Αναζήτηση
στο iShow.gr
στο πρόγραμμα τηλεόρασης
Το λυκόφως - Χαραυγή - 2ο μέρος - iShow.gr
Το λυκόφως - Χαραυγή - 2ο μέρος (The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
VIDEO
Περιπέτεια
Δραματική
Ρομαντική
Φαντασίας
Είδος
Ρομαντικό δράμα φαντασίας αμερικανικής παραγωγής 2012
Διάρκεια
115'
Συντελεστές
Υπόθεση
Στο πέμπτο και τελευταίο μέρος παρακολουθούμε την προσαρμογή της Μπέλα στη νέα της ζωή ως βαμπίρ, καθώς και την μεταμόρφωσή της από τον πιο αδύναμο κρίκο σε κυρίαρχο του παιχνιδιού. Την εμφάνισή της θα κάνει για πρώτη φορά και η δεκάχρονη Μακένζι Φόι με την ξεχωριστή της ομορφιά, ως το «αθάνατο παιδί» της Μπέλα και του Έντουαρντ. Η μικρή Ρενεσμέ με τη μοναδικότητά της θα ανατρέψει τις ισορροπίες, φέρνοντας τους Κάλεν αντιμέτωπους με τους Βολτούρι, και θα σημάνει μια απρόσμενη και σοκαριστική εξέλιξη για το λυκάνθρωπο Τζέικομπ Μπλακ.
Η Μπέλα ξυπνάει μεταμορφωμένη, αφού πλέον είναι μητέρα και βρικόλακας. Ενώ ο σύζυγός της, ο Έντουαρντ, απολαμβάνει την ομορφιά, την ταχύτητα και τον ασυνήθιστο αυτοέλεγχο που διαθέτει, η καινούργια Μπέλα δεν ένιωσε ποτέ πιο ζωντανή. Ταυτόχρονα, το πεπρωμένο του καλύτερού της φίλου, του Τζέικομπ Μπλακ, περιπλέκεται με αυτό της πανέμορφης και μοναδικής κόρης της, της Ρενέσμι. Η άφιξη όμως ενός τόσο σπάνιου πλάσματος, ενώ συσφίγγει τους δεσμούς της πολυπληθούς οικογένειας, σύντομα θα πυροδοτήσει μια σειρά εκρηκτικών γεγονότων που απειλούν να τους καταστρέψουν όλους.

Trailer
Πληροφορίες
Στη σκηνοθετική καρέκλα βρίσκουμε πάλι τον βραβευμένο με Όσκαρ Μπιλ Κόντον (“Gods and Monsters”).


To τελευταίο κεφάλαιο της σειράς

Η saga Twilight διηγείται την ιστορία της 17χρονης Μπέλα Σουάν που μετακομίζει στη μικρή πόλη Φορκς, στην πολιτεία της Ουάσινγκτον, για να ζήσει με τον μπαμπά της, και νιώθει μια έντονη έλξη για τον Έντουαρντ Κάλεν, έναν χλωμό, μυστηριώδη συμμαθητή της που δείχνει αποφασισμένος να την κρατήσει μακριά του. Κανείς από τους δύο όμως δεν μπορεί να αντισταθεί στον ισχυρό μαγνητισμό που τους κρατάει μαζί… ακόμη κι όταν ο Έντουαρντ της εξομολογείται πως ο ίδιος και η οικογένειά του είναι βρικόλακες. Το γεγονός που έρχεται να περιπλέξει ακόμη περισσότερο τα πράγματα, είναι όταν η Μπέλα μαθαίνει ότι ο καλύτερός της φίλος, Τζέικομπ Μπλακ, είναι στην πραγματικότητα λυκάνθρωπος, που μοναδικό σκοπό έχει να σκοτώνει βρικόλακες.

