Αναζήτηση
στο iShow.gr
στο πρόγραμμα τηλεόρασης
Blue Valentine - iShow.gr
Blue Valentine
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
VIDEO
Αισθηματική
Είδος
Αισθηματική ταινία αμερικανικής παραγωγής 2011
Διάρκεια
114'
Συντελεστές
Υπόθεση
Πλημμυρισμένοι με ρομαντικές αναμνήσεις του έρωτα τους, ο Ντιν και η Σίντυ χρησιμοποιούν ένα βράδυ προσπαθώντας να σώσουν το γάμο τους που πεθαίνει.
Ο Ράιαν Γκόσλινγκ και η Μισέλ Γουίλιαμς πρωταγωνιστούν σε αυτό το ειλικρινές πορτραίτο μιας σχέσης που φτάνει στο τέλος της.
Trailer
Φωτογραφίες
Πληροφορίες
Το BLUE VALENTINE είναι η ιστορία της αγάπης που βρίσκουμε και της αγάπης που χάνουμε, η ιστορία της οποίας η αφήγηση γίνεται με στιγμές στο παρελθόν και στιγμές στο παρόν.

Συνέντευξη με το σκηνοθέτη ΝΤΕΡΕΚ ΣΙΑΝΦΡΑΝΣ


Ποιά ήταν η έμπνευση σας για την ταινία;

Όταν ήμουν παιδί είχα δύο εφιάλτες- έναν πυρηνικό πόλεμο και το διαζύγιο των γονιών μου. Αυτή η ταινία αφορά τη δεύτερη φοβία μου.

Πως ξεκίνησε η ταινία; Ποια ήταν η διαδικασία;
Έντεκα χρόνια σταματούσαμε και ξεκινούσαμε συνεχώς. Θυμάμαι χαρακτηριστικά να τυπώνω το πρώτο προσχέδιο του σεναρίου το καλοκαίρι του 1998, πιστεύοντας ότι θα ξεκινούσαμε γυρίσματα πριν το φθινόπωρο.
Γνώρισα τη Μισέλ Γουίλιαμς την άνοιξη του 2003, και προσπάθησα μάταια να ξεκινήσω την ταινία μαζί της.
Το 2005 γνώρισα το Ράιαν, και προσπαθήσαμε πάλι να ξεκινήσουμε με διάφορα σενάρια στο μυαλό, αλλά συναντούσαμε διαρκώς εμπόδια. Χρεοκοπία, απολύσεις, θάνατοι κτλ., κρατούσαν την ταινία σε διαρκή λήθη. Για πολύ καιρό, τη θεωρούσαμε καταραμένη.
Τότε γνώρισα τους παραγωγούς Τζέιμι Πατρίκοφ, Άλεξ Ορλόφσκυ και Λυνέτ Χάουελ, κι ένοιωσα ξαφνικά πολύ τυχερός βλέποντας την αφοσίωση τους στην ταινία. Προσπαθήσανε όσο ήταν δυνατό. Πληγωθήκανε όσο κι εγώ. Υποφέραμε μαζί. Αλλά συνεχίζαμε να έχουμε πίστη. Να συγκεντρωνόμαστε σε αυτό. Έπαιζα την ταινία στο μυαλό μου ξανά και ξανά. Προετοιμαζόμουν συνεχώς. Σχεδίαζα συνεχώς. Παρέμεινα εμπνευσμένος. Δούλευα συνεχώς με τους ηθοποιούς για να το κάνω καλύτερο.
Μόλις εμφανίστηκε η ευκαιρία, την αρπάξαμε και καταφέραμε με κάποιο τρόπο να μετατρέψουμε την κατάρα σε ευλογία.
Εφάρμοσα μια αυστηρή διαδικασία την οποία προετοίμαζα 11 χρόνια. Και ήμουν ευγνώμων για το χρόνο που είχα να περιμένω. Η ταινία έγινε καλύτερη εξαιτίας του. Έγινε η ταινία που θέλαμε ακριβώς.

Πόσο διήρκησαν τα γυρίσματα; Που έγιναν;
30 ημέρες περίπου. Γυρίσαμε στην Πενσυλβάνια και στο Μπρούκλυν.

