Η Χόλι Μπέρενσον (Κάθριν Χέιγκλ) είναι μια ανερχόμενη ιδιοκτήτρια κέιτερινγκ και ο Έρικ Μέσερ (Τζος Ντουχάμελ) ένας πολλά υποσχόμενος σκηνοθέτης αθλητικών προγραμμάτων. Μετά από ένα καταστροφικό πρώτο ραντεβού, το μόνο πράγμα που έχουν κοινό είναι η αμοιβαία αντιπάθεια και η αγάπη για την βαφτιστήρα τους, Σόφι. Όταν όμως γίνονται ό,τι έχει απομείνει στον κόσμο αυτό για την Σόφι, η Χόλι και ο Μέσερ αναγκάζονται να αφήσουν τις διαφορές τους στην άκρη. Ισορροπώντας ανάμεσα σε επαγγελματικές φιλοδοξίες και ανταγωνιστικές επαγγελματικές υποχρεώσεις, και οι δύο θα πρέπει να βρουν κοινό έδαφος την ίδια στιγμή που θα αναγκαστούν να μοιραστούν την ίδια στέγη.
Πληροφορίες
Η ταινία “Life as We Know It” φέρει τη σκηνοθετική υπογραφή του Γκρεγκ Μπερλάντι (τηλεοπτικές σειρές "Brothers & Sisters" και "Everwood") και είναι σε σενάριο των Ίαν Ντάιτσμαν & Κρίστιν Ρασκ Ρόμπινσον στην πρώτη τους κινηματογραφική απόπειρα. Στην ταινία πρωταγωνιστούν η Κάθριν Χέιγκλ (“The Ugly Truth,” “27 Dresses”), ο Τζος Ντουχάμελ (“Transformers”), ο Τζος Λούκας (“Sweet Home Alabama”), η Κριστίνα Χέντρικς (“Mad Men” τηλεοπτική σειρά), ο Χέις ΜακΑρθουρ (“The Game Plan”) και η Τζιν Σμαρτ (τηλεοπτική σειρά “Samantha Who?” και “24”).
“Νοιάζονταν για την Σόφι, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο στον κόσμο… και απ΄ όλους τους ανθρώπους που θα μπορούσαν να διαλέξουν... διάλεξαν εμάς!»
Ο καθένας φαντάζεται διαφορετικά την τέλεια ζωή. Για την Χόλι Μπέρενσον, είναι η επέκταση του μικρού καφέ - μπουτίκ που έχει σε εστιατόριο, ίσως ακόμη και η δημιουργία μίας αλυσίδας. Για τον Έρικ Μέσερ είναι να προαχθεί από τεχνικός τηλεόρασης, σε διευθυντή του εθνικού αθλητικού καναλιού στο οποίο δουλεύει.
Αλλά η ζωή που ζούμε σπάνια έχει σχέση με τη ζωή που ονειρευόμαστε. Αυτό συμβαίνει όταν τα σχέδια της Χόλι και του Μέσερ «παγώνουν» εξαιτίας του αιφνίδιου και τραγικού θανάτου των δύο καλύτερων φίλων τους, της Άλισον και του Πίτερ Νόβακ. Και ξαφνικά, η Χόλι και ο Μέσερ, που περισσότερο ανεχόντουσαν παρά απολάμβαναν ο ένας την παρέα του άλλου, τώρα βρίσκονται, συν-κηδεμόνες της κόρης των Νόβακ, της Σόφι.
Η Κάθριν Χέιγκλ, που πρωταγωνιστεί ως Χόλι, λέει, «Αυτοί οι δύο άνθρωποι απλώς πέφτουν σε αυτήν την κατάσταση, και πρέπει να ανταποκριθούν στην πρόκληση που παρουσιάζεται μπροστά τους και να κάνουν το σωστό. Αλλά για να το κάνουν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να θυσιάσουν πολλά από τα όνειρά τους. «Ο Τζος Ντουχάμελ, που πρωταγωνιστεί δίπλα στην Χέιγκλ, ενσαρκώνοντας των Μέσερ, προσθέτει, «Και οι δύο αγαπούν αυτό το κοριτσάκι, και οι δύο αισθάνονται υποχρεωμένοι τουλάχιστον να προσπαθήσουν να κάνουν ό, τι τους ζήτησαν οι φίλοι τους... ακόμα κι αν κινούνται προς εντελώς διαφορετικές κατευθύνσεις στις ζωές τους, και πραγματικά αντιπαθούν ο ένας τον άλλον.»
