«Μια βόμβα ανθρωπισμού σε μια εποχή επιταχυνόμενης πολιτικής οπισθοδρόμησης»
Μισό αιώνα μετά τον Μάη του '68, ο Πάπας της Νουβέλ Βαγκ υπογράφει ένα φιλοσοφικό και πολιτικό μανιφέστο βγαλμένο από το πνεύμα της ιστορικής εξέγερσης στη Γαλλία και, ξεφυλλίζοντας το δικό του «Βιβλίο της Εικόνας», εξαπολύει δριμύ κατηγορώ στον δυτικό πολιτισμό και την παρακμή του, στον δυτικό ιμπεριαλισμό έναντι της Ανατολής, στην κυριαρχία του μεταπολεμικού καπιταλισμού, σε μια ταινία-κάλεσμα στα όπλα. Ανένταχτη σε οποιοδήποτε συμβατικό κινηματογραφικό είδος, η ταινία του Γκοντάρ, αποτελεί ένα σχόλιο για τη Μέση Ανατολή και την καταδυνάστευση του Αραβικού Κόσμου από τη Δύση– αλλά όχι μόνο. Σε αυτό το σινε-δοκίμιο μιλά για τη σχέση εικόνας - λέξης στην εποχή της τεχνολογικής/ψηφιακής επικοινωνίας διαπιστώνοντας επώδυνα πως οι λέξεις έχουν πλέον αντικατασταθεί από εικόνες.
Για την ταινία του αυτή, ο Ζαν-Λυκ Γκοντάρ τιμήθηκε με τον Ειδικό Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών.