Αναζήτηση
στο iShow.gr
στο πρόγραμμα τηλεόρασης
Οι περιπέτειες του Τεντέν: Το μυστικό του μονόκερου - iShow.gr
Οι περιπέτειες του Τεντέν: Το μυστικό του μονόκερου (The adventures of Tintin)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
VIDEO
Κινούμενα σχέδια
Περιπέτεια
Οικογενειακή
Δράσης
Μυστηρίου
Είδος
Οικογενειακή περιπέτεια μυστηρίου αμερικανικής παραγωγής 2011
Διάρκεια
107'
Συντελεστές
Υπόθεση
Ο Τεντέν, ένας ριψοκίνδυνος νεαρός δημοσιογράφος που διψά για περιπέτεια, θα βρεθεί στο στόχαστρο του μυστηριώδους, αποφασισμένου για όλα συλλέκτη Ιβάν Ιβάνοβιτς Σακχαρίν, όταν από καθαρή σύμπτωση θα πέσει στα χέρια του μια ρέπλικα του «Μονόκερου», ενός φημισμένου ιστιοφόρου του 17ου αιώνα. Εν αγνοία του Τεντέν, στα σπλάχνα της κρύβεται μια περγαμηνή, που αποτελεί το πρώτο από τα στοιχεία που θα οδηγήσουν στην ανακάλυψη του ανεκτίμητου θησαυρού του Κόκκινου Ράκαμ, ενός θρυλικού κουρσάρου που σκορπούσε τον τρόμο στην εποχή του. Αυτό το γνωρίζει πολύ καλά ο διαβολικός Σακχαρίν, ο οποίος θα επιχειρήσει να βγάλει από τη μέση τον Τεντέν, γεγονός που θα οδηγήσει τον τελευταίο σε μια ανεπανάληπτη όσο και ριψοκίνδυνη περιπλάνηση στα πέρατα του κόσμου, με μοναδική συντροφιά του τον θαλασσοδαρμένο φίλο του Καπετάνιο Χάντοκ και τον πιστό του σκύλο Μιλού, ένα πανέξυπνο λευκό φοξ τεριέ…
Trailer
Φωτογραφίες
Πληροφορίες
Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ (Η τετραλογία του «Ιντιάνα Τζόουνς», «Ε. Τ.: ο Εξωγήινος», «Η Διάσωση του Στρατιώτη Ράιαν», «Τα Σαγόνια του Καρχαρία», «Στενές Επαφές Τρίτου Τύπου», «Ο Πόλεμος των Κόσμων», «Τζουράσικ Παρκ», «Α. Ι.: Τεχνητή Νοημοσύνη») και ο Πίτερ Τζάκσον (Η τριλογία του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών», «The Hobbit», «King Kong», «Ουράνια Πλάσματα», «Παραδεισένια Οστά») παρουσιάζουν την πλέον πολυαναμενόμενη περιπέτεια της χρονιάς: για πρώτη φορά, στη μεγάλη οθόνη, οι περιπέτειες του Τεντέν σε τρισδιάστατη εκδοχή, εξ ολοκλήρου γυρισμένη με την πρωτοποριακή τεχνική του performance capture.

Μια επική περιπλάνηση στην άκρη της γης, γεμάτη χιούμορ, ηρωισμό, μυστήριο, αγωνία, εξωτικούς προορισμούς, καταδιώξεις και κινδύνους που κόβουν την ανάσα, προορισμένη να συναρπάσει τους fans του ξανθομάλλη ρεπόρτερ με το ατίθασο τσουλούφι, αλλά και τους φανατικούς λάτρεις της αυθεντικής περιπέτειας ανά τον κόσμο.

