Αναζήτηση
στο iShow.gr
στο πρόγραμμα τηλεόρασης
Το σχέδιο του Χένρι - iShow.gr
Το σχέδιο του Χένρι (Henry's crime)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κωμωδία
Είδος
Κωμωδία αμερικανικής παραγωγής 2010
Διάρκεια
108'
Συντελεστές
Υπόθεση
Ο Χένρι (ΚΙΑΝΟΥ ΡΙΒΣ), ο οποίος εργάζεται ως νυχτερινός εισπράκτορας σε έναν απομονωμένο σταθμό διοδίων στο Μπάφαλο της Νέας Υόρκης, είναι ένας άνθρωπος που φαινομενικά δεν έχει φιλοδοξίες, όνειρα ή σκοπό. Είναι ένας άνθρωπος που μοιάζει να υπνοβατεί στη ζωή του. Ένα πρωί όμως, θα συμβεί κάτι που θα τον αφυπνίσει: θα γίνει άθελά του συνεργός σε μια κακοστημένη ληστεία τράπεζας. Αντί να αποκαλύψει τα ονόματα των πραγματικών δραστών, ο Χένρι θα αναλάβει την ευθύνη και θα φυλακιστεί. Εκεί, θα συναντήσει τον ασυμβίβαστο Μαξ (ΤΖΕΪΜΣ ΚΑΑΝ), έναν κακοποιό που έχει συνηθίσει για τα καλά στην οικειότητα και την ασφάλεια της «ειδυλλιακής» ζωής του πίσω από τα σίδερα της φυλακής και ο οποίος θα καταφέρει να «φυτέψει» μια ιδέα στο μυαλό του Χένρι που θα του αλλάξει για πάντα τη ζωή… γιατί για να αποκτήσει ένας άνθρωπος σκοπό στη ζωή του, πρώτα πρέπει να έχει ένα όνειρο.
Ένα χρόνο αργότερα, όταν ο Χένρι αποφυλακίζεται βρίσκει και τον σκοπό της ζωής του. Έχοντας εκτίσει την ποινή του, αποφασίζει να διαπράξει και το έγκλημα, για το οποίο τιμωρήθηκε. Ανακαλύπτει ένα ξεχασμένο υπόγειο πέρασμα που οδηγεί από την τράπεζα, σε ένα θέατρο στην απέναντι πλευρά του δρόμου, πείθει τον διστακτικό Μαξ να καταθέσει επιτέλους τα χαρτιά για την αίτηση αναστολής που τόσα χρόνια αναβάλλει και μετά τον «στρατολογεί» για να στήσουν μαζί τη ληστεία. Το σχέδιό τους είναι απλό: Αν καταφέρουν να συμμετέχουν στον «Βυσσινόκηπο» του Τσέχοφ που ανεβαίνει εκείνη την εποχή στο θέατρο, θα έχουν αρκετό χρόνο στη διάθεσή τους για να σκάψουν μέχρι το χρηματοκιβώτιο της τράπεζας και να πάρουν τα λάφυρά τους. Δυστυχώς όμως, για τις ανάγκες του σχεδίου, ο Χένρι θα πρέπει να πάρει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην παράσταση, οπότε και θα αρχίσει σιγά-σιγά να ερωτεύεται την συμπρωταγωνίστριά του, Τζούλια (ΒΕΡΑ ΦΑΡΜΙΓΚΑ).
Το «Σχέδιο του Χένρι» είναι μια ταινία γεμάτη ανατροπές και ξεκαρδιστικές σκηνές που περιγράφει την τρυφερή ιστορία ενός ανθρώπου που τελικά καταφέρνει να βρει έναν σκοπό στη ζωή του για να βρει τελικά τον προορισμό του.
Πληροφορίες
ΣΥΝΕΡΓΟΙ ΣΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ: ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΟ «ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΧΕΝΡΙ»

Η ταινία «Το Σχέδιο του Χένρι» είναι κατά βάθος μια μεστή νοημάτων, γλυκόπικρη κωμική ιστορία αγάπης για το απίθανο ταξίδι που κάνει ένας άνθρωπος προκειμένου να βρει έναν σκοπό στη ζωή του.
Για τον παραγωγό, Στίβεν Χάμελ, το ταξίδι αυτό ξεκίνησε πριν από πέντε χρόνια. Σε συνεργασία με τον επί πολλά χρόνια φίλο του, συμπαραγωγό και εξαιρετικό ηθοποιό, Κιάνου Ριβς, ο Χάμελ σκέφτηκε την αρχική ιδέα για την ταινία το 2005.
