Αναζήτηση
στο iShow.gr
στο πρόγραμμα τηλεόρασης
Εργένηδες για μια εβδομάδα - iShow.gr
Εργένηδες για μια εβδομάδα (Hall pass)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
VIDEO
Κωμωδία
Είδος
Κωμωδία αμερικανικής παραγωγής 2011
Διάρκεια
105'
Συντελεστές
Υπόθεση
Ο Ρικ και ο Φρεντ (Όουεν Γουίλσον και Τζέισον Σουντέικις) είναι δύο κολλητοί φίλοι, οι οποίοι και οι δύο είναι παντρεμένοι πολλά χρόνια. Αγαπούν τις συζύγους τους, αλλά κατά τη συνήθεια πολλών ανδρών, δεν μπορούν να μην προσέξουν τις όμορφες γυναίκες που συναντούν στο δρόμο τους.
Έχοντας απηυδήσει από αυτή την ενοχλητική τους συνήθεια, οι γυναίκες τους (Τζένα Φίσερ και Κριστίνα Άπλγκεϊτ) θα καταφύγουν σε ένα πολύ τολμηρό μέσο για να δώσουν νέα πνοή στο γάμο τους: θα δώσουν «ελευθέρας» στους άντρες τους, καθιστώντας τους «Εργένηδες Για Μια Βδομάδα», όπερ σημαίνει ότι για μία εβδομάδα είναι ελεύθεροι να κάνουν ότι εκείνοι θέλουν. Έτσι οι δύο φίλοι έχουν στη διάθεσή τους επτά ημέρες για να χορτάσουν όλα αυτά που πιστεύουν ότι στερούνται ή για να σταματήσουν να ξενοκοιτάνε μια και καλή.
Αρχικά, ο Ρικ και ο Φρεντ αντιμετωπίζουν την ευκαιρία που τους δίνεται ως ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα. Πολύ σύντομα όμως, θα ανακαλύψουν ότι οι προσδοκίες που έτρεφαν για την εργένικη ζωή – αλλά και για τους ίδιους, τους εαυτούς τους – είναι εντελώς εκτός τόπου και χρόνου και ξεκαρδιστικά εκτός πραγματικότητας.
Trailer
Trailer
Πληροφορίες
Δυο μεσήλικες, παντρεμένοι φίλοι παίρνουν από τις συζύγους τους, διάλλειμα μιας εβδομάδας από τους γάμους τους. Ο αρχικός τους όμως ενθουσιασμός για μια εβδομάδα γεμάτη αλκοόλ, γυναίκες και μουσική γρήγορα θα εξανεμιστεί, όταν θα συνειδητοποιούσουν ότι τα χρόνια έχουν περάσει και πως δεν έχουν πλέον πέραση, αλλά ούτε και τις αντοχές που είχαν πριν παντρευτούν.

Η σκηνοθεσία της ταινίας είναι των Πίτερ και Μπόμπι Φαρέλι («Dumb & Dumberer», «Me, Myself and Irene», «There’s Something about Mary»), ενώ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους θα δούμε τους Όουεν Γουίλσον («Night at the Museum», «Wedding Crashers», «Meet the Fockers»), Τζέισον Σουντέικις («The Bounty Hunter», «Going the Distance», «Saturday Night Live», «30 Rock»), Κριστίνα Άπλγκέιτ («Going the Distance», «Samantha Who», «Married with Children») και Τζένα Φίσερ («The Office», «The 40 Year Old Virgin»).


ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ

ΕΛΕΥΘΕΡΑΣ: Έχετε μια εβδομάδα άδεια από τον γάμο σας για να κάνετε ό,τι θέλετε, χωρίς να σας ρωτήσουμε ποτέ τίποτα.

Ο Ρικ και ο κολλητός του, ο Φρεντ, πιστεύουν ότι είναι μέτριοι, για να μην πούμε καλοί σύζυγοι. Είναι άνετοι, αξιόπιστοι με καλή δουλειά... που δεν θα αρνηθούν να κάνουν εξωτερικές δουλειές για τις ανάγκες του σπιτιού ή να περάσουν να πάρουν τα ρούχα από το καθαριστήριο... Εν ολίγοις, δυο άντρες που δεν θα απατούσαν τις γυναίκες τους ούτε καν στον ύπνο τους.
Ή για να λέμε την αλήθεια, μπορεί και να το έκαναν. Όχι να απατήσουν τις γυναίκες τους, αλλά να δουν στον ύπνο τους ότι τις απάτησαν. Και το κάνουν. Καθημερινά. Με κάθε γυναίκα που βλέπουν μπροστά τους.