Η Columbia Pictures και η Paramount Pictures παρουσιάζουν την πολυαναμενόμενη επιστροφή του Στίβεν Σπίλμπεργκ στη μεγάλη οθόνη, με την φαντασμαγορική περιπέτεια
«Οι Περιπέτειες του Τεντέν: Το Μυστικό του Μονόκερου» σε 3D. Ένα συναρπαστικό κινηματογραφικό ταξίδι, γυρισμένo εξολοκλήρου με την επαναστατική τεχνική του performance capture, που αποτελεί την παρθενική συνεργασία του αγαπημένου παραμυθά του Χόλιγουντ, Στίβεν Σπίλμπεργκ, με τον Πίτερ Τζάκσον. Ο δημιουργός της επικής τριλογίας του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» και εξπέρ στον τομέα του performance capture, συνεργάζεται στην παραγωγή της ταινίας στο πλευρό του Σπίλμπεργκ και της στενής συνεργάτιδάς του Κάθλιν Κένεντι.
Οι «Περιπέτειες του Τεντέν: Το Μυστικό του Μονόκερου» βασίζονται στους χαρακτήρες που δημιούργησε ο Βέλγος κομίστας Ζορζ Ρεμί, γνωστότερος με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Herge. Το σενάριο τους συνυπογράφουν ο Στίβεν Μόφατ – μία από τις κορυφαίες πένες της βρετανικής τηλεόρασης και υπεύθυνος για την αναβίωση του «Dr. Who» στο BBC, o Έντγκαρ Ράιτ – σκηνοθέτης των απίθανων «Scott Pilgrim Vs The World», «Shaun of the Dead» και «Hot Fuzz», και ο Τζο Κόρνις – μέλος του δημοφιλούς βρετανικού κωμικού διδύμου Adam & Joe και δημιουργός της ευφάνταστης sci-fi κωμωδίας «Attack the Block». Οι τρεις τους βασίστηκαν σε 3 από τα δημοφιλέστερα comics του Herge: το «Μυστικό του Μονόκερου», ο «Κάβουρας με τις Χρυσές Δαγκάνες» και ο «Θησαυρός του Κόκκινου Ρακάμ».
Πρωταγωνιστούν ο Τζέιμι Μπελ («Billy Elliot», «The Eagle») ως Τεντέν, ο Άντι Σέρκις («The Lord of the Rings trilogy», «Rise of the Planet of the Apes») ως Κάπτεν Αρχιβάλδος Χάντοκ, οι Σάιμον Πεγκ και Νικ Φροστ («Paul», «Shaun of the Dead») ως γκαφατζήδες ντετέκτιβ Ντιπόν και Ντυπόν, ο Τόμπι Τζόουνς («Captain America: The First Avenger», «The Mist») ως Αριστείδης Ξαφρίδης, ο Γκαντ Ελμαλέ («Priceless», «Midnight in Paris») ως Σεϊχης Ομάρ Μπεν Σαλαάντ και ο Ντάνιελ Κρεγκ («Quantum of Solace», «Cowboys & Aliens») ως Ιβάν Ιβάνοβιτς Σακχαρίν.