Τόσο τα βιβλία όσο και οι ταινίες αποτελούν παγκόσμιο φαινόμενο: μέσα στα τέσσερα χρόνια που ακολούθησαν την πρώτη προβολή του “Twilight”, τον Νοέμβριο του 2008, τα επόμενα μυθιστορήματα έγιναν όλα μπεστ-σέλερ και οι ταινίες τεράστιες επιτυχίες στα box office της Αμερικής αλλά και ολόκληρου του κόσμου. Συνολικά οι προηγούμενες ταινίες ξεπέρασαν το 1 δις δολάρια στην Αμερική, και τα 2,5 δις παγκοσμίως, ενώ πάνω από 30 εκατομμύρια dvd-blu ray έχουν πωληθεί στις ΗΠΑ και μόνο. Όσο για το Twitter, ο λογαριασμός της saga είναι ο πρώτος λογαριασμός ταινίας που έφτασε το 1 εκατομμύριο followers.

H πρώτη ταινία λοιπόν μιλούσε για την αγάπη, η δεύτερη ταινία για την απώλεια, η τρίτη για την επιλογή και η τέταρτη για τις προκλήσεις του γάμου και της οικογένειας, ενώ η πέμπτη και τελευταία ταινία μιλάει για την προστασία της οικογένειας αυτής. Στο “The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2”, βλέπουμε τους τρεις κεντρικούς χαρακτήρες (την Μπέλα, τον Έντουαρντ και τον Τζέικομπ) να αντιμετωπίζουν τη μεταμόρφωση της Μπέλα σε βρικόλακα, και στη συνέχεια εκρήγνυται η δράση καθώς πρέπει να παλέψουν για να προστατέψουν εκείνους που αγαπούν.

«Η ταινία αρχίζει ακριβώς στο σημείο που τελείωνε η προηγούμενη» εξηγεί ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Μπιλ Κόντον. «Αποφάσισα να αρχίσω την ταινία με μια σεκάνς που συνοδεύεται από μια μουσική εισαγωγή, η οποία αποτελείται από τα μουσικά θέματα των προηγούμενων ταινιών. Αχανή τοπία εμπλέκονται με όσα συμβαίνουν στο σώμα της Μπέλα, καθώς το δηλητήριο ξεχύνεται στο σώμα της… και μετά ανοίγει τα μάτια της. Το κάδρο είναι θολό και συγκεχυμένο, μέχρι που προσαρμόζεται στον νέο τρόπο όρασης: εστιάζει και βλέπουμε το πρόσωπο του Έντουαρντ». Και προσθέτει «Η παύση μεταξύ των δύο ταινιών σε αφήνει να συνηθίσεις στην ιδέα ότι η Μπέλα είναι βρικόλακας. Η Μπέλα τώρα ξεκινάει μια εντελώς νέα ζωή - κι αυτή είναι μια διαφορετική ταινία, γιατί τώρα πια είναι βρικόλακας. Σ’ αυτό το σημείο της ιστορίας, ο πατέρας της ο Τσάρλι είναι ο μοναδικός που έχει παραμείνει άνθρωπος. Όλοι τους είναι πια μαγικά πλάσματα, και γι’ αυτό το 2ο μέρος είναι μια διαφορετική εμπειρία που με ενθουσίασε. Ήταν η δυνατότητα να κάνω δυο διαφορετικές ταινίες από το ίδιο μυθιστόρημα».

Ο παραγωγός Γουάικ Γκόντφρι εξηγεί, «Ξεκινάμε με το ξύπνημα της Μπέλα-βρικόλακα. Όλα όσα δείξαμε και περιγράψαμε στις περασμένες ταινίες για τους ξαναγεννημένους βρικόλακες, τώρα η Μπέλα το βιώνει. Οπτικά προσπαθήσαμε να κάνουμε το κοινό να αισθάνεται όπως η ίδια: να βλέπεις κάθε λεπτομέρεια τόσο κοντά όσο και μακριά σου, να ακούς όλους τους ήχους που σε περιβάλλουν, καθώς και την ταχύτητα και τη δύναμη των κινήσεων. Η Μπέλα σηκώνεται αμέσως, ο Έντουαρντ την αγαπά ακόμη, η Ρενέσμι είναι ζωντανή… Αμέσως όμως η Μπέλα νιώθει μια ακατανίκητη δίψα, κι έτσι ξεκινάνε για το πρώτο της κυνήγι».