«Ο Ρικ έχει έναν πολύ ευτυχισμένο γάμο και μια υπέροχη οικογένεια, την οποία αγαπάει πολύ. Έχει μια καλή δουλειά, μια ωραία και άνετη ζωή, αλλά όπως οι περισσότεροι άντρες δεν μπορεί να σταματήσει να κοιτάει όμορφες γυναίκες και αυτό εκνευρίζει πολύ τη γυναίκα του,» λέει ο Πίτερ Φαρέλι, ο οποίος μαζί με τον αδερφό του, Μπόμπι Φαρέλι υπογράφουν τη σκηνοθεσία και την παραγωγή της ταινίας «Εργένηδες Για Μία Εβδομάδα». Τα δύο αδέρφια, συνυπογράφουν και το σενάριο μαζί με τους Πιτ Τζόουνς και Κέβιν Μπαρνέτ, το οποίο όλοι θεώρησαν ότι άξιζε μια ειλικρινή και «ανίερη» διερεύνηση.
«Το πρώτο πράγμα που με εντυπωσίασε στην ιστορία ήταν η κωμική δυναμική που είχε. Πραγματεύεται ένα παγκόσμιο θέμα. Αν ερχόταν ο Θεός και μου έλεγε, «Πιτ, είσαι με την πιο ωραία και σέξι γυναίκα στον κόσμο, σαν αυτή δεν υπάρχει άλλη», ομολογώ ότι το πιο πιθανό θα ήταν να θέλω να δω και τη δεύτερη», παραδέχεται ο Πιτ. «Δεν σταματάς να ξενοκοιτάς ακόμα κι όταν έχεις έναν ευτυχισμένο γάμο και είσαι απόλυτα αφοσιωμένος σε αυτόν. Το θέμα είναι μέχρι πού θα το προχωρήσεις.»
Ο Όουεν Γουίλσον, που πρωταγωνιστεί ως ο πιο επιρρεπής στις όμορφες γυναίκες σύζυγος και μπαμπάς, Ρικ, συμφωνεί. «Οι άντρες δεν μπορούν να αντισταθούν και αν δουν μια ωραία γυναίκα στο δρόμο, θα γυρίσουν να την κοιτάξουν. Απλά οι περισσότεροι το κάνουν διακριτικά. Δεν μπορούμε να πούμε όμως, ότι δεν υπάρχουν και τύποι σαν τον Ρικ που ξενοκοιτάνε απροκάλυπτα και συνέχεια.»
Μια από τις βασικές ιδέες στον πυρήνα της ιστορίας είναι ότι τόσο οι άντρες όσο και οι γυναίκες είναι «προγραμματισμένοι» να ξενοκοιτούν και κατά καιρούς να αναρωτιούνται «αν δεν ήμουν παντρεμένος/η, τι θα έκανα τώρα; Και με ποια ή ποιον;» Σε μια κωμωδία με την υπογραφή των αδερφών Φαρέλι, τέτοιου είδους φιλοσοφικά ερωτήματα οδηγούν σε πολύ επικίνδυνους δρόμους.
Ο Μπόμπι Φαρέλι λέει χαρακτηριστικά, «Πολλοί εξακολουθούν να γελούν με το ‘Επτά Χρόνια Φαγούρας’. Εμείς δώσαμε ουσιαστικά μια πιο μοντέρνα εκδοχή της ίδιας ιδέας. Όταν πραγματεύεσαι έναν τόσο ιερό θεσμό, όπως είναι ο γάμος, παίζεις με τη φωτιά και οφείλεις να είσαι πολύ προσεκτικός και δίκαιος στον τρόπο που θα το διαχειριστείς. Δεν φοβηθήκαμε να αγγίξουμε το συγκεκριμένο θέμα και σίγουρα δεν υπήρχε περίπτωση να μη θίξουμε τους πειρασμούς και όλα τα υπόλοιπα που συνεπάγεται ένας γάμος. Πιστέψαμε ότι θα έβγαζε γέλιο και άλλωστε πάντα μας άρεσε να ρίχνουμε λάδι στη φωτιά»
Ο κολλητός φίλος του Ρικ, Φρεντ, καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες να είναι πιο διακριτικός – κλειδώνει το βλέμμα του λίγο πιο μακριά από το αντικείμενο του πόθου. Η στρατηγική του όμως, δεν είναι ιδιαίτερα επιτυχημένη, αφού δεν καταφέρνει να πείσει κανέναν, πόσο μάλλον τη σύζυγό του. Ο κινηματογραφικός Φρεντ, Τζέισον Σουντέικις σχολιάζει, «Ο Ρικ και ο Φρεντ δεν είναι και οι πιο φανταστικοί τύποι στον κόσμο, αλλά δεν το ξέρουν αυτό. Πάντα διασκέδαζα με αυτούς που νομίζουν ότι είναι κάπως και συμπεριφέρονται ανάλογα, όταν στην πραγματικότητα είναι αλλού γι’αλλού.»