Κυριολεκτικά στριμωγμένοι στη γωνία, η Χόλι και ο Μέσερ θα πρέπει να βρουν τρόπο να λειτουργήσει αυτό το σχέδιο… με κάποιο τρόπο.
«Ενώ μπορεί να μην είναι σε θέση να το δουν από την αρχή, το να μεγαλώσουν την κόρη του Πίτερ και της Άλισον είναι μία απόδειξη της αφοσίωσης τους προς αυτό το ζευγάρι που αγαπούσαν και οι δύο,» λέει ο σκηνοθέτης της ταινίας, Κρεγκ Μπερλάντι.
Ο παραγωγός Μπάρι Τζόζεφσον δούλεψε το σενάριο με τον παραγωγό Πολ Μπρουκς, ο οποίος διαπίστωσε ότι «μπορούσε να ταυτιστεί μαζί του. Ήταν και αστείο, και ζεστό και συναισθηματικό. Βρήκα τους χαρακτήρες καταπληκτικούς, και η ιστορία μου φάνηκε τόσο πλήρης και ισορροπημένη. Με έκανε να γελάω και να κλαίω μαζί.»
Και η Χέιγκλ ένιωσε το ίδιο. «Μου αρέσουν τόσο οι ρομαντικές κομεντί.», λέει. «Πηγαίνω και βλέπω τέτοιες ταινίες στον κινηματογράφο. Και αυτή η ταινία ήταν πραγματικά αστεία και, ταυτόχρονα, είχε τόση ψυχή.»
Ο Ντουχάμελ συμφωνεί. «Θεώρησαν ότι αυτό το σενάριο ήταν ξεχωριστό. Η ιστορία ήταν πολύ αστεία, αλλά και τραγική και θλιβερή ταυτόχρονα. Κατά τη γνώμη μου, αυτές είναι οι καλύτερες ταινίες.»
Η ιδέα για την ιστορία προήλθε από μια συνομιλία που είχε ο Ντίτσμαν με τη σύζυγό του ενώ ήταν έγκυος στην κόρη τους, κατά την οποία προέκυψε το θέμα της κηδεμονίας. «Και οι δύο είπαμε, αστειευόμενοι, ότι το καλύτερο θα ήταν να την αφήσουν στους φίλους μας Μάικ και Κλάρα, αφού αυτοί μας ξέρουν καλύτερα απ΄ όλους.»
Ο Ρασκ Ρόμπινσον θυμάται, «Γέλασα όταν ο Ίαν μου είπε για τη συνάντηση αυτή, επειδή γνωρίζω και εγώ τον Μάικ και την Κλάρα, οι οποίοι, όπως η Χόλι και ο Μέσερ, δεν είναι ζευγάρι και έχουν πολύ διαφορετικές προσωπικότητες. Αλλά σκεφτήκαμε ότι θα μπορούσε να βγει πολύ γέλιο από αυτό, οπότε καταπιαστήκαμε αμέσως με το γράψιμο του σεναρίου»
Ο Ντίτσμαν συνεχίζει, «Μας άρεσε επίσης το γεγονός ότι το γέλιο θα βασιζόταν πάνω σε μία ιδιαίτερα συναισθηματική κατάσταση.»
Ο Μπερλάντι λέει. «Μου άρεσε πραγματικά η ταινία, και το σενάριο με άγγιξε συναισθηματικά. Το αισθάνθηκα βαθιά μέσα μου. Το πιο σημαντικό πράγμα για μένα είναι να καταφέρεις να μεταδώσεις μια συναισθηματική εμπειρία, ειδικά όταν έχεις στα χέρια σου μια ιστορία που έχει τόσα πολλά συγκρουόμενα συναισθήματα, τα οποία βιώνονται ταυτόχρονα.»
«Είναι Σάββατο βράδυ. Δεν θέλεις να βγεις να διασκεδάσεις; Μπορώ να πάω να συναντήσω... τον φίλο μου... και μπορείς να συνεχίσεις να κάνεις αυτό που κάνεις.
Να τελειώσεις το βιβλίο που διαβάζεις. Να ενημερώσεις το ιστολογίο σου.
(φίλοι και γείτονες)
Καθώς ξεκινά η ταινία, συναντάμε την Χόλι Μπέρενσον και τον Έρικ Μέσερ… να έχουν βγει ραντεβού στα τυφλά. Ένα «τρομακτικό» ραντεβού στα τυφλά.