«Ο Στίβεν σκέφτηκε κάτι που τελικά αποδείχθηκε ο θεμέλιος λίθος για όλη την ταινία», εξηγεί ο Ριβς για τη συνεργασία τους. «Πρόκειται για την ιστορία ενός ανθρώπου που αποφασίζει να ληστέψει την τράπεζα, για τη ληστεία της οποίας έχει τιμωρηθεί. Όλα ξεκίνησαν από αυτό.»
«Είναι καθαρά αποκύημα της φαντασίας μου,» λέει ο Χάμελ, για την πηγή έμπνευσης της ταινίας. Μετά όμως, άρχισα να τη δουλεύω περισσότερο για να γίνει τελικά η κωμική ιστορία του Χένρι, ενός ανθρώπου που υπνοβατεί στη ζωή του και αφυπνίζεται, όταν τιμωρείται με φυλάκιση, για ένα έγκλημα που δεν διέπραξε.
«Για μένα ο Χένρι είναι η επιτομή του ‘κάλλιο αργά παρά ποτέ’. Και σε ό,τι αφορά αυτό, μπορώ να ταυτιστώ μαζί του,» λέει γελώντας ο Χάμελ. «Πιστεύω ότι όλοι μας είμαστε έτσι, λίγο-πολύ. Όλοι κάποια στιγμή στη ζωή μας αναρωτηθήκαμε αν κάναμε τις σωστές επιλογές ή όχι και αν είμαστε αληθινοί και αυθεντικοί. Από εκεί ξεκίνησαν όλα.»
Με την αρχική ιδέα κατά νου, ο Χάμελ και ο Ριβς πλησίασαν τον Βρετανό σεναριογράφο Σάσα Γκερβάσι (που συνέγραψε το πρωτόλειο σενάριο μαζί με τον Ντέιβιντ Γουάιτ). Θεωρούμενος ένας από τους ανερχόμενους ταλαντούχους σεναριογράφους του Χόλιγουντ, ο Γκερβάσι είχε πρόσφατα ολοκληρώσει το σενάριο της ταινίας «THE TERMINAL» του Τομ Χανκς για τον Στίβεν Σπίλμπεργκ. Ένα σενάριο που τράβηξε την προσοχή και του Χάμελ και του Ριβς.
Ο Γκερβάσι, ο Ριβς και ο Χάμελ επρόκειτο να κάνουν μια μοναδική ομάδα, που μέσα σε τέσσερα χρόνια θα κατάφερνε να ολοκληρώσει το σενάριο της ταινίας.
«Η ιστορία πέρασε από πολλά στάδια,» λέει ο Ριβς. «Υπάρχουν πάρα πολλοί χαρακτήρες που υπήρχαν αρχικά στην πλοκή και οι οποίοι τελικά ή άλλαξαν ή κόπηκαν. Κι αυτό γιατί το θέμα της ταινίας ήταν ένα και μοναδικό – πώς μπορούμε να διηγηθούμε μια καλή ιστορία;»
«Ο τρόπος που δουλέψαμε ήταν μοναδικός. Ουσιαστικά δουλεύαμε το σενάριο μαζί με τον ηθοποιό αφήνοντάς του το περιθώριο να αυτοσχεδιάσει» λέει ο Γκερβάσι. «Είναι συγκλονιστικό για έναν συγγραφέα να σκέφτεται κάτι και να βλέπει τον ηθοποιό να το δοκιμάζει επί τόπου. Ήταν σαν να έχουμε ξεκινήσει ήδη τα γυρίσματα.»
Το σενάριο του Γκερβάσι, το οποίο μας μεταφέρει στο Μπάφαλο της Νέας Υόρκης, μια άλλοτε ακμάζουσα πόλη κοντά στα σύνορα με τον Καναδά, ακολουθεί όχι μόνο τον κωμικό εγκληματικό πυρετό του Χένρι, αλλά φιλοξενεί και έναν σωρό παράξενους χαρακτήρες – που επίσης βρίσκονται σε αδιέξοδο – για τους οποίους ο Χένρι και ο νέος του αυτοσκοπός αποτελεί έμπνευση.