Το θέμα στην υπόθεση είναι ότι οι δύο φίλοι έχουν ξεφύγει εντελώς και οι γυναίκες τους έχουν φτάσει στο αμήν. Και η σταγόνα που θα ξεχειλίσει το ποτήρι είναι η αποκάλυψη των «αυστηρά ακατάλληλων» σχολίων των δύο φίλων για τις καλεσμένες ενός πάρτι, πράγμα που ταπεινώνει σε εξευτελιστικό βαθμό τις συζύγους τους, Μάγκι και Γκρέις. Οι δύο γυναίκες λοιπόν, θα αποφασίσουν να λάβουν δραστικά μέτρα για να σώσουν τους γάμους τους – υπό τον όρο βέβαια ότι αξίζει τον κόπο να προσπαθήσουν. Προκειμένου λοιπόν, να τους δείξουν πόσο καλά περνούν στο σπίτι τους, θα τους δώσουν μια εβδομάδα άδεια για να ενδώσουν στις φαντασιώσεις τους και... ή να ανακαλύψουν τι χάνουν τόσο καιρό, ή να το βουλώσουν μια και καλή.
Με αυτή τη στρατηγική λοιπόν, κατά νου τους παραχωρούν το δικαίωμα να ζήσουν σαν «Εργένηδες Για Μία Εβδομάδα».
Σίγουρα η προσέγγιση αυτή είναι παρακινδυνευμένη, αλλά μετά από μια δεκαετία που τους έχουν ψήσει το ψάρι στα χείλη, οι δύο γυναίκες είναι έτοιμες να το ρισκάρουν, ειδικά από τη στιγμή που η συμβουλή προέρχεται από μια ιδιαίτερα αξιόπιστη πηγή: την πολυαγαπημένη τους φίλη και ψυχίατρο διασημοτήτων, Δρ Λούσι. Στον ρόλο συναντάμε την Τζόι Μπεχάρ (The View). Με την παρότρυνση λοιπόν, της δρος Λούσι, η Μάγκι και η Γκρέις όχι μόνο θα προτείνουν στους συζύγους τους να πάρουν μια εβδομάδα άδεια από τον γάμο τους, αλλά θα επιμείνουν κιόλας, προκειμένου να βγάλουν ό,τι απωθημένα πιθανότατα έχουν.
«Από τη στιγμή που τα παιδιά πιστεύουν ότι αν δεν ήταν παντρεμένοι θα έκαναν την τρελή ζωή, γιατί να μην τους αφήσουν μία εβδομάδα ελεύθερους ώστε να διαπιστώσουν μόνοι τους ποια είναι η πραγματικότητα;» λέει ο Πίτερ.
Η Τζένα Φίσερ, που πρωταγωνιστεί στον ρόλο της Μάγκι, λέει, «Όλοι έχουμε υπάρξει σε κάποια σχέση που της χρειαζόταν μια τονωτική ένεση και έχουμε δοκιμάσει διάφορα πράγματα. Μια εβδομάδα ελευθερίας είναι σίγουρα κάτι το ακραίο, αλλά η ιδέα που κρύβεται πίσω από αυτή είναι πολύ λογική.
«Ποιος ξέρει; Τελικά μπορεί να είναι και κάτι πολύ υγιές στην περίπτωση που ένα ζευγάρι βλέπει ότι τα πράγματα μεταξύ τους δεν πηγαίνουν καλά επειδή κάτι λείπει,» συμπληρώνει η Κριστίνα Άπλγκεϊτ, που ενσαρκώνει τη σύζυγο του Σουντέικις, Γκρέις. «Όταν δύο άνθρωποι είναι μαζί πολύ καιρό, υπάρχει η περίπτωση να βιώσουν μια τέτοια κατάσταση. Αυτό βέβαια, δεν σημαίνει ότι εγώ, σαν Κριστίνα, θα έδινα μια εβδομάδα άδεια στον δικό μου σύντροφο. Αυτό να το ξεχάσει!» συμπληρώνει γελώντας.
Για τον Ρικ και τον Φρεντ η συγκεκριμένη πρόταση φαντάζει σαν Χριστούγεννα, γενέθλια και Super Bowl την ίδια μέρα! Γι’αυτούς είναι ένα πραγματικά απίστευτο δώρο που συν τοις άλλοις , κάνει τους κολλητούς τους να πρασινίζουν από τη ζήλια τους. Και είναι τόσο ενθουσιασμένοι, που δεν ξέρουν τι να πρωτοκάνουν!