Ο Τεντέν και η πολυσυζητημένη επιστροφή του στη μεγάλη οθόνη δια χειρός Στίβεν Σπίλμπεργκ
Όταν το 1929 ο γεννημένος στις Βρυξέλλες Ζορζ Ρεμί εμπνεύστηκε τον Τεντέν για τις ανάγκες ενός comic strip που σχεδίαζε για τη βέλγικη εφημερίδα «Le XXe Siecle», πιθανότατα δεν φανταζόταν ότι, στα χρόνια που θα ακολουθούσαν, οι περιπέτειες του ήρωά του θα έκαναν τέτοιο πάταγο, ώστε να φτάσουν στο σημείο να μεταφραστούν σε περισσότερες από 100 γλώσσες και να ξεπεράσουν σε παγκόσμιες πωλήσεις τα 250 εκατομμύρια αντίτυπα.
Ωστόσο, στις αρχές της δεκαετίας του ’80, ο καταξιωμένος πια κομίστας εξέφρασε ανοιχτά την επιθυμία να δει τον Τεντέν να ζωντανεύει στη μεγάλη οθόνη υπό τη σκηνοθετική μπαγκέτα του Στίβεν Σπίλμπεργκ, τον οποίο θεωρούσε το μόνο ικανό να αναπαραστήσει το πολυσύνθετο σύμπαν του πολυμήχανου ήρωά του, σε όλη την εκθαμβωτική του μεγαλοπρέπεια. Και ο υπερεπιτυχημένος κινηματογραφιστής, με τη σειρά του, από την πρώτη στιγμή που ήρθε σε επαφή με τις ιστορίες του Τεντέν, έβαλε σκοπό της ζωής του να τις μεταφέρει κάποια στιγμή στο σελιλόιντ («Με το που τελείωσα το πρώτο comic του που έπεσε στα χέρια μου, με είχε κερδίσει ολοκληρωτικά. Ήμουν πλέον πεπεισμένος πως οι δρόμοι μας με τον Τεντέν θα ξανασυναντηθούν κάποια στιγμή στο μέλλον…»).
Η μοίρα τα έφερε έτσι, ώστε ο Ρεμί να φύγει από τη ζωή λίγες ημέρες πριν συναντηθεί για πρώτη φορά με τον Σπίλμπεργκ. Εκείνος, ωστόσο, είχε ήδη πάρει τις αποφάσεις του και, αφού εξασφάλισε από τη Φάνι Ρόντγουελ, χήρα του Ρεμί, τα δικαιώματα για την κινηματογραφική μεταφορά των περιπετειών του Τεντέν, άρχισε να καταστρώνει το σχέδιό του.
Όταν, όμως, επικοινώνησε με τον Πίτερ Τζάκσον για να συζητήσουν τη δημιουργία μέσω της Weta Digital μιας CGI εκδοχής του Μιλού για τις ανάγκες της ταινίας, ο Νεοζηλανδός κινηματογραφιστής τον έπεισε πως ο ιδανικότερος τρόπος να μεταφέρει τον Τεντέν στη μεγάλη οθόνη ήταν μέσω της τεχνικής του performance capture. Και ο ίδιος ο Τζάκσον, άλλωστε, δήλωνε ορκισμένος fan του Τεντέν από την εφηβεία του.
«Εκείνο που σε ιντριγκάρει στον Τεντέν είναι η επιμονή του στο κυνήγι της αλήθειας, ακόμη και στις περιπτώσεις που οσμίζεται από μακριά τον κίνδυνο. Ακόμη και όταν τα βρίσκει σκούρα, ωστόσο, πάντα έχει τον τρόπο του να τη βγάζει καθαρή στο φινάλε», εξηγεί ο Σπίλμπεργκ. «Όταν είσαι νέος, δε χρειάζεται και πολύ για να παρασυρθείς στον απίθανο κόσμο του Τεντέν και να φανταστείς τον εαυτό σου ως πρωταγωνιστή των συναρπαστικών περιπετειών του», συμπληρώνει ο Τζάκσον.
Η ανάγλυφη κινηματογραφική αισθητική των comics του Ρεμί, εξάλλου, μόνο απαρατήρητη δεν πέρασε από τους δύο κορυφαίους δημιουργούς, γεγονός που τους ώθησε να οραματιστούν μια πρωτοποριακή παραγωγή, η οποία θα συνδύαζε με μοναδικό τρόπο το αχαλίνωτο κέφι που κυριαρχεί στις ιστορίες του αείμνηστου κομίστα, με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας που προσφέρουν η τεχνική του performance capture και η τρισδιάστατη κινηματογράφηση, αλλά και τις εμπνευσμένες, γεμάτες γνήσιο συναίσθημα ερμηνείες που απαιτούνται για να λειτουργήσει στην εντέλεια το όλο εγχείρημα.
«Κάθε του καρέ σφύζει από ζωντάνια και ενεργητικότητα, κάθε ιστορία του είναι και ένα εν δυνάμει storyboard για ταινία μυθοπλασίας. Με άλλα λόγια, ο Τεντέν είχε ανέκαθεν το σινεμά στο DNA του», διαπιστώνει ο Σπίλμπεργκ. «Για μένα ο Στίβεν έχει πολλά κοινά με τον Τεντέν: έχει καρδιά μικρού παιδιού, μια έμφυτη περιέργεια για καινούργια πράγματα, λατρεύει την περιπέτεια και η αίσθηση του χιούμορ του είναι εφάμιλλη εκείνης του ξανθομάλλη δημοσιογράφου. Δε νομίζω πως θα μπορούσε να υπάρξει καταλληλότερος του Στίβεν για να μεταφέρει τον Τεντέν στη μεγάλη οθόνη», αποφαίνεται ο Τζάκσον.
«Εκείνο που επιδιώξαμε, ήταν να γυρίσουμε μια ταινία, η οποία να είναι λίγο θρίλερ μυστηρίου, λίγο αστυνομική, μα πάνω απ’ όλα μια καθαρόαιμη παλιομοδίτικη περιπέτεια, δομημένη γύρω από την εκπληκτική ιστορία φιλίας, αφοσίωσης και εμπιστοσύνης ανάμεσα στον Κάπτεν Χάντοκ και τον Τεντέν», συνοψίζει ο Σπίλμπεργκ.