Η συγγραφέας και παραγωγός Στέφανι Μέγιερ συμπληρώνει: «Η Μπέλα τώρα πια αισθάνεται τα πάντα με μια απίστευτη διαύγεια. Τα πάντα αλλάζουν πια για εκείνη. Οποιαδήποτε σωματική προσπάθεια για εκείνη είναι πανεύκολη, σαν να έχει υπερδυνάμεις. Ξαφνικά όμως πρέπει να ισορροπήσει αυτήν τη φοβερή δίψα. Η Μπέλα όμως ήξερε ότι θα της συνέβαινε αυτό, και είναι ο πρώτος βρικόλακας στη μυθολογία μου που επιλέγει να γίνει «χορτοφάγος» πριν τη μεταμόρφωσή της σε βρικόλακα. Έτσι, σε αντίθεση με όλους τους άλλους, επιλέγει τη μεταμόρφωση έχοντας ήδη δεσμευτεί πως δε θα σκοτώσει κανέναν. Ήξερε εξαρχής πως η δίψα θα ήταν φοβερή παρ’ όλ’ αυτά έκανε την επιλογή της, και γι’ αυτό δεν έχει πρόβλημα όπως πολλοί από τους υπόλοιπους. Η Μπέλα έχει τη θέληση και την ανάλογη προετοιμασία, που την κάνουν ικανή να ελέγχει τον εαυτό της».

Επιστρέφοντας στο σπίτι των Κάλεν, η Μπέλα συναντάει την υπέροχη κόρη της Ρενέσμι για πρώτη φορά, και μαθαίνει για το ιδιαίτερο χάρισμά της, την ταχύτατη ανάπτυξή της… καθώς και τον ιδιαίτερο δεσμό του Τζέικομπ μαζί της. Κι ενώ ο Τζέικομπ νοιάζεται πάρα πολύ για την Μπέλα, η προτεραιότητα τώρα είναι η μικρή Ρενέσμι. «Μία από τις αγαπημένες μου σκηνές του βιβλίου, είναι όταν ο Τζέικομπ αποκαλύπτει στην Μπέλα ότι έχει ‘αποτυπώσει’ στην κόρη της. Η Μπέλα αντιδρά με τον ίδιο τρόπο που πιθανώς αντιδρά το κοινό, ‘Αστειεύεσαι, έτσι;’ Και μετά του ρίχνει ένα γερό χέρι ξύλο», λέει γελώντας η σεναριογράφος. «Είναι αστεία σκηνή, γιατί βλέπουμε την Μπέλα ως μητέρα, προστάτιδα, αλλά και μια ζόρικη βρικόλακα. Κι αυτό βοηθάει το κοινό να καταλάβει και να νιώσει συμπάθεια προς τον Τζέικομπ και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται».

Εάν το “Breaking Dawn Part 1” ήταν επικεντρωμένο στην Μπέλα και τον Έντουαρντ που φτιάχνουν τη δική τους οικογένεια, το “ Breaking Dawn Part 2” εστιάζει στην προσπάθειά του να κρατήσουν την οικογένεια αυτή ασφαλή. Ο παραγωγός εξηγεί: «Στην αρχή της ταινίας βλέπουμε το καινούργιο στοιχείο, δηλαδή την Μπέλα ως βρικόλακα, και την επαφή της για πρώτη φορά με την κόρη της. Η οικογένεια αυτή έχει το όμορφο σπίτι τους, και απολαμβάνει τη ζωή. Ο κίνδυνος όμως εμφανίζεται, όταν μπερδεύουν την Ρενέσμι για ένα αθάνατο παιδί, γεγονός απαγορευμένο από τους Βολτούρι. Έτσι, η μεγάλη απειλή είναι οι Βολτούρι, που συγκεντρώνουν τις δυνάμεις τους για να ξεφορτωθούν τους Κάλεν μια και καλή».

Αθάνατο παιδί αποκαλείται ένα παιδί ανθρώπων που έχει μεταμορφωθεί, και ως νέος βρικόλακας νιώθει μια ανεξέλεγκτη δίψα που αδυνατεί να κρατήσει κρυφή. Μια από τις αδελφές Ντενάλι ενημερώνει τους Βολτούρι για το παιδί των Κάλεν. «Η Ιρίνα βλέπει την Ρενέσμι από απόσταση και παρεξηγεί τη φύση της, κι έτσι η ταινία αλλάζει τελείως ύφος. Γίνεται μια επική ταινίας δράσης, όπου όλοι οι βρικόλακες μαζεύονται απ’ όλα τα μέρη του κόσμου, και συναντιούνται ως δύο αντιμαχόμενες πλευρές», εξηγεί ο σκηνοθέτης, ενώ η Στέφανι Μέγιερ λέει: «Οι Κάλεν βρίσκονται και πάλι σε κίνδυνο, αλλά αυτή τη φορά το ζήτημα είναι ακόμη πιο σοβαρό. Στις προηγούμενες ταινίες, η Μπέλα είχε βρεθεί σε κίνδυνο και οι Κάλεν ρισκάρισαν τις ζωές τους για να την προστατέψουν. Αυτή τη φορά όμως, μπορεί να καταστραφούν. Οι Βολτούρι καταφτάνουν και θέλουν να τους εξοντώσουν, και οι Κάλεν δεν μπορούν να αποτρέψουν κάτι τέτοιο. Είναι καταδικασμένοι σε θάνατο». Και προσθέτει, «Οι Κάλεν ξέρουν ότι δεν έχουν διαπράξει κάποιο έγκλημα, οπότε για ποιο πράγμα μιλάμε πραγματικά; Πράγματι οι Βολτούρι θεωρούν ότι οι Κάλεν έχουν εγκληματίσει; Ή ο Άρο παίρνει το θέμα ανταγωνιστικά, χωρίς να νοιάζεται αληθινά για το τι έχουν κάνει; Οι Κάλεν όμως καταφέρνουν να συγκεντρώσουν τους φίλους τους για να τους πουν ότι η Ρενέσμι δεν είναι αυτό που πιστεύουν οι Βολτούρι. Ελπίζουν ότι αν μπορέσουν να ανακόψουν τη φόρα των Βολτούρι, θα μπορέσουν να εξηγήσουν τι πραγματικά έχει συμβεί».


Οι χαρακτήρες

Η Κρίστεν Στιούαρτ, ο Ρόμπερτ Πάτινσον και ο Τέιλορ Λότνερ επιστρέφουν στους ρόλους τους οδηγώντας τους στην ενηλικίωση, ενώ η δεκάχρονη Μακένζι Φόι υποδύεται την Ρενέσμι Κάλεν, το μικρό πλάσμα που θα αλλάξει τις ζωές τους με μαγικό τρόπο.

«Όταν ο κόσμος δει και τα δύο μέρη, θα μείνει έκθαμβος από την ερμηνεία της Κρίστεν», λέει ο Μπιλ Κόντον. «Αξίζει τον κόπο να παρακολουθήσει κανείς από πού ξεκινάει και πού καταλήγει ως Μπέλα. Πέρα από το γεγονός ότι καταφέρνει να μπαινοβγαίνει στους ρόλους και τις αλλαγές, έξω από χρονολογική σειρά: τη μια μέρα μπορεί να γυρνούσε το τέλος του “Breaking Dawn Part 2” ως βρικόλακας, και την επόμενη να έπαιζε την αρχή του “Breaking Dawn Part 1”, ως άνθρωπος που περνάει μια απίστευτα δύσκολη εγκυμοσύνη».