Για να εξασφαλίσει πρόσβαση στην τράπεζα, ο Χένρι και ο πρώην συγκρατούμενός του Μαξ (Τζέιμς Κάαν), μπαίνουν στον θίασο του θεάτρου που βρίσκεται δίπλα προκειμένου να καταφέρουν να σκάψουν ένα τούνελ προς το χρηματοκιβώτιο της τράπεζας. Για να καταφέρουν να εξασφαλίσουν αρκετό χρόνο ώστε να φέρουν σε πέρας το σχέδιό τους, οι δύο ήρωες θα πρέπει να μπουν στον κόσμο του θεάτρου, ενώ ο Χένρι τελικά θα πάρει τον πρωταγωνιστικό δίπλα στην Τζούλι (Βέρα Φαρμίγκα) στο θεατρικό έργο «Βυσσινόκηπος» του Τσέχωφ.
Και εκεί, ο κόσμος της ράμπας και του πεζοδρομίου θα συγκρουστούν με τον πιο κωμικό τρόπο, καθώς ο Χένρι, έχοντας ερωτευτεί την Τζούλι, θα πρέπει να επιλέξει αν θα παραμείνει πιστός στην νέα του αγάπη ή στον έμπιστο φίλο του και το σχέδιό τους.
«Σκεφτήκαμε να μεταφέρουμε τη διαμάχη που έχουν στην κανονική τους ζωή στη συνάντησή του πάνω στη θεατρική σκηνή,» λέει ο Ριβς.
Για τον Γκερβάσι, η επιλογή του έργου του Τσέχωφ και οι θεματικοί παραλληλισμοί με την ιστορία του Χένρι αποτέλεσαν σημεία-κλειδιά για τον προσδιορισμό της ταυτότητας της ταινίας. «Ο Βυσσινόκηπος μιλά για το τέλος μιας εποχής και την αρχή μιας άλλης. Ο κόσμος πρέπει να αντιμετωπίσει το γεγονός ότι μια συγκεκριμένη εποχή φτάνει στο τέλος της,» εξηγεί ο Γκερβάσι. «Και μπορούν είτε να αντεπεξέλθουν στην πρόκληση και να αποδεχθούν το μέλλον ή να μείνουν πίσω... Πιστεύω ότι αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο και για τη δική μας ιστορία.»
Όπως και στον Βυσσινόκηπο, οι χαρακτήρες που συναντά ο Χένρι – από την Τζούλι μέχρι τον Μαξ και από τους επίδοξος συνεργούς του, Έντι και Τζο (Φίσερ Στίβενς και Ντάνι Χοτς) μέχρι τον Φρανκ (Μπιλ Ντουκ), τον φύλακα της τράπεζας – πρέπει να επιλέξουν ανάμεσα στο ασφαλές μεν αλλά «άδειο» μοτίβο της καθημερινότητάς τους και την περιπέτεια και τα πλούτη που προσφέρει το σχέδιο του Χένρι.
«Κατά μία έννοια, όλοι οι χαρακτήρες ενώνονται κάτω από την ίδια επιθυμία – γιατί αν ο Χένρι βρει τον εαυτό του, αυτό θα λειτουργήσει λυτρωτικά και για αυτούς,» λέει ο Γκερβάσι. «Και τελικά, αυτό κάνει στο τέλος. Ο Μαξ βρίσκεται τελματωμένος στη δική του φυλακή (κυριολεκτικά) και ο Χένρι γίνεται η αφορμή για να ξεκολλήσει. Για την Τζούλι, τον Τζο και γενικά όλους τους ήρωες, ο Χένρι γίνεται ο καταλύτης που τους λυτρώνει από τη φυλακή των ζωών τους. Κατά μία έννοια όλοι τους είναι παγιδευμένοι, όπως και ο ίδιος ο Χένρι.»
Για τον Γκερβάσι, αυτό που ξεκίνησε ως μια απλή δουλειά κατέληξε να γίνει ένα πρότζεκτ, στο οποίο έδωσε όλο του το πάθος. Γι’αυτό κιόλας, το σενάριό του αποτέλεσε κάτι περισσότερο από σενάριο για μια ταινία δράσης.
«Κατά βάση, πιστεύω ότι είναι μια ιστορία αγάπης,» λέει ο σεναριογράφος. «Μιλάει για έναν άνθρωπο ο οποίος πιστεύει ότι θα συναντήσει το πεπρωμένο του διορθώνοντας ένα λάθος στο σύμπαν. Τελικά, αυτό που καταφέρνει είναι να αλλάξει τη συμπαντική ισορροπία και να συναντήσει τον πραγματικό προορισμό του, ο οποίος είναι να μάθει πλέον να ανοίγει την καρδιά του.»


Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ: «ΣΤΡΑΤΟΛΟΓΩΝΤΑΣ» ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ

Όπως ο Χένρι αποτελεί έμπνευση για τους κινηματογραφικούς συντρόφους του, έτσι και το σενάριο της ταινίας κέντρισε τη φαντασία της ομάδας παραγωγής της ταινίας. Στα τέλη του 2009, λίγο πριν το Φεστιβάλ του Βερολίνου, ο Ριβς προσέγγισε την παραγωγό Λεμόρ Σίβαν, με την οποία είχαν μόλις ολοκληρώσει την ταινία THE PRIVATE LIVES OF PIPPA LEE της Ρεμπέκα Μίλερ. «Αμέσως μετά από εκείνη την ταινία, την ρώτησα αν θα ήθελε να διαβάσει το «Σχέδιο του Χένρι»,» εξηγεί ο Ριβς. «Διάβασε το σενάριο και της άρεσε πάρα πολύ. Μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα αποφασίσαμε να επιχειρήσουμε να γυρίσουμε την ταινία.»
Το σενάριο όμως, έλκυσε και τους παραγωγούς και βετεράνους στον χώρο του θεάματος Τζόρνταν Σουρ και Ντέιβιντ Μίμραν, της νεοσυσταθείσας Mimran-Schur Pictures, χωρίς τη συνδρομή των οποίων, η ταινία δεν θα είχε ολοκληρωθεί.
«Ανέκαθεν θαύμαζα τον Κιάνου,» λέει ο Σουρ μιλώντας για την ταινία. «Όταν διάβασα το σενάριο θεώρησα πολύ ενδιαφέρον το θέμα και σκέφτηκα ότι πάνε πολλά χρόνια από τότε που είδα μια παρόμοια ταινία στις αίθουσες. Σου έδινε την αίσθηση ανεξάρτητης ταινίας η οποία όμως θα προσέλκυε ένα ευρύ κοινό.»
«Για κάποιο λόγο ο Χένρι μου θύμισε τον χαρακτήρα του Πίτερ Σέλερς στο BEING THERE», εξηγεί ο Σουρ. «Δεν καταλάβαινες αν ο τύπος ήξερε κάτι, αν ήταν έξυπνος, αν είχε καταπληκτικό ένστικτο ή αν ήταν πάντα ένα βήμα πίσω. Το σενάριο και ο χαρακτήρας σε κρατούν σε μια αβεβαιότητα καθ’όλη τη διάρκεια της ταινίας μέχρι τελικά να καταλάβεις ότι παρόλο που του έτυχαν πολλές στραβές στη ζωή του, είναι νικητής. Μου άρεσε αυτή η αίσθηση. Θεώρησα ότι ήταν μια ιστορία που άξιζε να πάρει σάρκα και οστά και θέλαμε να βοηθήσουμε σε αυτό.»
Ο Βένβιλ, βραβευμένος Βρετανός φωτογράφος και σκηνοθέτης βίντεο-κλιπ και διαφημιστικών σποτ, είχε μόλις ολοκληρώσει την πρώτη του κινηματογραφική απόπειρα, το 44 INCH CHEST, μια ταινία που διαδραματίζεται στο Λονδίνο με πρωταγωνιστές τους καταξιωμένους Βρετανούς Ρέι Γουίνστοουν, Ίαν ΜακΣέιν, Τομ Γουίλκινσον και Τζον Χερτ, η οποία κέντρισε το ενδιαφέρον της ομάδας παραγωγής.
«Η αισθητική τους ήταν υπέροχη. Η ταινία μας άρεσε πάρα πολύ και όταν τελικά τον συναντήσαμε, ανακαλύψαμε ότι διέθετε αυτό που ψάχναμε,» λέει ο Ριβς.
«Επίσης, θέλαμε να βρούμε έναν σκηνοθέτη που να μην κρατάει αποστάσεις από τους ηθοποιούς, κάτι που είχε καταφέρει σαφώς από την πρώτη του κιόλας ταινία,» λέει ο Γκερβάσι.
Αυτό που έλκυσε τον ίδιο τον Βένβιλ για να πει το ναι στην πρώτη του Αμερικανική κινηματογραφική ταινία, ήταν η ίδια η ιστορία. «Είναι το δεύτερο κινηματογραφικό μου εγχείρημα,» λέει προσπαθώντας να μην δώσει τόση έμφαση στο ντεμπούτο του στον αμερικανικό κινηματογράφο. «Το συνεργείο στη Νέα Υόρκη μου προσέφερε ό,τι ακριβώς και το συνεργείο που είχα στην Αγγλία. Δούλεψαν με πάθος και με στήριξαν τόσο ψυχολογικά όσο και τεχνικά. Δεν θα μπορούσα να ζητήσω κάτι περισσότερο.»