«Το θέμα όμως, είναι ότι τα πράγματα δεν θα είναι όσο εύκολα πιστεύουν ότι θα είναι,» λέει ο Μπόμπι.
«Είναι αυτό που λέμε ‘πρόσεχε τι εύχεσαι’,» λέει ο Μπράντλεϊ Τόμας, ένας από τους παραγωγούς της ταινίας, μαζί με τον Τσαρλς Μπ. Γουέσλερ – παλιό και αγαπημένο συνεργάτη των Φαρέλι. «Πιστεύω ότι το όνειρο των παιδιών για μια εβδομάδα ελευθερίας ξεπερνάει την πραγματικότητα. Φανταστείτε να είστε στο σπίτι και να σκέφτεστε «μακάρι να ήμουν σε κάποιο κλαμπ που συχνάζουν όμορφες κοπέλες. Δεν θα με σταματούσε τίποτα. Μακάρι να ήμουν ελεύθερος...” Και μετά, φανταστείτε ότι βρίσκεστε σε κάποιο κλαμπ, που συχνάζουν πανέμορφα κορίτσια , αλλά εσείς περνάτε χάλια. Γιατί απλά δεν σας μιλάει κανείς. Ένα από τα συμπεράσματα, στα οποία κατέληξα είναι ότι οι ανύπαντροι φίλοι μου είναι μεγάλοι απατεώνες σε ό,τι αφορά αυτό το θέμα. Τελικά, το να είσαι ελεύθερο πουλί και να μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις, όποτε θέλεις... δεν είναι και τόσο ωραίο.»
Παρόλα αυτά, οι δύο πρωταγωνιστές δεν θα δυσκολευτούν να πουν το ναι και να το δοκιμάσουν. Όπως με πάθος υποστηρίζει ο Φρεντ την τρίτη μέρα της ελευθερίας τους, τη στιγμή που ο εξουθενωμένος και αποκαρδιωμένος Ρικ είναι έτοιμος να τα παρατήσει, αν δεν εξαργυρώσουν αυτή τη χρυσή ευκαιρία που τους παρουσιάζεται, θα απογοητεύσουν όχι μόνο τους εαυτούς τους ,αλλά και όλο τον ανδρικό πληθυσμό.
«Υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι αλλά και πολλά διασκεδαστικά σημεία,» λέει ο σεναριογράφος Κέβιν Μπαρνέτ, σχετικά με το αντισυμβατικό κοινωνικό πείραμα που ετοιμάζονται να εκπονήσουν οι αδαείς Καζανόβες. «Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλοί άντρες που σκέφτονται με το ‘κάτω κεφάλι’ και αυτή ακριβώς ήταν και η ιδέα την οποία πραγματευόμαστε.»
«Το ‘Εργένηδες Για Μια Εβδομάδα’ είναι κωμωδία,» προσθέτει ο σεναριογράφος Πιτ Τζόουνς. «Αυτό όμως, δεν σημαίνει ότι δεν θα δείξουμε τι συνέπειες που έχουν οι πράξεις των δύο πρωταγωνιστών.»
Ο Σουντέικις πιστεύει ότι η ταινία θα αποτελέσει και πηγή προβληματισμού για το κοινό. Όπως εξηγεί και ο ίδιος «Μπορώ να φανταστώ τις συζητήσεις που θα γίνουν βγαίνοντας από τις αίθουσες. Μπορεί να γελάς και να διασκεδάζεις βλέποντας την ταινία, αλλά μετά σίγουρα θα αρχίσουν να πέφτουν ερωτήσεις τύπου ‘Εσύ τι θα έκανες αν είχες μια εβδομάδα ως εργένης; Θα το άντεχες;’ Πιστεύω ότι η ταινία θα ρίξει αλάτι σε πολλές πληγές.»


Και ο χρόνος μετράει από τώρα...


Πράγματι, αυτές οι «διακοπές από τα ιερά δεσμά του γάμου» θα έχουν το τίμημά τους για τον Ρικ και τον Φρεντ – ειδικά όταν θα συνειδητοποιήσουν ότι η επιστροφή τους στην εργένικη ζωή, καθιστά έστω και προσωρινά τις συζύγους τους ελεύθερες και διαθέσιμες. Κατά έναν παράξενο τρόπο όμως, όλη αυτή η ιστορία θα τους ωφελήσει με τρόπους που κανένας από τους δύο δεν θα μπορούσε ποτέ να προβλέψει.