Ο Τεντέν γίνεται τρισδιάστατο animation

Τόσο ο Σπίλμπεργκ, όσο και ο Τζάκσον φημίζονται για τη γονιμότατη φαντασία τους και την τάση τους να αποτολμούν συναρπαστικές κινηματογραφικές εξορμήσεις σε κόσμους μαγικούς, αλλούτερους, όπου συχνάζουν τα πιο αλλόκοτα και εξωπραγματικά πλάσματα που έχει αντικρίσει ποτέ ανθρώπινο μάτι. Κι όμως, κανείς εκ των δύο τους δεν είχε δοκιμάσει μέχρι σήμερα να «εισβάλλει» στο χώρο του CGI animation. Από τη στιγμή, ωστόσο, που αποφάσισαν να αποτίνουν από κοινού τον δέοντα φόρο τιμής στην πλουσιότατη κληρονομιά του Τεντέν και στο αξιοθαύμαστο καλλιτεχνικό στυλ του δημιουργού του, κατέληξαν πως ο καλύτερος τρόπος να το επιτύχουν, ήταν μέσω μιας πρωτοποριακής τρισδιάστατης ταινίας ψηφιακών κινουμένων σχεδίων.
«Πρώτο και κύριο μέλημά μας ήταν να διατηρήσουμε την πλοκή της ταινίας άχρονη και διαδραματιζόμενη σε ένα αέναο νουάρ σύμπαν, όπου σε κάθε γωνία παραμονεύει και μια σκοτεινή φιγούρα», εξηγεί ο Σπίλμπεργκ. «Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα παραμέναμε απόλυτα πιστοί στο πνεύμα των ιστοριών του Ρεμί, οι οποίες θα μπορούσαν κάλλιστα να διαδραματίζονται στα 30s, στα 50s, στα 80s ή ακόμη και στο σήμερα».
«Στόχος μας ήταν να προσδώσουμε στην ταινία τη ρετρό, τεταμένη ατμόσφαιρα που μπορεί να συναντήσει κανείς σε ένα αστυνομικό θρίλερ», συμπληρώνει ο Τζάκσον.
«Το εκπληκτικό με τα σκίτσα του Ρεμί είναι πως, αρκεί να κλείσεις για λίγο τα μάτια σου και αμέσως φαντάζεσαι να ζωντανεύουν μπροστά σου τρισδιάστα», αναφέρει ο Ρίτσαρντ Τέιλορ, συνιδιοκτήτης της Weta Workshop και υπεύθυνος για τον σχεδιασμό των ειδικών εφέ της ταινίας.
«Όλοι οι χαρακτήρες που παρελαύνουν από τις ιστορίες του Τεντέν αποτελούν καρικατούρες, καθώς ο Ρεμί δεν ενδιαφερόταν να αποδώσει με ρεαλισμό τα χαρακτηριστικά τους. Το μόνο, ουσιαστικά, που τον απασχολούσε ήταν να δώσει έμφαση στα διάφορα “κουσούρια” τους», εξηγεί ο Τζο Λέτερι, επικεφαλής του τμήματος των ειδικών εφέ. «Πάνω σ’ αυτό πατήσαμε κι εμείς κατά τον σχεδιασμό των χαρακτήρων της ταινίας, μόνο που τους προσεγγίσαμε υπό μια τρισδιάστατη οπτική γωνία».
«Μπορεί η ρεαλιστική απόδοση των χαρακτήρων να μην ήταν το ζητούμενο για τον Ρεμί, όσον αφορά, ωστόσο, στα πλοία, τα αεροπλάνα και τα αυτοκίνητα που εμφανίζονται στις ιστορίες του, η σημασία του στη λεπτομέρεια κατά τον σχεδιασμό τους είναι άκρως εντυπωσιακή», παρατηρεί ο Κιμ Σινκλέρ, υπεύθυνος των ψηφιακών σκηνικών της ταινίας.
«Για μας είχε τεράστια σημασία οι χαρακτήρες της ταινίας να είναι “φτυστοί” με εκείνους που συναντάμε στα comics του Ρεμί», παραδέχεται ο Σπίλμπεργκ. «Από τις χιουμοριστικές γκριμάτσες του Κάπτεν Χάντοκ μέχρι το ατίθασο τσουλούφι του Τεντέν κι από τα περίφημα μουστάκια των Ντιπόν και Ντυπόν μέχρι τα ποικίλα σουφρώματα της μουσούδας του Μιλού, τα πάντα έπρεπε να μοιάζουν σα να τα σχεδίασε τρισδιάστατα ο ίδιος αυτοπροσώπως».