«Αυτό που τελικά με έλκυσε ήταν ο χαρακτήρας της ταινίας, το γεγονός ότι επρόκειτο για μια ρομαντική κομεντί,» λέει ο Βένβιλ. «Και ειδικότερα, με έλκυσαν οι ίδιοι οι χαρακτήρες. Ήταν δυσλειτουργικοί, για να το θέσω ευγενικά,» λέει γελώντας. «Είναι άνθρωποι με ελαττώματα που όμως σε συναρπάζουν και πραγματικά ήθελα να τους δώσω ζωή.»
Ταξίδεψε με τον Ριβς στη Σκοτία για να παρακολουθήσουν μια θεατρική παράσταση του Βυσσινόκηπου. Είδε άλλες παραγωγές του ίδιου έργου σε DVD και συνάντησε ηθοποιούς και σκηνοθέτες που είχαν ανεβάσει τη συγκεκριμένη παραγωγή. Ως σημεία-αναφοράς για τις σκηνές δράσης και ανθρωποκυνηγητού, ο Βένβιλ μελέτησε την ταινία THIEF του Μάικλ Μαν (στην οποία πρωταγωνιστεί ο νεαρός Τζέιμς Κάαν) και την κλασσική καλτ ταινία του 1955 RIFIFI του Ζυλ Ντασέν. Το THE APARTMENT του Μπίλι Γουάιλντερ, στην άλλη άκρη του κινηματογραφικού φάσματος, θα αποτελούσε μια σημαντική πηγή έμπνευσης για τον Βένβιλ, καθώς η ρομαντική σχέση του Τζακ Λέμον και της Σίρλεϊ Μακλέιν στην ταινία παραμένει θρυλική.
«Την ταινία δεν την αντιμετώπισα ως περιπέτεια με ανθρωποκυνηγητά κλπ,» λέει ο Βένβιλ. «Για μένα ήταν μια ταινία που μιλά για τον Χένρι και την Τζούλι και το γεγονός ότι τους αξίζει να είναι μαζί. Το ανθρωποκυνηγητό είναι απλά ένα κομμάτι αυτής της ιστορίας αγάπης που κεντρίζει την αντίληψη του κοινού. Όλοι ξέρουμε ότι αν απλά βραχυκυκλώσεις ένα καλώδιο, δεν θα μπορέσεις να καταργήσεις τα συστήματα ασφαλείας μια σύγχρονης τράπεζας. Δεν υπάρχει περίπτωση να συμβεί κάτι τέτοιο. Στην ταινία όμως, το αφήνουμε να περάσει. Ο Κιάνου μάλιστα λέει ότι αυτό το στοιχείο είναι ‘αναφορά σε άλλες εποχές’. Στην ουσία αυτό ακριβώς είναι. Αυτό ακριβώς θέλαμε για να δώσουμε τον τόνο μιας ρομαντικής και μαγικής πραγματικότητας.»
«Ο Μάλκολμ βοήθησε την ταινία να πατήσει περισσότερο στη γη,» λέει ο Ριβς. «Τον άκουγες συνέχεια να λέει. ‘Αυτό θα μπορούσε να γίνει στ’αλήθεια.’ Μέσω λοιπόν της δικής του προσέγγισης, η ταινία απέκτησε φυσικότητα και ψυχή... Έθεσε τις βάσεις για να απογειωθεί.»


Ο ΚΙΑΝΟΥ ΡΙΒΣ ΣΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΧΕΝΡΙ

Με περισσότερα από 25 χρόνια στον κινηματογράφο και σχεδόν 50 ταινίες στο ενεργητικό του, ο Κιάνου Ριβς εκμεταλλεύτηκε την εμπειρία και το πάθος του για να μεταφερθεί «Το Σχέδιο του Χένρι» από το χαρτί στη μεγάλη ο οθόνη και για να πάρει ο ομώνυμος χαρακτήρας σάρκα και οστά.
