τις 3 κούρσες για το Triple Crown, παραμένουν ακατάρριπτοι μέχρι και σήμερα.

- Ο αντίκτυπος του θριάμβου του στην αμερικανική κοινωνία της εποχής ήταν τέτοιος, ώστε ο Σεκρετέριατ έγινε την ίδια εβδομάδα εξώφυλλο στα περιοδικά Time, Newsweek και Sports Illustrated.

Συμμετέχουν
Νταιάν Λέιν
Penny Chenery
Τζον Μάλκοβιτς
Lucien Laurin
Τζέιμς Κρόμγουελ
Ogden Phipps
Σκοτ Γκλεν
Ogden Phipps
Ντίλαν Γουόλς
Jack Tweedy
Φρεντ Ντάλτον Τόμπσον
Bull Hancock
Κέβιν Κόνολι
Bill Nack
Αμάντα Μιχάλκα
Kate Tweedy
Carissa Capobianco
Sarah Tweedy
Μάργκο Martindale
Miss Ham
iShow.gr - Ο κόσμος της Showbiz