Ο Τεντέν συναντά τους υπόλοιπους χαρακτήρες της ταινίας
Το επίλεκτο, πολυπρόσωπο διεθνές καστ του «Μυστικού του Μονόκερου» έδωσε πραγματικά τον καλύτερό του εαυτό, προκειμένου να αποδώσει στην εντέλεια την κάθε ιδιοτροπία και το κάθε ψεγάδι που διακρίνει τους αμίμητους χαρακτήρες του Herge. Άλλωστε, όλοι τους ανεξαιρέτως οι πρωταγωνιστές, δηλώνουν fans των comics του.
-- Τον Τεντέν, τον πολυμήχανο νεαρό ρεπόρτερ με την ακατανίκητη περιέργεια, την απροσποίητη αθωότητα και την ακόρεστη επιθυμία να διορθώνει τα κακώς κείμενα, ανέλαβε να υποδυθεί ο Τζέιιμι Μπελ.
«Δεν ήταν μόνο η φινέτσα που διέκρινα στο παίξιμo του, αλλά και η εντυπωσιακή σωματική του δύναμη και δεξιοτεχνία την οποία επέδειξε στο ρόλο του ως “Μπίλι Έλιοτ”», θυμάται ο Σπίλμπεργκ. «Τόσο ο Πίτερ, όσο κι εγώ είμαστε πεπεισμένοι πως ο Τζέιμι διέθετε τα κατάλληλα προσόντα για τον ιδιαίτερα απαιτητικό ρόλο του Τεντέν».
«Δε νομίζω πως υπάρχει νέος εκεί έξω που δε θα επιθυμούσε να διαθέτει το απαράμιλλο θάρρος και την ακόρεστη δίψα για περιπέτεια που χαρακτηρίζουν τον Τεντέν», υποστηρίζει ο Μπελ. «Θαυμάζω απεριόριστα την επιμονή του και τη θέληση που επιδεικνύει, προκειμένου να επιτύχει τους στόχους του, καθώς και την ευσυνειδησία του. Και μπορεί να μην έχει πάντοτε δίκιο, αλλά, ευτυχώς για εκείνον, μπορεί κάλλιστα να εμπιστευτεί το αλάνθαστο ένστικτο του Μιλού, του πιστού του φοξ τεριέ».
«Ο Herge συνήθιζε να μας αποκαλύπτει τις σκέψεις του Μιλού μέσα σε “συννεφάκια”», αναφέρει ο Σπίλμπεργκ. «Εμείς, ωστόσο, προτιμήσαμε να δώσουμε έμφαση στην εκφραστικότητα του προσώπου και των κινήσεών του, θεωρώντας πως αυτό θα ήταν σαφώς πιο ταιριαστό στο πνεύμα της ταινίας μας».
-- Ο Κάπτεν Χάντοκ, αυτός ο φαφλατάς και πάντα έτοιμος για καβγά θαλασσόλυκος, που στις φλέβες του κυλά θαλασσόνερο ανάμικτο με αλκοόλ και ο οποίος θα γίνει ο καλύτερος φίλος του Τεντέν, παρά το γεγονός ότι μονίμως τον μπλέκει σε μπελάδες, βρήκε το alter ego του στο πρόσωπο του… άρχοντα του motion capture, Άντι Σέρκις.
«Έχοντας συνεργαστεί τόσες φορές στο παρελθόν με τον Άντι, ήμουνα βέβαιος πως θα τα πάει περίφημα στο ρόλο του Χάντοκ», παραδέχεται ο Τζάκσον. «Τον έφερα σε επαφή με τον Στίβεν κι εκείνος από την πρώτη στιγμή συμφώνησε πως ήταν ο άνθρωπός μας».
«Η χημεία ανάμεσα στον Άντι και τον Τζέιμι ήταν πραγματικά εκπληκτική», αναφέρει ο Σπίλμπεργκ. «Ήταν σκέτη απόλαυση να τους βλέπεις να υποδύονται αυτούς τους δύο διαμετρικά αντίθετους χαρακτήρες, που ωστόσο αλληλοσυμπληρώνονται στην εντέλεια».
«Ο Χάντοκ είναι ένας σπουδαίος ναυτικός, που όμως έχει χάσει την εμπιστοσύνη του στον εαυτό του. Ωστόσο, μέσα από τη σχέση του με τον Τεντέν, θα συνειδητοποιήσει πως, τελικά, οι άλλοι μπορούν ακόμη να υπολογίζουν σε εκείνον», αποφαίνεται ο Σέρκις.
-- Ο ρόλος του Ιβάν Ιβάνοβιτς Σακχαρίν, του “αρχικακού” της ταινίας, πήγε στον Ντάνιελ Κρεγκ, ο οποίος δεν είχε ξαναδοκιμαστεί σε κάτι ανάλογο.
«Το διασκέδασα αφάνταστα υποδυόμενος τον Σακχαρίν», ομολογεί ο ηθοποιός που το όνομά του είναι πλέον συνυφασμένο με τον χαρακτήρα του Τζέιμς Μποντ. «Προσπάθησα να τον κάνω όσο πιο σατανικό, ανισόρροπο και εκκεντρικό μπορούσα. Και θεωρώ πως τα πήγα περίφημα».
-- Στους ρόλους των ασυναγώνιστων στις γκάφες, σχεδόν πανομοιότυπων ντετέκτιβ Ντιπόν και Ντυπόν, οι οποίοι αδυνατούν να εντοπίσουν τη λύση του μυστηρίου, ακόμη κι αν τους… χτυπήσει κατακέφαλα, δε θα μπορούσαμε παρά να περιμένουμε ένα εξίσου απίθανο κωμικό δίδυμο: ο Σάιμον Πεγκ και ο Νικ Φροστ, γνωστότεροι από τη δουλειά τους σε ξέφρενες κωμωδίες όπως το «Ξύσιμο των Νεκρών» και το «Καυτοί και Άσφαιροι», κλήθηκαν να δικαιώσουν τον Σπίλμπεργκ και τον Τζάκσον, οι οποίοι από την πρώτη στιγμή πόνταραν πάνω τους.
«Ο ιδιότυπος συγχρονισμός που έχει αναπτυχθεί με την πάροδο των χρόνων ανάμεσα σε μένα και τον Νικ, ήταν ιδανικός για τις απαιτήσεις του ρόλου μας ως ντουέτο με έφεση στην αδεξιότητα και την… παλαβομάρα», αναφέρει ο Πεγκ. «Οι Ντιπόν και Ντυπόν ανήκουν στη μακρά παράδοση κωμικών του βωβού κινηματογράφου, όπως οι Λόρελ & Χάρντι και ο Τσάρλι Τσάπλιν. Παρότι σχολαστικοί, είναι ιδιαίτερα διστακτικοί και θεωρούν τους εαυτούς τους τούς καλύτερους ντετέκτιβ στον κόσμο, παρά το γεγονός πως είναι… τουλάχιστον οι χειρότεροι!».
-- Καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας, οι Ντιπόν και Ντυπόν καταδιώκουν μετά μανίας τον Αριστείδη Ξαφρίδη(!), έναν πορτοφολά, ο οποίος θεωρούν πως αποτελεί τον εγκέφαλο πίσω από τα εγκλήματα που επιχειρούν να εξιχνιάσουν.
«Ο Ξαφρίδης έγινε πορτοφολάς όχι επειδή του αρέσει να κλέβει, αλλά επειδή… λατρεύει τη μυρωδιά και την αφή των πορτοφολιών», εξηγεί ο Τόμπι Τζόουνς, τον οποίο βλέπουμε στον αντίστοιχο ρόλο. «Για μένα προσωπικά αποτελεί κλασικό παράδειγμα χαρακτήρα του Herge, ο οποίος μπορεί πολύ εύκολα να πέσει θύμα παρεξήγησης».
-- Σημαντικότατο ρόλο στην πλοκή παίζει και ο Σεϊχης Ομάρ Μπεν Σαλαάντ, ένας πλούσιος Άραβας έμπορος, που φαίνεται να γνωρίζει πολύ περισσότερα απ’ όσα τολμά να παραδεχτεί ο ίδιος. Με έδρα του το μυθικό Σουλτανάτο του Μπαχάρ στο Μαρόκο, τον Μπεν Σαλαάντ δε θα μπορούσε να υποδυθεί άλλος πέραν του Γκαντ Ελμαλέ, του μαροκινής καταγωγής Γάλλου κωμικού, που πρόσφατα απολαύσαμε σε μικρό αλλά αξιοπρόσεχτο ρόλο, στο «Μεσάνυχτα στο Παρίσι» του Γούντι Άλεν.
«Ο έντονα σωματικός ρόλος του Μπεν Σαλαάντ μου θύμισε αρκετά Commedia Dell’arte», αναφέρει ο Ελμαλέ. «Αυτό ακριβώς ήταν που ζήτησε από μένα ο Στίβεν, οπότε ήταν η καλύτερη μου, καθώς μεγάλωσα μέσα σε αυτήν ακριβώς την κουλτούρα».
«Ο Μπεν Σαλαάντ του Γκαντ είναι ύπουλος και μπαμπέσικος, αλλά συνάμα αρκετά αστείος, έως και αξιαγάπητος κατά έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο», καταλήγει η συμπαραγωγός Κάθλιν Κένεντι.