«Γνωρίζουμε όλοι ότι τα ραντεβού στα τυφλά,» σημειώνει ο Μπερλάντι, «όταν ξεκινούν άσχημα, δεν μπορούν παρά να καταλήξουν ακόμα πιο άσχημα.»
Η Χέιγκλ επιβεβαιώνει, «Δεν είναι απλά ότι η Χόλι και ο Μέσερ νιώθουν άβολα ο ένας με τον άλλο, ή απλά δεν μπορούν να επικοινωνήσουν. Είναι πολύ χειρότερο. Μισούν ο ένας τον άλλο.»
«Δεν μπορούν να κάνουν βήμα μαζί,» λέει γελώντας ο Ντουχάμελ. «Η σχέση τους είναι καταστροφική.»
Δυστυχώς, λόγω των κοινών τους φίλων, αναγκάζονται να βλέπουν ο ένας τον άλλο και να βρίσκονται σε πολλές περιπτώσεις. Και οι δύο το ανέχονται, για χάρη των φίλων τους και της βαφτιστήρας τους, της Σόφι. Αλλά από τη στιγμή που πρέπει να φροντίσουν για το κοριτσάκι, η κατάσταση, πραγματικά, δεν υποφέρεται.»
«Η Χόλι και ο Μέσερ είναι τα δύο άκρα αντίθετα,» σημειώνει η Χέιγκλ. «Είναι ο τύπος του ‘όλα ή τίποτα’, χαλαρός, όπου τον πάει το ρεύμα….ενώ εκείνη ακριβώς το αντίθετο.»
«Ο χαρακτήρας της Χέιγκλ, από την άλλη, πάει βάση σχεδίου στη ζωή. «Είναι υπεύθυνη, οργανωμένη, προγραμματισμένη, λίγο ψυχαναγκαστική. Στην επαγγελματική ζωή και στην προσωπική ζωή της, πρέπει να ξέρει και να ελέγχει που πάνε τα πράγματα. Δεν είναι από αυτές που μπορείς να την κάνεις ότι θέλεις.»
Ο Τζόζεφσον λέει ότι παρόλο που η Χόλι σχεδιάζει τα πάντα, δεν είχε ακόμα προγραμματιστεί να κάνει οικογένεια, πόσο μάλλον μία οικογένεια που της έρχεται από εκεί που δεν το περιμένει. «Δεν ήταν καθόλου προετοιμασμένη γι 'αυτό. Αντίθετα, είχε στο μυαλό της μία εντελώς διαφορετική ζωή. Τώρα προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της, και αυτό δεν είναι και πολύ εύκολο. Η Κάθριν ερμήνευσε αυτό το δίλημμα πολύ όμορφα.»
Ένα πράγμα που η ηθοποιός είχε από κοινού με το χαρακτήρα της ήταν η αγάπη της για την μαγειρική. «Μου αρέσει να μαγειρεύω», λέει η Χέιγκλ, «αν και εγώ δεν μπορώ να το κάνω τόσο συχνά όσο θα ήθελα. Μία φορά κάθε έξι μήνες περίπου το παίζω «Martha Stewart» και κάνω το τραπέζι σε φίλους. Η προσωπική της έρευνά για το ρόλο του σεφ αποδείχθηκε ιδιαίτερα χρήσιμη στη ζωή της. «Έμαθα πώς να τεμαχίζω και να ψιλοκόβω λαχανικά, το οποίο με γλυτώνει από πολύ χρόνο!»
Η Χέιγκλ ήταν το κλειδί για να πάρει ο Ντουχάμελ το ρόλο του Μέσερ. Είναι φίλοι μεταξύ τους και είχαν την ελπίδα να δουλέψουν μαζί σε κάποια φάση, όταν ήρθε στο δρόμο τους η συγκεκριμένη ταινία. «Θεώρησα ότι θα είναι τέλειος στο ρόλο του Μέσερ, παρόλο που ο Μέσερ έχει λίγο ατημέλητο λουκ, φορά μπλούζες του μπέιζμπολ και τζιν, ενώ ο Τζος είναι πιο κομψός και καλοβαλμένος. Όμως κάτι μου έλεγε ότι θα μπορούσε να παίξει καλά αυτόν το ρόλο.»