Ο Μπόμπι Φαρέλι εξηγεί, «Πιστεύω ότι αυτό που λειτουργεί ως κινητήριος μοχλός για την ιστορία είναι η ηθική πλευρά του Ρικ. Ήταν λοιπόν, πολύ σημαντικό για εμάς να τον συμπαθήσει το κοινό και γι’αυτό επιλέξαμε τον Όουεν Γουίλσον για τον ρόλο. Πρόκειται για έναν δημοφιλή ηθοποιό που διακρίνεται για την εντιμότητα και το χιούμορ του, και τον οποίο θες ό,τι και να γίνει να τον υποστηρίξεις.» Δεδομένου λοιπόν, ότι ο συγκεκριμένος ρόλος είναι αρκετά δύσκολος, ήταν πολύ σημαντικό για τους δημιουργούς ο πρωταγωνιστής τους να δίνει αυτή την αίσθηση εντιμότητας και αξιοπρέπειας.
Ο Γουίλσον μιλώντας για τον χαρακτήρα που υποδύεται λέει, «Σίγουρα δεν έχει έναν κακό γάμο, λίγο προβλέψιμο ίσως αλλά όχι κακό. Ο ίδιος λοιπόν, θρέφει την ψευδαίσθηση ότι αν ήταν ακόμα αδέσμευτος θα έκανε θραύση στον γυναικείο πληθυσμό, πράγμα που δεν ισχύει κατ’ ανάγκη. Απλά ο Ρικ δεν θυμάται πια τι σημαίνει να είσαι ελεύθερος. Άσε που όλοι θα πρέπει να αναρωτηθούμε αν έχει τα κότσια να είναι και πάλι ελεύθερος.»
Ο Γουίλσον είχε την ευκαιρία να ερμηνεύσει τον ρόλο κάποιου που δεν έχει ιδιαίτερη επιτυχία με της γυναίκες – σε αντίθεση με αρκετούς από τους ρόλους που έχει αναλάβει μέχρι στιγμής στην καριέρα του. Ο Πίτερ εξηγεί, «ο Όουεν είναι συνήθως ο γόης στη μεγάλη οθόνη. Είναι ο γοητευτικός και όμορφος της υπόθεσης που όμως μπορεί να κάνει τις τεράστιες γκάφες. Σκεφτήκαμε επομένως, ότι θα είχε ενδιαφέρον να τον δούμε στο ρόλο ενός ανθρώπου που πασχίζει να μην περάσει απαρατήρητος.»
Στο μεταξύ, ο Φρεντ είναι ελεύθερος να αναλάβει δράση και να μπει στο παιχνίδι – ή όπως λέει ο Μπόμπι «να γίνει ο ιδανικός βοηθός. Σε αντίθεση με τον Ρικ, ο Φρεντ μπορεί να πει τα πάντα, να συμπεριφερθεί απαράδεκτα και να μην αντιμετωπίσει κανένα απολύτως πρόβλημα, γιατί πολύ απλά ο κόσμος τον αντιλαμβάνεται διαφορετικά, πρώτον επειδή δεν έχει παιδιά (άρα δε λειτουργεί ως γονικό πρότυπο) και δεύτερον επειδή και η σύζυγός του είναι πιο ελαφρόμυαλη, σε αντίθεση με τους Ρικ και Μάγκι που είναι πιο προσγειωμένοι, τόσο σαν ζευγάρι, όσο και σαν οικογένεια.»
Συγκρίνοντας τον ρόλο που ενσαρκώνει με το ρόλο του έτερου Καππαδόκη, ο Σουντέικις σχολιάζει, «Ο Ρικ αντιμετωπίζει με μεγαλύτερη επιφυλακτικότητα την εβδομάδα ελευθερίας που τους δίνεται, διερωτώμενος αν θα πρέπει να το κάνει, αν είναι καλή ιδέα, τη στιγμή που ο Φρανκ πετάει από τη χαρά του. Ο Φρεντ είναι ο τύπος που αν συζητούσαν ένα σχέδιο μάχης στο μέτωπο, θα ξεκινούσε να πολεμάει πριν τελειώσει καν η ανάλυση. Θα ήταν ο πρώτος που θα έβγαινε στο πεδίο της μάχης.»
Στο μεταξύ, οι δύο φίλοι έχουν την υποστήριξη των κολλητών τους, Γκάρι, Χογκ-Χεντ και Φλατς, που ενσαρκώνουν οι καταξιωμένοι κωμικοί Στίβεν Μέρτσαντ (βραβευμένος με Emmy για το σενάριο του “The Office”), Λάρι Τζο Κάμπελ (“According to Jim”) και Τζέι Μπι Σμουβ (“Date Night”). Αποτελώντας μια «επιρρεπή στη γκάφα ομάδα της συμφοράς» κατά τον Πίτερ Φαρέλι, «αυτοί οι τρεις είναι αποφασισμένοι να γευτούν την αίσθηση ελευθερίας όντας δίπλα σε αυτόν που έχει το δικαίωμα για μια βδομάδα ελευθερίας.»
