Επίσημη πρόταση της Πολωνίας για το ξενόγλωσσο Όσκαρ.
Τεχνική: Ζωγραφική & Ζωντανοί Χαρακτήρες (rotoscoping)
Χρησιμοποιώντας την ίδια τεχνική και μέθοδο με το Loving Vincent, το σκηνοθετικό δίδυμο-ανδρόγυνο μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το ομότιτλο μυθιστόρημα του Wladyslaw Stanislaw Reymont από τις αρχές του 20ού αιώνα, που φέρνει κοντά το σινεμά, τη ζωγραφική και το animation. Περισσότεροι από εκατό ζωγράφοι από τέσσερις διαφορετικές χώρες ζωγράφισαν στο χέρι τα πλάνα της ταινίας -πολλά εκ των οποίων αναπλάθουν διάσημα έργα της πολωνικής ζωγραφικής (Jozef Chelmonski, Ferdynand Ruszczyc και Leon Wyczolkowski)-, η οποία είχε αρχικά γυριστεί με κανονικούς ηθοποιούς, προτού αναλάβουν δράση οι καλλιτέχνες του animation.
Ένα από τα στούντιο που συνεργάστηκαν για την ταινία ήταν το MOREFILM στο Κίεβο. Μόλις όμως ξέσπασε ο πόλεμος με τη Ρωσία, οι παραγωγοί άμεσα ανταποκρίθηκαν, μεταφέροντας όσους από τους εργαζόμενους και τις οικογένειες τους γινόταν στην Πολωνία, ώστε να συνεχίσουν από εκεί την εργασία τους. Κάποιοι όμως δεν ήθελαν να φύγουν, και η εταιρία παραγωγής βοήθησε να γίνει και πάλι λειτουργικό το στούντιο για αυτούς. Οι βομβαρδισμοί όμως έφεραν τους ανθρώπους σε σημείο να μην έχουν ρεύμα, και διοργανώθηκε crowdfunding ώστε να μπορέσουν να αποκτήσουν γεννήτρια.
Το κλασικό έργο του νομπελίστα Reymont έχει ήδη μεταφερθεί στο βωβό σινεμά το 1922 από τον Eugeniusz Modzelewski, ενώ ήταν η βάση μίνι σειράς του 1972.
Κόβοντας 750 χιλιάδες εισιτήρια, έγινε η πιο εμπορική πολωνική ταινία της χρονιάς.
Ο Lukasz Rostkowski, γνωστός και ως L.U.C., έγραψε και το τραγούδι End of Summer, που ερμηνεύεται από τη Rebel Babel Film Orchestra.