Όπως και η Χόλι, ο Μέσερ είναι σε καλό δρόμο, και προχωρά την καριέρα του, λίγο πριν τα πράγματα εκτροχιαστούν. «Είναι βασικά ο τύπος που πιέζει το κουμπί και παίρνει τις αποφάσεις, και είναι στην τελική ευθεία, που όσο κλισέ και αν ακούγεται, είναι αυτό που πάντα ήθελε να κάνει,» συνεχίζει ο Ντουχάμελ. «Όταν είναι τόσο κοντά στο να αρπάξει την ευκαιρία του και τα πράγματα δεν πάνε όπως τα είχε προγραμματίσει, κατηγορεί τη Χόλι, γεγονός που οξύνει την ένταση μεταξύ τους.»
«Ο Τζος Ντουχάμελ είναι πολύ εμφανίσιμος, είναι ψηλός, πολύ συμπαθητικός, πολύ γοητευτικός, πολύ καλός σε αυτό που κάνει,» τονίζει ο Μπρουκς. «Σοβαρά, ήταν αποκάλυψη για μένα. Έχει καλό ένστικτο, αίσθηση του χρόνου. Και νομίζω ότι η χημεία ανάμεσα σε αυτόν και την Κέιτι ήταν εξαιρετική.»
Ο Μπερλάντι δεν θα μπορούσε να συμφωνήσει περισσότερο. «Ο Τζος είναι ένας από εκείνους τους τύπους που θέλουν για κολλητό οι άνδρες και λατρεύουν οι γυναίκες, που είναι ακριβώς αυτό που θέλαμε για αυτόν το ρόλο.»
Ο Τζος Λούκας παίζει τον άλλο άνθρωπο στη ζωή της Χόλι, τον Σαμ. «Ο Σαμ πήγαινει στην καφετέρια της Χόλι, ελπίζοντας να τον προσέξει και να έχει την ευκαιρία να τη φλερτάρει ή να της ζητήσει να βγουν έξω,» λέει ο Λούκας «Αλλά τελικά οι συγκυρίες δεν τους ευνοούν.»
Στο κέντρο του ρομαντικού αυτού τριγώνου της ταινίας είναι το πρόσωπο που τους έφερε κοντά, η Σόφι, την ευθύνη της οποίας τους έχουν αφήσει η Άλισον και ο Πίτερ Νόβακ, τους οποίους παίζουν η Κριστίνα Χέντρικς και ο Χέι Μακάρθουρ. Το μωρό παίζουν τα τρίδυμα Αλέξις, Μπρουν και Μπρουκ Κλάτζετ.
Ενώ συχνά χρησιμοποιούνται δίδυμα για να παίξουν μωρά στη μεγάλη οθόνη, είναι σπάνιο να βρεθούν τρίδυμα. «Σκεφτήκαμε, ας αυξήσουμε τις ευκαιρίες να έχουμε στη διάθεσή μας, όλα τα διαφορετικά συναισθήματα που χρειαζόμαστε, έχοντας τρία μωρά να παίζουν ένα ρόλο,» λέει ο Τζόζεφσον. Τόσο το καστ όσο και το συνεργείο λάτρεψαν τα τρίδυμα. «Το θαυμάσιο πράγμα όταν δουλεύεις με μωρά είναι ακριβώς το πόσο επηρεάζουν τους υπόλοιπους γύρω τους, κάνοντας τους να παίζουν με φυσικό τρόπο,» παρατηρεί ο Μπερλάντι. «Νομίζω ότι προσέδωσαν μία εξαιρετική αίσθηση ρεαλισμού στις σκηνές.» «Μου αρέσει να είμαι ανάμεσα σε παιδιά,» αποκαλύπτει ο Ντουχάμελ. «Για την ακρίβεια πήγα στην παραγωγή περίπου μια εβδομάδα πιο νωρίς, ώστε να γνωρίσω τα μωρά, έτσι ώστε να αισθάνονται άνετα μαζί μου και να έχουμε την ευκαιρία να δεθούμε λίγο μεταξύ μας.»
Για τη Χέιγκλ, τα γυρίσματα με τα μωρά της ξύπνησαν πολλά απροσδόκητα συναισθήματα, «Ήταν λες και βίωνα ξανά αισθήματα μητρότητας στην ταινία, την ίδια στιγμή που τα βίωνα και στη δική μου ζωή.» Παρόλα αυτά, η ηθοποιός δεν ήταν βέβαιη για το πόσο καλό θα ήταν το αποτέλεσμα της δουλειάς με τα τρίδυμα. «Στην αρχή ήμουν πολύ νευρική», λέει η Χέιγκλ, «αλλά όταν φτάσαμε στην τελευταία ημέρα των γυρισμάτων και έπρεπε να αποχωριστούμε, σχεδόν με έπιασαν τα κλάματα. Είχα δεθεί πολύ μαζί τους.»