Ο Τεντέν μαθαίνει τα κόλπα του performance capture
Στα αχανή sound stages της Playa Vista στο Λος Άντζελες της Καλιφόρνια, έλαβε χώρα το πιο σημαντικό, ίσως, κομμάτι της ταινίας: εκεί ήταν που όλοι οι ηθοποιοί ξεπέρασαν τους εαυτούς τους, στην προσπάθειά τους να μεταμορφωθούν, δια μέσου της τεχνικής του performance capture, σε «πιστά αντίγραφα» των δημοφιλέστατων χάρτινων ηρώων του Herge.
Η εν λόγω τεχνική διεξάγεται εντός του «Volume»: ένα λιτό, ευρύχωρο δωμάτιο, στην οροφή του οποίου βρίσκονται προσαρτημένες σε πλέγμα 100 κάμερες με δυνατότητα λήψης και καταγραφής δεδομένων υπό γωνία 360ο, τα οποία δεδομένα στη συνέχεια ανασυντίθενται σε τρισδιάστατο περιβάλλον, με τη βοήθεια υπερσύγχρονων ηλεκτρονικών υπολογιστών. Μέσα στο δωμάτιο όλοι οι ηθοποιοί, καθώς και τα βοηθήματα που χρησιμοποιούνται για να αναπαραστήσουν τα διάφορα αντικείμενα (πλοία, αεροπλάνα, αυτοκίνητα κλπ.) με τα οποία έρχονται σε επαφή στην ταινία, έχουν προσαρτημένες πάνω τους ειδικές αντανακλαστικές βούλες, τις οποίες οι κάμερες «σκανάρουν» διαρκώς με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, μετατρέποντας ότι συμβαίνει στο χώρο σε τρισδιάστατη κινούμενη εικόνα.
Την ίδια στιγμή, άλλες 8 υψηλής ευκρίνειας κάμερες καταγράφουν ζωντανά τον κάθε αυτοσχεδιασμό και την κάθε αλληλεπίδραση ανάμεσα στους ηθοποιούς που βρίσκονται στο δωμάτιο και το υλικό που συγκεντρώνεται χρησιμοποιείται στη συνέχεια από τους animators, κατά τη διάρκεια της «αφομοίωσης» όλων αυτών των αντιδράσεων και αλληλεπιδράσεων στους ψηφιακούς τους χαρακτήρες.
Ο Σπίλμπεργκ είχε τη δυνατότητα να επεμβαίνει ανά πάσα στιγμή σε οτιδήποτε συνέβαινε εντός του δωματίου, χάρη στην επαναστατικής τεχνολογίας ψηφιακή κάμερα που χειριζόταν, η οποία και του επέτρεπε να σκηνοθετεί τους ηθοποιούς του σε πραγματικό χρόνο, αλλά σε τρισδιάστατο, πλέον, περιβάλλον.
Μία ακόμη πατέντα, την οποία ανέπτυξε η εταιρεία Weta Digital και πρώτος εφάρμοσε σε μεγάλη κλίμακα ο Τζέιμς Κάμερον στα γυρίσματα του «Avatar», είναι το performance capture που αφορά αποκλειστικά στο πρόσωπο του ηθοποιού. Κατά τη διάρκειά του, ο κάθε ηθοποιός φορά ένα ειδικό κράνος εξοπλισμένο με μια μικροκάμερα στραμμένη διαρκώς πάνω στο πρόσωπό του, η οποία καταγράφει ακατάπαυστα από το κάθε ανοιγόκλειμμα των ματιών του μέχρι και την παραμικρή μυική σύσπαση.
Για τον Σπίλμπεργκ ήταν αυτό ακριβώς που χρειαζόταν για να προσδώσει έξτρα ρεαλισμό στις ερμηνείες. «Κάθε χαρακτήρας που εμφανίζεται στην ταινία κρύβει πίσω του έναν ηθοποιό ο οποίος δίνει μια παθιασμένη, full ολοκληρωμένη ερμηνεία, η οποία αποτυπώνεται ανάγλυφα στο “ψηφιακό make-up” του. Ομολογώ πως η αίσθηση του να βλέπεις για πρώτη φορά τους θρυλικούς χαρακτήρες του Herge να ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια σου, εκφράζοντας παράλληλα μια πληθώρα συναισθημάτων, δύσκολα περιγράφεται με λόγια», καταλήγει ο σκηνοθέτης.