Σύμφωνα με τον Ρόμπερτ Πάτινσον, η καινούργια ταινία εξερευνά τον κόσμο των βρικολάκων πέρα από την αγάπη της Μπέλα και του Έντουαρντ. «Η ιστορία γυρίζει γύρω από την υφήλιο και περιλαμβάνει πολλούς και διαφορετικούς χαρακτήρες, δείχνοντας την ποικιλία των δυνάμεων και των ικανοτήτων που διαθέτει ο κάθε βρικόλακας. Η ταινία όμως μιλάει και για την ολοκλήρωση του χαρακτήρα της Μπέλα, όταν γίνεται βρικόλακας». Και η Στέφαν Μέγιερ εξηγεί: « Όταν έγραφα το βιβλίο, ένιωθα ότι η Μπέλα γινόταν επιτέλους κυρίαρχη. Δεν ταίριαζε πολύ στον κόσμο των ανθρώπων. Ήταν αδέξια, δεν ένιωθε άνετη με το σώμα της. Αισθανόταν πάντα σαν να μην ταίριαζε πουθενά. Όταν γίνεται βρικόλακας, νιώθει πιο καλά με τον εαυτό της και ήταν πολύ διασκεδαστικό για μένα όταν το έγραφα. Υπάρχει μια στιγμή, που νιώθει ότι είχε γεννηθεί γι’ αυτό, ήταν γραφτό της να μεταμορφωθεί, και συνειδητοποιεί τις δυνατότητές της. Κι αυτό είναι πολύ ωραίο, γιατί στα προηγούμενα βιβλία ο Έντουαρντ ανησυχεί πως η Μπέλα θα γίνει βρικόλακας και μισεί αυτή την προοπτική, που τον κάνει πολύ δυστυχισμένο. Έτσι το να βλέπουμε τη Μπέλα μετά τη μεταμόρφωση, είναι σαν να λέει, ‘Έι, είμαι εδώ, επιτέλους έγινα αυτό που έπρεπε να γίνω’, είναι καλό τόσο για την Μπέλα και τον Έντουαρντ, όσο και για τη σχέση τους. Είναι πολύ καλό που επιτέλους υπάρχει ισότητα στη σχέση τους».

Η Στιούαρτ ήταν μόνο 17 χρόνων όταν την επέλεξαν για να υποδυθεί το ρόλο της ντροπαλής, παράξενης, αδέξιας Μπέλα Σουάν – η οποία στην πέμπτη ταινία εξελίσσεται σε μία άγρια, προστατευτική μητέρα και μια δυνατή βρικόλακα. «Μπήκα σ’ αυτή την ιστορία όταν ήμουν πολύ νέα, και στην πρώτη ταινία είμαι τόσο ανθρώπινη… γεμάτη παραξενιές και ανασφάλειες. Στην ταινία τραυλίζω πολύ, ένα χαρακτηριστικό που μου άρεσε πολύ. Και το ωραίο στην τελευταία ταινία, όταν πια η Μπέλα γίνεται βρικόλακας, είναι που είμαι τελείως σταθερή και έχω τα πάντα υπό έλεγχο… Η κίνηση και η ομιλία μου στις σκηνές είναι εντελώς διαφορετικές γιατί το μυαλό της Μπέλα τώρα δουλεύει πάρα πολύ γρήγορα». Η Στιούαρτ απόλαυσε ιδιαίτερα τις αυξανόμενες σωματικές απαιτήσεις του ρόλου. «Ήταν πραγματικά υπέροχο να παίζω με τη σκέψη ότι ήμουν το δυνατότερο άτομο στο δωμάτιο», λέει η ηθοποιός γελώντας. «Αυτό επηρέασε τον τρόπο που στεκόμουν δίπλα σ’ αυτούς τους τεράστιους τύπους, που είναι ξεκάθαρα δυνατότεροι από εμένα. Χρειάστηκε να κάνω άλματα δεμένη με σύρματα και να ρίχνω κλωτσιές στον κόσμο. Και ένιωθα καλά που είχα αυτές τις σωματικές σκηνές, γιατί πάντοτε καθόμουν στη σκιά των άλλων». Η πρώτη επαφή του κοινού με την Μπέλα βρικόλακα επίσης είναι αξιομνημόνευτη, καθώς για πρώτη φορά την βλέπουμε με το χλωμό της δέρμα, τα κόκκινα μάτια και φορώντας ένα εντυπωσιακό μπλε φόρεμα. «Η μεταμόρφωσή της σε βρικόλακα της προσδίδει ένα τελείως διαφορετικό look», λέει η ενδυματολόγος της ταινίας. «Η Κρίστεν είναι η ψυχή της ταινίας, κι αυτό που φέρνει στην ιστορία σου κόβει την ανάσα με την σκληρή, στιβαρή δουλειά της που βγαίνει απ’ την καρδιά».