Ο Ριβς μεγάλωσε στο Τορόντο και έκανε τα πρώτα του βήματα στις θεατρικές σκηνές και τηλεοπτικά πλατό του Καναδά πριν μετακομίσει στα μέσα της δεκαετίας του ’80 στο Λος Άντζελες. Για τον παραγωγό Τζόρνταν Σουρ, η μεταστροφή του ηθοποιού στην ταινία «Το Σχέδιο του Χένρι» θυμίζει αρκετά τις πρώτες του δουλειές και ανθρωποκεντρικές ταινίες όπως το RIVERS EDGE του Τιμ Χάντερ το 1986, που αποτέλεσε την πρώτη μεγάλη ερμηνεία του Ριβς.
«Ο Κιάνου έχει ενσαρκώσει πολύ μεγάλους ρόλους σε μεγάλες ταινίες που γνώρισαν τεράστια εισπρακτική επιτυχία,» λέει ο Σουρ. «Αυτή η ταινία πραγματικά μας θυμίζει τις πρώτες δουλειές του MY OWN PRIVATE IDAHO, RIVER’S EDGE γιατί και εκείνες στηρίζοντας στον κεντρικό ήρωα και στο ταξίδι του για να βρει τον προορισμό του, χωρίς ειδικά εφέ και κόλπα.»
Παρόλο που έγινε γνωστός με τις εισπρακτικές επιτυχίες SPEED και THE MATRIX, ο Ριβς έχει αρκετές ανεξάρτητες παραγωγές στο ενεργητικό του, με ρόλους πολύ απαιτητικούς και συχνά πολύ περίπλοκους. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο της ταινίας «Το Σχέδιο του Χένρι», για ακόμα μια φορά μας χαρίζει μια πολυδιάστατη ερμηνεία με χιούμορ και διακριτικότητα, ενσαρκώνοντας έναν απλό άνθρωπο, του οποίου η ανατρεπτική τύχη θα τον οδηγήσει από το κελί στο θεατρικό σανίδι και τελικά στην απελευθέρωση της καρδιάς του.
«Ήθελα να θυμίζει έναν καθημερινό άνθρωπο,» λέει ο Ριβς για τον Χένρι. «Κατά μία έννοια, νομίζω ότι ταυτίζομαι μαζί του. Είναι ένας άνθρωπος που θέλει κάτι διαφορετικό, που θέλει να αλλάξει τη ζωή του, αλλά δεν ξέρει πώς... Και τελικά βρίσκει τον τρόπο για να καταλάβει καλύτερα το ποιος πραγματικά είναι. Ο Χένρι είναι πολύ αστείος τύπος και καλόκαρδος. Μου αρέσει όμως και η γενναιότητα που έχει, το γεγονός ότι ακολουθεί τις πεποιθήσεις του για να κάνει το βήμα μπροστά... Αυτό για μένα είναι πολύ ηρωικό.»
«Η πραγματική δύναμη του Κιάνου είναι ότι η ερμηνεία του είναι απλή και ειλικρινής,» λέει ο καταξιωμένος συμπρωταγωνιστής του, Τζέιμς Κάαν. «Μπορεί να ακούγεται τετριμμένο αυτό, αλλά είναι πολύ δύσκολο να το καταφέρεις. Αυτά τα απλά πραγματάκια που μοιάζουν τόσο εύκολα, πιστέψτε με είναι πολύ δύσκολα.»


Ο ΤΖΕΪΜΣ ΚΑΑΝ ΣΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΜΑΞ

Ο διάσημος βετεράνος και θρυλικός ηθοποιός Τζέιμς Κάαν ξεκίνησε την καριέρα του με κλασικές ταινίες όπως οι ΤΗΕ GODFATHER, BRIAN’S SONG, MISERY του Στίβεν Κινγκ ενώ πρόσφατα πρωταγωνίστησε στην τηλεοπτική σειρά LAS VEGAS που γνώρισε τεράστια επιτυχία όπου κι αν προβλήθηκε. Πρόκειται για έναν ηθοποιό με μια καριέρα λαμπρή και γεμάτη διακρίσεις και βραβεύσεις.
Στην ταινία “Το Σχέδιο του Χένρι” ο Κάαν ενσαρκώνει τον Μαξ, έναν αξιαγάπητο κακοποιό ο οποίος έχει συνηθίσει τόσο τη ζωή στη φυλακή που η ζωή εκτός αυτής, τον φοβίζει. Έτσι προκειμένου να παραμείνει στο μέρος αυτό που του παρέχει ασφάλεια, κάθε χρόνο κάνει το παν για να ξεγελάσει την επιτροπή αναστολών μέχρι που θα γνωρίσει τον Χένρι.