Ποιά είναι η αγαπημένη σας σκηνή της ταινίας;

Τόσες πολλές. Δε μπορώ να διαλέξω.
Ωστόσο, θα σας πω για τον τρόπο που οι αγαπημένες μου στιγμές αναδεικνύονται από την αόρατη αλλά απτή σύνδεση του Ράιαν και της Μισέλ.
Θυμάμαι την πρώτη σκηνή που γυρίσαμε με αυτούς τους δύο. Ήταν ο Ντιν που εμφανίζεται με λουλούδια για δείπνο με τους γονείς της Σίντυ. Ήμουν πάρα πολύ νευρικός, γιατί έφτιαχνα ένα πορτρέτο μιας πολύ στενής σχέσης- όλα εξαρτιόταν από τη χημεία των δύο. Αν δεν ήταν εκεί, θα έπρεπε να βρω τεχνάσματα και κόλπα για να δημιουργήσω το δεσμό στην οθόνη. Δε χρειάζεται νομίζω να αναφέρω πόσο ανακουφίστηκα όταν τους είδα μαζί για πρώτη φορά. Υπήρχε μαγεία ανάμεσα τους. Τη δέχτηκα με ανοιχτή αγκαλιά, και υπήρξαμε όλοι μάρτυρες.

Ποιά ήταν η πιο δύσκολη σκηνή που είχατε να γυρίσετε;
Τα γυρίσματα της ταινίας ήταν σαν να κάνουμε διακοπές. Όλη η σκληρή δουλειά έγινε στην προετοιμασία, και μετά ο μαραθώνιος έληξε. Τα γυρίσματα ήταν η καλύτερη περίοδος της ζωής μου. Εάν έπρεπε να διαλέξω μία σκηνή, θα έλεγα ότι είναι στο δωμάτιο του μέλλοντος, όπου οι σκηνές ήταν απελπιστικά οικείες και ο χώρος ήταν κλειστοφοβικός και στοιβαγμένος. Επίσης, η σκηνή στο ντους που γυρίζαμε για δύο συνεχόμενες ημέρες ήταν ιδιαίτερη πρόκληση. Είχαμε δύο γυμνούς ηθοποιούς, σε μια ντουζιέρα που γλιστρούσε επικίνδυνα, δύο κάμερες, δύο οπερατέρ, ένα μπούμαν κι εμένα φυσικά σε ένα πολύ μικρό μπάνιο. Τραβούσαμε για πολύ ώρα και οι κάμερες κάθε 20 λεπτά κλείνανε λόγω της θερμοκρασίας. Σα να μην έλειπαν όλα αυτά, το σαπούνι που χρησιμοποίησαν ο Ράιαν και η Μισέλ τους χάρισε πολλά εξανθήματα. Δεν παραπονέθηκαν ωστόσο, και συνέχισαν σαν πρωταθλητές. Μετά την όγδοη ώρα γυρισμάτων τη δεύτερη μέρα βέβαια, ήθελαν απλά να φύγουν από αυτό το μπάνιο.

Η ταινία εξελίσσεται στο παρόν και στο παρελθόν, με το παρελθόν να καταλαμβάνει αρκετούς μήνες στη ζωή τους, ενώ το παρόν μόνο ένα 24ωρο. Γιατί επιλέξατε να πείτε την ιστορία έτσι;
Η ταινία έχει να κάνει με την αντίθεση: άντρας/ γυναίκα, αγάπη/ μίσος, φως/ σκοτάδι κτλ.
Αυτή η δυαδικότητα υπάρχει και στη χρονική δομή της ταινίας. Ήθελα η ταινία να λειτουργεί όπως η μνήμη, με το παρελθόν να αντιπροσωπεύει τη μακροχρόνια μνήμη και το παρόν τη βραχυπρόθεσμη. Πάντα με συνάρπαζε πως ο χρόνος αλλάζει τις εμπειρίες. Φαίνεται να τις ενισχύει και να τις ωραιοποιεί. Μια απλή στιγμή, μπορεί κάποιος να τη θυμάται ως μνημειώδη. Ακόμη, με εκπλήσσει πως χάνω το χρόνο ο ίδιος στη ζωή μου- για παράδειγμα πως είναι δυνατόν 20 λεπτά οδήγησης να τα αισθάνομαι σαν 20 δευτερόλεπτα; Που πηγαίνει ο χρόνος; Ήθελα να αντιμετωπίσω τη μεγιστοποίηση του χρόνου, όπως και την έλλειψη του με κινηματογραφικό τρόπο.