Η Μπέλα και ο Έντουαρντ διαθέτουν τώρα ένα δικό τους σπιτικό, ένα εξοχικό σπιτάκι μέσα στου δάσος, και αποκτά διαφορετική διάσταση από εκείνη της προηγούμενης ταινίας, αφού και οι δύο τους είναι πια αθάνατοι. Η Μέγιερ εξηγεί: «Ο σκηνοθέτης αντιλήφθηκε άψογα τις δύο διαφορετικές σκηνές. Στην πρώτη υπήρχε η ανακάλυψη, το καινούργιο, και η έλλειψη βεβαιότητας. Στη δεύτερη οι δύο πρωταγωνιστές είναι γεμάτοι αυτοπεποίθηση. Επίσης, στο πρώτο μέρος το ειδύλλιο είναι αδέξιο γιατί βλέπαμε δύο ανθρώπους που δεν είχαν ξαναβρεθεί ποτέ, ενώ ταυτόχρονα υπήρχαν κάποια τρομακτικά όρια. Η Μπέλα-άνθρωπος θα μπορούσε στην πραγματικότητα να πληγωθεί πολύ άσχημα, κι αυτό δεν είναι καθόλου ονειρικό, καθόλου ιδανικό. Τώρα όμως όλα γίνονται τέλεια και χωρίς προσπάθεια».

«Είμαι πολύ ενθουσιασμένη με την vamp πλευρά της Μπέλα», εξομολογείται η Στιούαρτ. «Όχι μόνο όσον αφορά την εμφάνιση, αλλά τις ικανότητές της. Είναι το αγαπημένο μου βαμπίρ με διαφορά, γιατί διαθέτει όλα αυτά τα τεράστια ταλέντα που η Μπέλα δυσκολεύεται να συνειδητοποιήσει, κι εγώ στην πραγματικότητα θα ήθελα πολύ να έχω… Και πιστεύω ότι πάνω απ’ όλα η ωραιότερη δύναμη που διαθέτει είναι ο αυτοέλεγχος, και το ότι μπορεί να προβάλλει την ασπίδα της σαν μεμβράνη, προστατεύοντας όποιον βρίσκεται κοντά της. Έτσι οι άλλοι βρικόλακες δεν μπορούν να την επηρεάσουν – κι έτσι εξηγείται γιατί ο Έντουαρντ δεν μπορεί να διαβάσει το μυαλό της, και γιατί για εκείνον η Μπέλα αποτελεί ένα μυστήριο… Τώρα όλα έχουν νόημα». Ο παραγωγός συμπληρώνει, «Αρχίζουμε να συνειδητοποιούμε ότι η δύναμη της Μπέλα είναι ο λόγος που ο Έντουαρντ δεν μπόρεσε ποτέ να διαβάσει τις σκέψεις της, αλλά και γιατί ο Άρο δεν μπορεί να δει τις αναμνήσεις της, και γιατί η Τζέιν δεν μπορεί να της προκαλέσει πόνο. Η εξήγηση είναι πως η Μπέλα είναι μια φυσική ασπίδα. Προστατεύεται από τις δυνάμεις των άλλων, και η ταινία αποτελεί τη συνειδητοποίηση αυτής της ικανότητας, που ισχυροποιείται όταν μετατρέπεται σε βρικόλακα. Καταλαβαίνουν όλοι ότι αν εκπαιδευτεί ανάλογα ώστε να διευρύνει αυτή την προστασία γύρω από τους δικούς της, θα έχουν μια ευκαιρία να πολεμήσουν τους Βολτούρι όταν φτάσουν εκεί».

Η δυσκολία για την Μπέλα στην αρχή της ταινίας είναι όταν αντιλαμβάνεται ότι ο Τζέικομπ έχει ‘αποτυπώσει’ στη Ρενέσμι. Ο σκηνοθέτης εξηγεί, «Ο Τέιλορ Λότνερ έχει μια μεγάλη αίσθηση του κωμικού στοιχείου. Η ‘αποτύπωση’ είναι ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα στοιχεία του βιβλίου, ειδικά για όσους δεν είναι φαν της ιστορίας και θα δυσκολευτούν να το καταλάβουν. Τη στιγμή που αντικρύζει την Μπέλα, μου άρεσε πολύ το ότι η Κρίστεν έπαιξε το ρόλο της τελείως σοβαρά, κουβαλώντας το βάρος μιας μητέρας που προστατεύει το παιδί της, και ο Τέιλορ παίζει με κωμικούς τόνους, για να σοβαρέψει αμέσως μετά. Το νόημα είναι πως όλα όσα έχουν συμβεί στην ιστορία, συνέβησαν για κάποιο λόγο, κι ο λόγος αυτός αφορά το πεπρωμένο που δένει τον Τζέικομπ και τη Ρενέσμι».