Trivia / fun facts
  • Ο Τεντέν ταξίδεψε για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη το 1961, μέσω μιας Γαλλικής παραγωγής με κανονικούς ηθοποιούς. Η ταινία, με τίτλο «Tintin et le mystere de la Toison d’or», διαδραματίζεται στην Τουρκία και στην Ελλάδα και στο καστ της συναντάμε, μεταξύ άλλων, το Δήμο Σταρένιο και τη Δώρα Στράτου!
  • Το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο «Herge» του Ζορζ Ρεμί προέρχεται από την προσφώνηση στα γαλλικά των αρχικών του ονόματός του, αλλά αντίστροφα.
  • Οι περιπέτειες του Τεντέν απαριθμούν συνολικά 24 comics, με το τελευταίο, με τίτλο «Tintin an the Alph-Art», να έχει παραμείνει ανολοκλήρωτο.
  • Η συνήθεια του Herge να σκιτσάρει τους χαρακτήρες του με ευκρινείς γραμμές, αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για κορυφαίους εκπροσώπους της Pop Art, όπως ο Ρόι Λίχτενσταϊν και ο Άντι Γουόρχολ.
  • Το μικρό όνομα του Κάπτεν Χάντοκ, Άρτσιμπαλντ, αποκαλύπτεται για πρώτη φορά στο τελευταίο ολοκληρωμένο comic του Herge, με τίτλο «Ο Τεντέν και οι Πίκαρος». Το μικρό όνομα του Τεντέν, ωστόσο, εξακολουθεί να παραμένει ένα μυστήριο.
  • Ο Σπίλμπεργκ πληροφορήθηκε την ύπαρξη του Τεντέν το 1981, μέσα από μια γαλλική κριτική της ταινίας του «Οι Κυνηγοί της Χαμένης Κιβωτού».
  • Για τις ανάγκες των ρόλων τους ως ατζαμήδες ντετέκτιβ Ντιπόν & Ντυπόν, ο Σάιμον Πεγκ και ο Νικ Φροστ δούλεψαν εντατικά πάνω στην κινησιολογία τους με τον βετεράνο χορογράφο του «Cirque de Soleil» Τέρι Νόταρι.
  • Στο πλαίσιο της συνεργασίας τους, ο Πίτερ Τζάκσον θα αναλάβει σκηνοθέτης της επόμενης ταινίας του Τεντέν, με τον Σπίλμπεργκ να περιορίζεται αυτή τη φορά στα καθήκοντα του παραγωγού.