Παίρνοντας τον νεαρό φυλακισμένο υπό την προστασία του, ο Μαξ, ένας φιλόσοφος εκ του προχείρου και πατρική φιγούρα για τους υπόλοιπους φυλακισμένους, καταφέρνει να εμπνεύσει στον Χένρι την επιθυμία να βρει έναν σκοπό στη ζωή του. Μετά την αποφυλάκισή του όμως, ο νεαρός θα είναι αυτός που θα εμπνεύσει στον μέντορά του την επιθυμία να βγει από τη φυλακή και να τον βοηθήσει να φέρει σε πέρας το σχέδιό του. Τότε μόνο ο ηλικιωμένος κακοποιός θα συνειδητοποιήσει ότι η ζωή στη φυλακή δεν είναι ζωή.
«Πιστεύω ότι είναι ένας άνθρωπος που πραγματικά απολάμβανε τη φυλακή γιατί εκεί μπορούσε να ‘πουλήσει’ ό,τι εικόνα ήθελε για τον εαυτό του. Κανείς δεν θα του έφερνε αντίρρηση,» λέει ο Κάαν για τον Μαξ.
«Είχε δωρεάν σίτιση και αποτελούσε πηγή διασκέδασης και φιλοσοφίας για όσους είχαν τη διάθεση να ακούσουν... Ήταν ο τύπος που ουσιαστικά απολάμβανε τη ζωή στη φυλακή.»
Μαζί με τον Μάλκολμ Βένβιλ και τους δημιουργούς, ο Κάαν εξέλιξε ακόμα περισσότερο τον ρόλο του πριν ακόμα ξεκινήσουν τα γυρίσματα. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, ο ηθοποιός κατά καιρούς έκανε αυτοσχεδιασμούς χαρίζοντας ακόμη περισσότερο χιουμοριστικό αυθορμητισμό στον ρόλο του και προκαλώντας μερικές από τις καλύτερες στιγμές της ταινίας.
«Ο Τζέιμς ταυτίστηκε με τον χαρακτήρα και του χάρισε έναν πιο παιχνιδιάρικο αέρα,» εξηγεί ο Ριβς. «Ήθελε να κάνει το κοινό να αμφιβάλλει για το αν λέει αλήθεια ή όχι. Κατάφερε να δημιουργήσει έναν απολαυστικό χαρακτήρα.»
«Ήθελα να κάνω το κοινό να καταλάβει ότι ο τύπος είναι όλο λόγια,» λέει ο Κάαν. «Το θέμα όμως ήταν, ότι δεν ήθελα να καταλάβει ότι κάποια από αυτά που λέει ο Μαξ είναι αλήθεια. Ήθελα να το μπερδέψω. Να μην ξέρει πότε ο Μαξ λέει αλήθεια και πότε όχι. Έπρεπε λοιπόν να ενσαρκώσω έναν τύπο που μπορεί να λέει αλήθεια μπορεί και όχι. Με άλλα λόγια εγώ έπρεπε για ό,τι λέω να θεωρώ ότι ήταν αλήθεια.»


Η ΒΕΡΑ ΦΑΡΜΙΓΚΑ ΣΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΤΖΟΥΛΙ


Η Βέρα Φαρμίγκα έγινε γνωστή στο διεθνές κοινό το 2009 με την ταινία UP IN THE AIR δίπλα στον Τζορτζ Κλούνεϊ. Ο σκηνοθέτης Μάλκολμ Βένβιλ όμως, την είχε εντοπίσει τρία χρόνια νωρίτερα.
«Ήθελα να δουλέψω μαζί της πάρα πολύ καιρό,» λέει ο Βένβιλ για την πρωταγωνίστριά του, της οποίας η ερμηνεία βρίσκεται στο επίκεντρο του ρομαντικού χαρακτήρα της ταινίας. «Την λάτρεψα από τη στιγμή που την είδα στο THE DEPARTED (2006, Μάρτιν Σκορσέζε). Όταν την είδα στην ταινία, πραγματικά μου έκοψε την ανάσα. Με εντυπωσίασε η ομορφιά της, το ταλέντο της και η υποκριτική δεινότητα της. Όταν μου τηλεφώνησε και μου είπε ότι ήθελε να παίξει στο «Σχέδιο του Χένρι» δεν μπορούσα να το πιστέψω. Ήμουν ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος στη γη.»