Σε τι μορφή γυρίσατε την ταινία;
Το 2002 έγραψα ένα μανιφέστο, περιγράφοντας τους κανόνες για να γυρίσεις μια ταινία. Κατά τη διάρκεια της παραγωγής, έμεινα πιστός σε αυτούς τους κανόνες.
Γυρίσαμε τις σκηνές του παρελθόντος σε φιλμ 16mm. 100% χειροκίνητη κάμερα. Ένας φακός 25mm. Η ιδέα ήταν να αντικατοπτρίσουμε τη φυσικότητα και τα νιάτα των χαρακτήρων. Ελευθερία. Ευκαιρίες.
Γυρίσαμε το παρόν με δύο κάμερες red. Ήταν πάντα σε τρίποδες και όσο πιο μακριά γινόταν από τους ηθοποιούς. Προσαρμόσαμε φακούς με μεγάλο μήκος για να δίνουν αποπνικτικά κοντινά πλάνα. Θέλαμε ένα κλειστοφοβικό κόσμο με κοντινά, χειρονομίες, συναισθήματα που θα αντικατόπτριζαν τους ηθοποιούς σα να είναι παγιδευμένοι. Συνέπεια. Απόγνωση.

Ως ένας από τους σεναριογράφους, ποια νομίζετε ότι είναι η ουσία της ταινίας και των χαρακτήρων;
Ειλικρίνεια. Όμορφη ασχήμια. Άσχημη ομορφιά. Αγάπη.
[[page_break]]
Η μουσική της ταινίας

"Unicorn Tears"
Μουσική και στίχοι/ Ερμηνεία Ράιαν Γκόσλινγκ

"I Cant Stop Thinking About It"
Μουσική και στίχοι Mick Collins
Ερμηνεία The Dirtbombs

"We Belong"
Μουσική και στίχοι David Eric Lowen &
Daniel Anthony Navarro
Ερμηνεία Pat Benetar

"Granny Diner"
Μουσική και στίχοι / Ερμηνεία Grizzly Bear
"In Ear Park"
Μουσική και στίχοι Daniel Rossen & Fred Nicolaus
Ερμηνεία Department of Eagles

"Smoking Gun Bleeding Knives"
Μουσική και στίχοι/ Ερμηνεία Ράιαν Γκόσλινγκ

"Easier"
Μουσική και στίχοι/ Ερμηνεία Grizzly Bear

"Lullaby"
Μουσική και στίχοι/ Ερμηνεία Grizzly Bear

"At The Drop of the Day"
Μουσική και στίχοι/ Ερμηνεία Matt Sweeney, Peter Raeburn, Nick Foster

"North Haven"
Μουσική και στίχοι/ Ερμηνεία Matt Sweeney & Bjorn Yttling

"Dory"
Μουσική και στίχοι/ Ερμηνεία Grizzly Bear

"You Always Hurt the Ones You Love"
Μουσική και στίχοι Doris Fisher & Allan Roberts
Ερμηνεία Ράιαν Γκόσλινγκ

"You and Me"
Μουσική και στίχοι Penny Johnson
Ερμηνεία Penny & The Quarters

"I Live With You"
Μουσική και στίχοι/ Ερμηνεία Grizzly Bear

"Foreground"
Μουσική και στίχοι/ Ερμηνεία Grizzly Bear

"Smoke Gets In Your Eyes"
Μουσική και στίχοι Otto Harbach & Jerome Kern
Ερμηνεία The Platters

"Shift (Alternate Version)"
Μουσική και στίχοι/ Ερμηνεία Grizzly Bear

"Alligator (Choir Version)"
Μουσική και στίχοι/ Ερμηνεία Grizzly Bear

Μουσική επένδυση από τον LINUS HUEY



ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: 3 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ: 29 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2010
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ: 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2011





ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΓΙΑ ΒΡΑΒΕΙΟ OSCAR® 2011
(A΄ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ - ΜΙΣΕΛ ΓΟΥΙΛΙΑΜΣ)

2 ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΧΡΥΣΗ ΣΦΑΙΡΑ 2011 •Α’ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ
•Α’ ΓΥΝΑΙΚEΙΟΥ ΡΟΛΟΥ

Συμμετέχουν
Ράιαν Γκόσλινγκ
Dean
Μισέλ Ουίλιαμς (ηθοποιός)
Cindy
Μάικ Βόγκελ
Bobby
John Doman
Jerry Heller
Ben Shenkman
Sam Feinberg
Reila Aphrodite
Mary
Faith Wladyka
Frankie Periera
Samii Ryan
Amanda
Maryann Plunkett
Eileen Rosen
Mimi
iShow.gr - Ο κόσμος της Showbiz