«Μιλάμε για ανθρώπους που έχουν τα ίδια αυτοκίνητα, ζουν την ίδια βαρετή ζωή και πηγαίνουν στα ίδια οικογενειακά εστιατόρια με τον Ρικ και τον Φρεντ. Κατά συνέπεια, θέλουν να το παρακολουθήσουν από κοντά και να το ζήσουν όσο πιο έντονα γίνεται,» λέει ο Σουντέικις.
Όλοι μαζί συνθέτουν έναν Αρχαίο Ελληνικό Χορό με κακές ιδέες και ακόμα χειρότερες συμβουλές. Όχι ότι ο Ρικ και ο Φρεντ χρειάζονται βοήθεια... Τα καταφέρνουν περίφημα και μόνοι τους, αν δει κανείς τις ατάκες που χρησιμοποιούν για να φλερτάρουν («οι χαρτοπετσέτες στο μπαρ, δεν σου μυρίζουν χλωροφόρμιο;») και το μότο του Φρανκ που πιστεύει ότι είναι το κορυφαίο, («Γιατί οι γκόμενες γουστάρουν μηχανές.»).
Είναι προφανές ότι οι δύο φίλοι χρειάζονται τη βοήθεια κάποιου ειδικού για να μπορέσουν να ξαναμπούν στο παιχνίδι. Καθώς πλησιάζουν προς το τέλος της εβδομάδας έχοντας καταφέρει το απόλυτο τίποτα, εμφανίζεται ως από μηχανής θεός ο Κόκλεϊ, ο παλιός καλός τους φίλος που όπως λέει ο Γουίλσον «λειτουργεί ως ο παίκτης που θα σώσει την ομάδα στα τελευταία λεπτά του αγώνα».
«Ο Κόκλεϊ είναι θρυλική μορφή. Είναι ο αμετανόητος εργένης που ταξιδεύει εκεί που ξέρει ότι θα βρει όμορφες γυναίκες: Νότια Αμερική, Ισλανδία, Ντουμπάι, Χαβάη... Όπου δεις όμορφες γυναίκες θα δεις και τον Κόκλεϊ», εξηγεί ο Πίτερ. «Είναι ο τύπος που θα έβλεπες στο Club Med τη δεκαετία του ’80, που δεν αφήνει καμία ευκαιρία να πάει χαμένη. Είναι ο μόνος από την παρέα που εξακολουθεί να είναι ανύπαντρος και έχει τον θαυμασμό όλων τους επειδή είναι ο μόνος που εξακολουθεί να ζει το όνειρο.»
Τον μεγάλο καρδιοκατακτητή ερμηνεύει ο «συνήθης ύποπτος» της φιλμογραφίας των Φαρέλι, Ρίτσαρντ Τζένκινς. «Ο Κόκλεϊ είναι ο ειδικός σε θέματα έρωτα και έχει έρθει για να τους μάθει τα κατατόπια. Το αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη σοβαρότητα γιατί γι’ αυτόν, αυτού του τύπου η ζωή είναι επιστήμη», λέει ο Τζένκινς. «Αναλαμβάνει να τους πάει στα αγαπημένα του κλαμπ και να τους δείξει πώς να ‘διαβάζουν’ τις γυναίκες χάρη στην πείρα που έχει αποκτήσει μετά από χρόνια παρατήρησης.»
Ο ηθοποιός φέρεται ότι εμπνεύστηκε ακόμα περισσότερο για τον ρόλο στην γκαρνταρόμπα της παραγωγής, ενώ επιμελείτο τις τελευταίες λεπτομέρειες του στυλ του Κόκλεϊ, η ενδυματολόγος Ντενίζ Γουίνγκεϊτ. Η Γουίνγκεϊτ, που ήθελε ένα στυλ γερόλυκου της ροκ για τον Κόκλεϊ δίνει την εξής περιγραφή για την εμφάνισή του, «μυτερές μαύρες μπότες και στενό μαύρο τζιν παντελόνι που δεν κουμπώνει καλά. Και γιατί το φοράει; Γιατί πολύ απλά, παρόλο που δεν του κάνει πλέον, αυτό είναι το στυλ του και δεν προτίθεται να το αλλάξει , υιοθετώντας ένα νέο και ίσως πιο επιτυχημένο λουκ».