Ενώ ο Μέσερ και η Χόλι προσπαθούν να βρουν το δρόμο τους, όντας νέοι «γονείς», έχουν να αντιμετωπίσουν όχι μόνο τα γονικά τους καθήκοντα, αλλά και τη συγκατοίκηση. Ως μέρος της συμφωνίας για τη φροντίδα της Σόφι, μετακομίζουν στο σπίτι του Πίτερ
και της Άλισον, και γίνονται το επίκεντρο του κουτσομπολιού για τους νέους και αρκετά περίεργους γείτονές τους.
Ο Μπερλάντι σημειώνει, «Καλό θα ήταν οι περισσότεροι νέοι γονείς να έχουν γύρω τους ανθρώπους, νέους γονείς ή ζευγάρια, που να έχουν την ίδια εμπειρία με αυτούς. Με αυτό κατά νου, σκέφτηκα, ‘ΟΚ’ ας βρούμε κάποιους πραγματικά κωμικούς ηθοποιούς να προσθέσουν λίγο παραπάνω χιούμορ στην όλη κατάσταση.»
Οι δημιουργοί της ταινίας, έψαξαν αρκετούς ηθοποιούς που ήξεραν ότι θα μπορούσαν να αυτοσχεδιάσουν και να προσθέσουν αυθεντικότητα στους χαρακτήρες του σεναρίου. «Βρήκαμε την Μελίσα Μακάρθι, τον Άντι Ντάλι, τον Ρομπ Χούμπελ, την Τζέσικα Σεντ Κλερ, τον Γουίλ Σάσο, τον Μπιλ Μπότστραπ – όλοι τους ικανοί να παίξουν και να ξαναπαίξουν μία σκηνή, όσο κινηματογραφούσα εγώ. Τα θετικά στοιχεία που προσέδωσαν στην ταινία είναι ανεκτίμητα. Κάθε φορά που οι γείτονες εμφανίζονται στην οθόνη, είμαι σίγουρος ότι το κοινό θα ξαφνιάζεται ευχάριστα, παρόλο που ότι κάνουν δένει απόλυτα με τον τρόπο που η Χόλι και ο Μέσερ προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με την Σόφι, τον πρώτο χρόνο.»
“Μπορεί μέχρι στιγμής η τύχη να σε έχει βοηθήσει στη ζωή σου, όμως δεν θα σε βοηθήσει στο να γίνεις γονιός.»
Για τους ηθοποιούς και το συνεργείο, της ταινίας, το νόημα τόσο στη ζωή, όσο και στις ταινίες είναι το να αισθάνεσαι δεμένος με τον άλλο. «Όλοι περνάμε τόσα πολλά στη ζωή μας – κάποια είναι διασκεδαστικά, κάποια τραγικά, κάποια όμορφα,» σημειώνει η Κάθριν Χέιγκλ. «Αν μπορούμε να αφηγηθούμε με ειλικρίνεια αυτές τις ιστορίες, ώστε το κοινό να συμπάσχει με τους χαρακτήρες και τις καταστάσεις που περνούν, νομίζω ότι έχουμε πιάσει το νόημα αυτού που κάνουμε, και ελπίζω και αυτού που προσπαθήσαμε να κάνουμε σε αυτήν την ταινία.»
Ο Τζος Ντουχάμελ προσθέτει, «Πιστεύω ότι κάθε άνθρωπος που μεταπηδά από την κατάσταση το να ζει μόνος τους, στο να γίνεται πατέρας, θα μπορέσει να ταυτιστεί με αυτήν την ταινία.» Ο σκηνοθέτης Κρεγκ Μπερλάντι σημειώνει, «Με πολλούς τρόπους, θεωρώ ότι το να σκηνοθετείς μία ταινία μοιάζει με το να γίνεσαι γονιός. Για μήνες, κάνεις ότι μπορείς να προετοιμαστείς γι’ αυτό, αλλά μόλις συμβαίνει – με το που βρίσκεσαι στο σετ, ή με το που γεννιέται το μωρό, κατ΄ αντιστοιχία - απλά αφήνεσαι να σε πάει το ρεύμα. Αυτό πρέπει να μάθουν να κάνουν και η Χόλι με τον Μέσερ. Και νομίζω ότι είναι αυτό το στοιχείο που κάνει αυτή την ιστορία παγκόσμια. Και ελπίζω ότι και το κοινό θα την ευχαριστηθεί.»