«Ήθελα να κάνω κάτι πιο αστείο και παιχνιδιάρικο. Αυτό ακριβώς διείδα και στον συγκεκριμένο ρόλο,» λέει η Φαρμίγκα σχετικά με το τι ήταν αυτό που της τράβηξε την προσοχή. «Όλα αυτά που λέει και κάνει... Μου θύμισε λίγο τις ηρωίδες του ΄30 και του ‘40».
Η Φαρμίγκα που ξεκίνησε την καριέρα της στο Μπρόντγουεϊ στα μέσα του ’90, κατάφερε να αξιοποιήσει την θεατρική της εμπειρία στον ρόλο της Τζούλι, μιας φιλόδοξης ηθοποιού που έχει παγιδευτεί στον κόσμο του θεάτρου της επαρχίας και η οποία ικανοποιεί τη δίψα της για δόξα και τη ματαιοδοξία της ούσα η παρουσιάστρια της τοπικής λοταρίας. Υπό το άγρυπνο βλέμμα του ενοχλητικού σκηνοθέτη της (Πίτερ Στορμάρε) και αποφασισμένη να αφήσει πίσω της την επαρχία, θα δοκιμάσει τις αντοχές και τις πεποιθήσεις της, όταν η σχέση της με τον Χένρι θα κορυφωθεί δίνοντάς της, την ευκαιρία να γυρίσει σελίδα στη ζωή της.
«Η Τζούλι είναι η πριμαντόνα της τοπικής σκηνής, αλλά έχει μελαγχολήσει και έχει αρχίσει να αμφισβητεί τις βάσεις και τα όρια της ζωής της στο Μπάφαλο όταν γνωρίζει τον Χένρι,» εξηγεί η Φαρμίγκα. «Τελικά ο ένας θα βοηθήσει τον άλλο να ξεπεράσει τη απογοήτευσή του. Ουσιαστικά ο ένας οδηγεί τον άλλο σε μια άλλη συνειδητότητα.»
«Η Βέρα έδωσε ζωή στον ρόλο,» λέει ο Ριβς για τη συμπρωταγωνίστριά του. «Απέδωσε άριστα όλες τις ψυχικές μεταπτώσεις της ηρωίδας... Έδωσε το πάθος της, την ευφυΐα και τον χαρακτήρα της... Είναι πάρα πολύ αστεία και ταυτόχρονα συγκινητική. Σε κάνει να ταυτίζεσαι με τον χαρακτήρα και να τον κατανοείς... Κάθε φορά που βρισκόταν στο πλατό, ήταν χαρά μας να δουλεύουμε μαζί της.»
«Διασκέδασα πάρα πολύ όλη τη διαδικασία,» λέει η Φαρμίγκα. «Ο Κιάνου είναι εξαιρετικός παρτενέρ. Είναι ένα εκπληκτικό κράμα παιδικής αθωότητας και αρρενωπής δύναμης... Όσο για τον Μάλκολμ... Τι να πω; Τον λατρεύω. Με έκανε να νιώθω άνετα και ξέγνοιαστα και αισθανόμουν ότι ήταν πάντα στο πλευρό μου.»
«Η μεγαλύτερη πρόκληση στην ταινία ήταν η εύρεση του χιούμορ μέσα στην τραγωδία,» λέει η Φαρμίγκα. «Το να βρεις έναν τρόπο να μετατρέψεις το ανεκπλήρωτο, το μάταιο και το θλιβερό σε κάτι αστείο και αξιαγάπητο. Ειδικά σε ό,τι αφορά τον δικό μου χαρακτήρα... Έπρεπε να κάνω την υπαρξιακή κρίση που περνάει αστεία,» λέει γελώντας. «Το θέμα στο τραγικο-κωμικό είναι να μπορείς να διακρίνεις τη λεπτή γραμμή που χωρίζει αυτά τα δύο. Ουσιαστικά παίζεις τον ρόλο σοβαρά αλλά χρησιμοποιείς μεθοδολογία κωμωδίας. Για μένα αυτή ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση.»


Συμμετέχουν
Κιάνου Ριβς
Henry
Τζούντι Γκρέαρ
Debbie
Βέρα Φαρμίγκα
Julie
James Caan
Max
Πήτερ Στορμέαρ
Darek
Fisher Stevens
Eddie Vibes
Μπιλ Ντιουκ
Frank
David Costabile
Arnold
Κέρι Γκράχαμ
Simon
Danny Hoch
Joe
iShow.gr - Ο κόσμος της Showbiz