Είτε λόγω της καθοδήγησης του Κόκλεϊ είτε πέρα από αυτήν, τελικά οι δύο φίλοι καταφέρνουν να μπλέξουν άσχημα στο κλαμπ. Εκεί ο Ρικ θα ζήσει την κορύφωση του φλερτ με την Αυστραλή μπαργούμαν Λι, τον απόλυτο πειρασμό, που ενσαρκώνει η Αυστραλή ηθοποιός Νίκι Γουέλαν. Όπως επίσης, εκεί, ο τρελός και μονομανής συνεργάτης της Λι, Μπρεντ – γνωστός και ως Επίδοξος – που δουλεύει σερβιτόρος σε καφετέρια αλλά θέλει να γίνει DJ, βγαίνει εκτός εαυτού με τον υποτιθέμενο αντίπαλό του προκαλώντας μια αναμέτρηση που περιλαμβάνει έναν λοστό, το βανάκι των πρωταγωνιστών και μια ξέφρενη καταδίωξη από την αστυνομία.
Έχοντας περάσει από τον ενθουσιασμό, στη δυσφορία και τον καθαρό πανικό κατά τη διάρκεια των «διακοπών» του, ο Ρικ αρχίζει να έρχεται αντιμέτωπος με αυτό που ο Γουίλσον περιγράφει ως «σκληρή συνειδητοποίηση του πώς είναι να επιστρέφεις στο παιχνίδι μετά από 20 χρόνια απουσίας. Οι κανόνες έχουν αλλάξει. Νομίζω πως ανέκαθεν πίστευε ότι ήταν τυχερός που γνώρισε την Μάγκι. Απλά δεν ήξερε πόσο τυχερός ήταν.»


Άρα, αν οι άντρες τους έχουν πάρει μία εβδομάδα άδεια... με ποιους ακριβώς είναι παντρεμένες αυτές οι γυναίκες;

Ενώ η αρχική ιδέα της ταινίας ήταν να παρακολουθήσουμε τις περιπέτειες των δύο ανδρών επί μία εβδομάδα τη στιγμή που οι δύο γυναίκες περιμένουν εναγωνίως τις εξελίξεις, οι Φαρέλι αποφάσισαν να περιπλέξουν λίγο περισσότερο και την ιστορία και τους χαρακτήρες. Έτσι, εκτός από τον Ρικ και τον Φρεντ, η πλοκή μπαίνει στη διαδικασία να εξερευνήσει το τι θα μπορούσε να συμβεί αν η Μάγκι και η Γκρέις απολάμβαναν την ίδια ελευθερία.
«Έπρεπε να δείξουμε και τις δύο όψεις του νομίσματος. Ήταν πολύ σημαντικό στοιχείο ώστε να διευκολυνθεί η εξέλιξη της ιστορίας, να αποκατασταθεί το αίσθημα δικαίου και να δημιουργήσουμε σημεία ταύτισης με όλο το κοινό,» λέει ο Πίτερ Φαρέλι.
Και μάλιστα, αυτό δεν είναι μόνο πιο δίκαιο αλλά και πιο τίμιο, προσθέτει ο Μπράντλεϊ Τόμας. «Το να κάνεις μια ταινία που ακολουθεί δύο τύπους που έχουν το δικαίωμα να ζήσουν σαν εργένηδες για μία εβδομάδα, τη στιγμή που οι γυναίκες τους κάθονται στο σπίτι ελπίζοντας και παρακαλώντας να μην τις απατήσουν, είναι σαχλαμάρα. Δεν έχει ίχνος πραγματικότητας. Γιατί αν αυτοί οι δύο τύποι γυρνούν ελεύθεροι και κοιτάνε άλλες γυναίκες, τότε είμαι σίγουρος ότι κάποιοι άλλοι κοιτούν τις δικές τους γυναίκες!»
Για να αφήσουν ελεύθερο το πεδίο στον Ρικ και τον Φρεντ, οι δυο γυναίκες αποφασίζουν να πάνε στο πατρικό της Μάγκι, στο Κέιπ Κοντ. Δύο ημέρες αργότερα, οι δύο γυναίκες ξεκούραστες και μαυρισμένες πηγαίνουν να παρακολουθήσουν έναν αγώνα μπέιζμπολ. Εκεί, η Γκρέις θα προσελκύσει το ενδιαφέρον του Τζέρι (Τάιλερ Χόιτσλιν, ενός νεαρού και καλογυμνασμένου μπέιζμαν και η Μάγκι το ενδιαφέρον ενός πολύ γοητευτικού προπονητή, που συμπτωματικά λέγεται Ρικ (Μπρους Τόμας).
Μόνο όταν οι δύο άνδρες θα ζητήσουν από την Μάγκι και την Γκρέις να βγουν για ποτό, οι δύο γυναίκες θα συνειδητοποιήσουν ότι την ελευθερία που προσέφεραν στους συζύγους τους μπορούν να την εξαργυρώσουν και οι ίδιες...
