Όσκαρ φωτογραφίας και σκηνικών. Υποψήφιο για καλύτερη ταινία, σκηνοθεσία, πρώτο αντρικό ρόλο (Paul Newman), πρώτο γυναικείο ρόλο (Piper Laurie), δεύτερο αντρικό ρόλο (Jackie Gleason και George C. Scott) και διασκευασμένο σενάριο.
Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα πρώτου αντρικού ρόλου (Paul Newman) σε δράμα, δεύτερου αντρικού ρόλου (Jackie Gleason και George C. Scott) και υποσχόμενου ηθοποιού (George C. Scott).
Βραβείο Bafta καλύτερης ταινίας από οποιαδήποτε προέλευση και ξένου ηθοποιού (Paul Newman). Υποψήφιο για ξένη ηθοποιό (Piper Laurie).
Το -εκδιδόμενο το 1959- βιβλίο του Walter Tevis είχε αγοραστεί από διάφορους, μεταξύ αυτών και ο Frank Sinatra, αλλά κανείς δεν πετύχαινε να το διασκευάσει για τη μεγάλη οθόνη. Ήταν η κόρη του Robert Rossen, η Carol Rossen, που εντόπισε το πρόβλημα στο ότι όλοι επικεντρώνονταν στο μπιλιάρδο και όχι στις ανθρώπινες αντιδράσεις. Έτσι, ο Rossen αποφάσισε κι αυτός να αποκτήσει τα δικαιώματα, όντας και ο ίδιος τζογαδόρος του μπιλιάρδου στα νιάτα του.
Σύμφωνα με τον ατζέντη του Bobby Darin, ο πελάτης του είχε αποδεχτεί τον ρόλο που αρχικά είχε απορρίψει ο Paul Newman για χάρη μιας συνεργασίας του με την Elizabeth Taylor. Όταν όμως η διάσημη ηθοποιός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει εκείνη την ταινία, ο Newman τα έδωσε όλα για τον συγκεκριμένο ρόλο. Κανείς όμως δεν μπήκε στη διαδικασία να ενημερώσει τον Darin ότι είχε αντικατασταθεί, και τελικά το έμαθε τυχαία σε μια φιλανθρωπική κούρσα ιπποδρόμου.
Όλη η ταινία γυρίστηκε εντός της Νέας Υόρκης μέσα σε 8 εβδομάδες. Η δράση ήταν κυρίως στα μπιλιαρδάδικα McGirr’s και Ames Billiard Academy, που πλέον δεν υπάρχουν. Στο δε Μανχάταν δημιουργήθηκε από το μηδέν ένα εστιατόριο που φαίνονταν τόσο πολύ για αληθινό, που κάθονταν πελάτες και περίμεναν να παραγγείλουν.
Ο επαγγελματίας του μπιλιάρδου Willie Mosconi διετέλεσε τεχνικός σύμβουλος της ταινίας, ενώ είναι τα δικά του χέρια που πετυχαίνουν κάποια κόλπα επί της κάμερας για λογαριασμό των ηθοποιών. Έχει επίσης ένα κάμεο πέρασμα ως Γουίλι (κρατάει τις στέκες στα τελικά παιχνίδια). Κανείς όμως δεν αντικαθιστά σε κανένα σημείο παιχνιδιού τον Jackie Gleason, ο οποίος ήξερε καλό μπιλιάρδο.
Θέλοντας να ενσωματώσει ένα νεο-ρεαλιστικό κλίμα στην αφήγηση, ο Rossen προσέλαβε αληθινές συμμορίες του δρόμου για κομπάρσους, και μάλιστα τους έκανε εγγραφή στη συνδικαλιστική ένωση των ηθοποιών.
Πριν την επίσημη πρεμιέρα στην Ουάσιγκτον, ο Richard Burton έγινε ο οικοδεσπότης σε μια μεταμεσονύχτια προβολή στο Μπρόντγουεϊ, η οποία διέδωσε την ποιότητα της ταινία από στόμα σε στόμα. Η διανομέας 20th Century-Fox, παρότι αρχικά διστακτική στο να προωθήσει το φιλμ, εκμεταλλεύτηκε το γεγονός και προχώρησε στη διαφήμιση της. Το αποτέλεσμα ήταν να συνδυαστούν οι άμεσα θετικότατες κριτικές με υψηλά έσοδα στα ταμεία. Παράλληλα, η ταινία πέτυχε να εκτοξεύσει τη δημοτικότητα του μπιλιάρδου.
Το 1986, κι ενώ το φιλμ θεωρούνταν ήδη κλασικό, ο Martin Scorsese δημιούργησε ένα μακρινό σίκουελ, στο οποίο ο Paul Newman θα κερδίσει για πρώτη του φορά ένα Όσκαρ, ερμηνεύοντας έναν ρόλο με τον οποίο εδώ ήταν μόνο υποψήφιος. Στο Το Χρώμα του Χρήματος, έχει στο πλάι του τον Tom Cruise και τη Mary Elizabeth Mastrantonio.