Το «Ούτε Καν» διαδραματίζεται λίγο έξω από το Λος Άντζελες, στην κοιλάδα Santa Clarita Valley της Νότιας Καλιφόρνια, όπου τα αδέλφια OJ και Emerald έχουν κληρονομήσει ένα ράντσο αλόγων από τον πατέρα τους. Τα αδέλφια συνεχίζουν τη σκυτάλη της τέχνης του πατέρα τους ως εκπαιδευτές ζώων για γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών και τηλεόρασης. Δίπλα στο ράντσο βρίσκεται ένα πάρκο και ζωολογικός κήπος με διαχειριστή, ένα πρώην παιδί-θαύμα, που κουβαλάει τα δικά του παιδικά τραύματα.
Ο OJ και η Emerald αρχίζουν να παρατηρούν ανεξήγητα φαινόμενα στο ράντσο τους, τα οποία τους οδηγούν σε απίστευτες ανακαλύψεις που έρχονται από ψηλά. Θα αποπειραθούν λοιπόν να αποτυπώσουν τα μυστήρια στην κάμερα. Τα πράγματα κλιμακώνονται, καθώς τα αδέλφια επιστρατεύουν την εξειδικευμένη βοήθεια του υπαλλήλου ενός καταστήματος ηλεκτρονικών και ενός βετεράνου κινηματογραφιστή.
Καθώς οι προσπάθειές τους περνούν ένα σημείο χωρίς επιστροφή, οι ήρωές μας παρασύρονται στο μάτι μιας ανεπανόρθωτης καταιγίδας. Το αποτέλεσμα είναι ένα απίστευτο θέαμα κοσμικού τρόμου και μεταφυσικού γουέστερν, με έναν συναισθηματικά πολύπλοκο πυρήνα επιστημονικής φαντασίας.
«Τι είναι ένα κακό θαύμα;» Οι κάτοικοι σε ένα απομακρυσμένο ράντσο στην Καλιφόρνια, θα γίνουν μάρτυρες μιας ανείπωτης αποκάλυψης.
Ο βραβευμένος με Όσκαρ, Τζόρνταν Πιλ, που συντάραξε και επαναπροσδιόρισε το μοντέρνο σινεμά τρόμου με τις ταινίες «Τρέξε! » (Get Out) και «Εμείς» (Us), φέτος δίνει μια νέα πνοή στο σινεμά του φανταστικού με ένα νέο ποπ εφιάλτη: το έπος κοσμικού τρόμου, με τίτλο «Ούτε Καν» (Nope).
Έτσι λοιπόν με την 3η του σκηνοθετική δουλειά – ύστερα από το σοκαριστικό θρίλερ «ΤΡΕΞΕ!» (“GET OUT!”) και το ευρηματικό «ΕΜΕΙΣ» (“US”) – ο Πιλ αποκτά μια θέση ανάμεσα στους σημαντικότερους σκηνοθέτες της γενιάς του.
Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Κάτι βρίσκεται στον ουρανό και απαγάγει ανθρώπους και ζώα, αλλά το τι ακριβώς είναι, αποτελεί μυστήριο τόσο για τους ήρωες όσο και για το κοινό μέχρι τις τελευταίες στιγμές της ταινίας.
Στον απόηχο της επιτυχίας των ταινιών «Τρέξε!» και «Εμείς», οι οποίες αναστάτωσαν και επαναπροσδιόρισαν το είδος του τρόμου με μοναδικό τρόπο, ο Τζόρνταν Πιλ ήταν πρόθυμος να διευρύνει τον κινηματογραφικό του καμβά και να αγκαλιάσει μια πρόκληση διαφορετική από οποιαδήποτε άλλη στη μέχρι τώρα κινηματογραφική του καριέρα.
Όπως λέει ο ίδιος: «Το Ούτε Καν έχει μεγαλύτερη εμβέλεια από οποιαδήποτε άλλη ιστορία έχω προσπαθήσει να αφηγηθώ και από κινηματογραφική άποψη, η διαδικασία ήταν μια περιπέτεια από μόνη της. Κάθε τμήμα έχει πάρει τεράστια ρίσκα και έχει δεσμευτεί πλήρως. Προσπάθησα να γράψω ένα σενάριο για μια ταινία που δεν ήξερα πώς να την πραγματοποιήσω. Και στη συνέχεια συγκέντρωσα μια ομάδα για να με βοηθήσει να τα καταφέρω. Είχα την ιδέα να κάνω τη μεγάλη Αμερικανική ταινία τρόμου με ιπτάμενους δίσκους. Και όχι μόνο μια ταινία τρόμου με UFO αλλά πραγματικά την πεμπτουσία της. Είναι ένα δύσκολο είδος και δύσκολο να το πετύχεις γιατί έχει αυτόν τον τεράστιο καμβά που πρέπει να λάβεις υπόψη σου – τον ουρανό».
Σίγουρα δεν θα ξαναδείτε τον ουρανό με τον ίδιο τρόπο. Προφανώς, πρόκειται για μια ταινία τρόμου, αλλά και επιστημονικής φαντασία» λέει ο παραγωγός Ίαν Κούπερ. «Ήταν πολύ σημαντικό για εμάς να νιώσουμε την ισορροπία και να διασφαλίσουμε ότι θα έμοιαζε περισσότερο με τρόμο παρά με επιστημονική φαντασία.
Από νωρίς, ο Τζόρνταν έλεγε: «Ελπίζω ότι οι άνθρωποι θα βλέπουν τα σύννεφα μετά από αυτή την ταινία με τον τρόπο που έβλεπαν την επιφάνεια του ωκεανού στα Σαγόνια του Καρχαρία». Ακόμη και κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, όταν είχαμε πραγματικά σύννεφα στον ουρανό, μπορούσες να φανταστείς πόσο έντονο θα ήταν να έχεις αυτή τη φοβία;.
Το Nope είναι επίσης μια εξερεύνηση και κριτική της κινηματογραφικής παραγωγής και της ίδιας της κινηματογραφικής βιομηχανίας. «Έβαλα στόχο να σχεδιάσω κάτι που να σχολιάζει αυτό που κάνουμε» λέει ο Πιλ. Αποκαλύπτει τις ζωές των παρασκηνιακών καλλιτεχνών (των φροντιστών των ζώων, των τεχνικών στα συνεργεία, των κομπάρσων) που δημιουργούν τις ανεξίτηλες εικόνες που βλέπουμε στην οθόνη, αλλά που ποτέ δεν βλέπουμε τους ίδιους.
ΟΙ ΚΡΙΤΙΚΕΣ
Η νέα ταινία του Τζόρνταν Πιλ όπως ήταν φυσικό κατέκτησε το αμερικάνικο box-office και απέσπασε διθυραμβικές κριτικές.
Ο Πιλ είναι μάστορας της παραπλάνησης RogerEbert.com
Όπως το “Get Out” και το “Us”, το “Nope” είναι ένας ακόμη πολυμήχανος στοχασμός πάνω στο φόβο και το θαύμα – σε σημεία παράξενος, αλλά γεμάτος τρόμο και πάντα σε εγρήγορση για την απειλή της φυλετικής εχθρότητας. New Yorker
Οι καλύτερες απόκοσμες εικόνες, ήχοι και ανατριχίλες που μένουν καρφωμένα στο μυαλό το επόμενο πρωί. Chicago Tribune
Το “Nope” περιέχει όλες τις ανατριχίλες, τα γέλια και τις υψηλές ιδέες που θα περίμενε κανείς από τον συγκεκριμένο δημιουργό. Observer
Το “Nope” βρίσκει τον βραβευμένο με Όσκαρ σεναριογράφο-σκηνοθέτη να επεκτείνει με τόλμη τον καμβά του, φιλοδοξώντας να φτάσει σε επίπεδα ποπ-κορν θεάματος επιπέδου Σπίλμπεργκ, χωρίς να θυσιάσει το συναισθηματικό και θεματικό βάρος της δουλειάς του. Screen International
Αυτή η αριστοτεχνικά τολμηρή, πονηρά αστεία και εντελώς παράξενη παραβολή τρόμου και επιστημονικής φαντασίας, είναι ένα κλασικό παράδειγμα μιας τολμηρής και πρωτότυπης ταινίας που αποτίει φόρο τιμής σε μια ατελείωτη σειρά μεγάλων ταινιών. Chicago Sun-Times.