«Για την Μάγκι, το θέμα είναι το πόσο εφησυχασμένη είναι η ίδια σε ό,τι αφορά τον γάμο της,» εξηγεί η Τζένα Φίσερ. «Δίνοντας στον άντρα της μια εβδομάδα ελευθερίας πιστεύοντας ότι είναι αυτό που του χρειάζεται, αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι μάλλον το χρειαζόταν και εκείνη και ξαφνικά γνωρίζει έναν άνδρα που είναι πρόθυμος να την βοηθήσει να «εξαργυρώσει» και τη δική της ελευθερία.
«Με τον Όουεν εστιάσαμε κυρίως στη δυναμική που είχε η σχέση της Μάγκι και του Ρικ. Έτσι οι διάφορες επιπλοκές που εμφανίζονται έχουν τη δική τους βαρύτητα. Νομίζω ότι ο κόσμος πρέπει να πιστέψει ότι αυτοί οι δύο άνθρωποι είναι φτιαγμένοι ο ένας για τον άλλο,» συνεχίζει η Φίσερ. «Και αυτός είναι ένας από τους λόγους που μου άρεσε πάρα πολύ το σενάριο.»
Κι ενώ η Μάγκι αναζητά ηθική υποστήριξη σε αυτό το κρίσιμο σταυροδρόμι της ζωής της, η Γκρέις δεν υπάρχει περίπτωση να την βοηθήσει. «Η Γκρέις είναι κάτι σαν το μικρό διαβολάκι μέσα στο κεφάλι της, που της ξυπνάει τη σκοτεινή πλευρά της,» λέει η Κριστίνα ‘Απλγκεϊτ.
Για την ακρίβεια, η Γκρέις είναι αυτή που υπογραμμίζει ότι αφού ο Ρικ και ο Φρεντ παίρνουν μια εβδομάδα άδεια από το γάμο τους, τότε παίρνουν και εκείνες και συνεπώς μπορούν να ενεργήσουν ως ελεύθερες γυναίκες.
Η ‘Απλγκεϊτ εξηγεί, «Η Γκρέις πιστεύει στο οφθαλμός αντί οφθαλμού. Πιστεύει ότι ο καλύτερος τρόπος να εκδικηθεί τον άντρα της είναι να κάνει ό,τι κάνει κι εκείνος. Το ενδιαφέρον ενός 22χρονου μπορεί να είναι πολύ κολακευτικό και σίγουρα την βάζει στον πειρασμό να κάνει ένα τεράστιο λάθος. Η Γκρέις νιώθει απογοητευμένη που έφτασαν εκεί που έφτασαν τα πράγματα, και όταν είσαι απογοητευμένος δεν κάνεις πάντα τις σωστές επιλογές.»
Βάζοντας και τις γυναίκες σε ανάλογες περιπέτειες με αυτές των ανδρών, η ταινία διπλασιάζει και τις κωμικές αλλά και τις συναισθηματικές δυνατότητές της.
«Τον καιρό που περνούν μακριά από τους συζύγους τους, οι δύο γυναίκες ξαναβρίσκουν τη χαμένη νιότη τους. Το πρώτο πράγμα που σκέφτονται όταν αντιλαμβάνονται ότι τις φλερτάρουν οι δύο άντρες είναι «δεν υπάρχει πρόβλημα. Απλά θα πάμε για μπάρμπεκιου μαζί τους». Τα πράγματα όμως, δεν θα εξελιχθούν έτσι όπως νομίζουν,» λέει ο Μπόμπι.
«Αυτή η εβδομάδα ελευθερίας, από φαντασίωση,» λέει η ‘Απλγκεϊτ, «καταλήγει να γίνει ένα ταξίδι διερεύνησης του κατά πόσο η σχέση που έχεις μπορεί να κρατήσει για το υπόλοιπο της ζωής σου. Σίγουρα θα δείτε περίεργες και τρελές σκηνές αλλά στην ουσία θα παρακολουθήσετε τέσσερις ανθρώπους που προσπαθούν να βρουν μια λύση και η προσπάθεια αυτή θα προκαλέσει συναίσθημα και συγκίνηση.»

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: 24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2011
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ: 11 ΜΑΡΤΙΟΥ 2011
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ: 25 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011


Συμμετέχουν
Όουεν Γουίλσον
Rick
Τζέισον Σουντέικις
Fred
Τζένα Φίσερ
Maggie
Κριστίνα Άπλγκεϊτ
Grace
Nicky Whelan
Leigh
Ρίτσαρντ Τζένκινς
Coakley
Stephen Merchant
Gary
Larry Joe Campbell
Hog-Head
Μπρους Τόμας
Rick Coleman
Τάιλερ Χέκλιν
Gerry
iShow.gr - Ο κόσμος της Showbiz