Σκηνοθεσία: Στίβεν Σπίλμπεργκ
Σενάριο: Στίβεν Μόφατ, Έντγκαρ Ράιτ, Τζο Κόρνις
Μοντάζ: Μάικλ Καν
Επικεφαλής του Τμήματος Ειδικών Εφέ: Τζο Λέτερι
Παραγωγή: Στίβεν Σπίλμπεργκ, Πίτερ Τζάκσον, Κάθλιν Κένεντι
Μουσική: Τζον Γουίλιαμς
Πρωταγωνιστούν: Τζέιμι Μπελ, Άντι Σέρκις, Ντάνιελ Κρεγκ, Σάιμον Πεγκ, Μαρκ Φροστ, Τόμπι Τζόουνς, Γκαντ Ελμαλέ, Μακένζι Κρουκ, Ντάνιελ Μέις
Διάρκεια: …
Επίσημο site: www.us.movie.tintin.com

Στους κινηματογράφους από τις 03 Νοεμβρίου 2011, σε διανομή Feelgood Entertainment.

Κριτικές από διεθνή μέσα

****
Συναρπαστική περιπέτεια με καταιγιστική δράση. Ο Ερζέ είχε δηλώσει πως ο μόνος που μπορεί να μεταφέρει στον κινηματογράφο τον Τεντέν είναι ο Σπίλμπεργκ. Τον πιστεύουμε.
Ian Nathan – Empire Magazine


«Εκθαμβωτική, άκρως συναρπαστική κοσμοπολίτικη περιπέτεια, πιστή στο εξαιρετικά προσφιλές κινηματογραφικό του στυλ».
-- Jordan Mintzer, The Hollywood Reporter

«Φαντασμαγορικό κινηματογραφικό επίτευγμα. Ένα απολαυστικό χαρμάνι εκλεκτής πρώτης ύλης, αστείρευτου ταλέντου και επαναστατικής τεχνολογίας, μετουσιωμένο σε υψηλής ποιότητας ψυχαγωγία για θεατές κάθε ηλικίας. Σερβιρισμένη, μάλιστα, σε εκθαμβωτικό 3D».
-- Mike Goodridge, Screen Daily

«Ταινία αληθινή οπτική πανδαισία, με αλλεπάλληλες σεκάνς καταιγιστικής δράσης και πιστή, σε μεγάλο βαθμό, στους ηθικούς κώδικες που διέπουν το γεμάτο εκπλήξεις σύμπαν του Τεντέν».
-- Leslie Felperin, Variety magazine

Συμμετέχουν
Ντάνιελ Κρεγκ
Red Rackham
Simon Pegg
Inspector Thompson
Τζέιμι Μπελ
Tintin
Κάρι Έλγουις
Pilot
Άντι Σέρκις
Captain Haddock
Νικ Φροστ
Thomson
Mackenzie Crook
Ernie
Τόνι Κάραν
Lt. Delcourt
Phillip Rhys
Co-pilot
Τόμπι Τζόουνς
Silk
iShow.gr - Ο κόσμος της Showbiz