Ο Τζέικομπ περνάει τον περισσότερο χρόνο του ως προστάτης της Ρενέσμι. «Είναι τόσο μοναδική, δεν υπάρχει άλλη σαν αυτή: μια περίεργη, αξιαγάπητη μίξη ανθρώπου και βρικόλακα», λέει η Μέγιερ. «Η Ρενέσμι είναι ένα μωρό που μεγαλώνει υπερβολικά γρήγορα. Όταν φτάνει σε ηλικία 4 μηνών, μοιάζει ήδη 4 χρόνων. Αυτό είναι ένα συννεφάκι πάνω από τα κεφάλια όλων, καθώς το τεράστιο ερώτημα είναι πόσο γρήγορα θα εξακολουθήσει να μεγαλώνει, και πόσο μεγάλη θα είναι η ζωή της. Τα μεγαλύτερα σύννεφα όμως έρχονται με τους Βολτούρι. Πάντοτε ήθελαν να ξεφορτωθούν τους Κάλεν, κι αυτή είναι η ευκαιρία τους», συμπληρώνει η σεναριογράφος. «Όλοι οι Κάλεν έχουν ερωτευτεί αυτό το παιδί, που ποτέ δεν περίμεναν να φτάσει, και ξέρουν ότι δεν θα υπάρξει άλλο. Η Ρενέσμι επίσης, πιθανώς να πεθάνει σύντομα λόγω της ταχύτατης ανάπτυξης, και κανείς τους δεν θα άντεχε κάτι τέτοιο. Γι’ αυτό και υπάρχουν δύο πλευρές σ’ αυτό το γεγονός: η Ρενέσμι είναι ένα υπέροχο δώρο για όλους, και ταυτόχρονα δημιουργεί τρόμο για το τι μπορεί να της συμβεί. Γι’ αυτό και η Ρενέσμι σημαίνει τόσα πολλά για όλους τους».

Ακριβώς όπως η μητέρα και ο πατέρας της, η Ρενέσμι έχει τις δικές της ικανότητες: μπορεί να επικοινωνήσει μέσω της αφής. Κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει αυτά που λέει γιατί όλοι ξέρουν τι σκέφτεται – αντίστροφα από τον Έντουαρντ, που διαβάζει τη σκέψη των άλλων. Κι η ικανότητα αυτή βοηθάει πολύ την κατάλληλη στιγμή, όταν θα χρειαστεί να δώσει εξηγήσεις σε όλους τους βρικόλακες που καταφτάνουν και είναι πολύ επιφυλακτικοί. Όποτε λοιπόν η Ρενέσμι τους εξηγεί, εκείνοι αναγκαστικά την πιστεύουν, γιατί όταν σε αγγίζει μπορείς να δεις τις σκέψεις της και είναι αδύνατον να την αμφισβητήσεις. Καταλαβαίνεις ότι λέει την αλήθεια.

«Είναι το πιο όμορφο παιδί του κόσμου», λέει η Κρίστεν Στιούαρτ. «Η Ρενέσμι είναι ένα πραγματικά πολύ, πολύ ιδιαίτερο παιδί και έχει ένα δικό της τρόπο να επικοινωνεί. Είναι υπέροχο να βλέπεις μια μητέρα να επικοινωνεί με το παιδάκι της καλύτερα απ’ τον καθένα μας στην αληθινή ζωή, καθώς η Μπέλα και Ρενέσμι μιλάνε μεταξύ τους μ’ έναν μαγικό τρόπο. Δε βλέπω την ώρα να τον αντικρίσω στη μεγάλη οθόνη». Ενώ ο σκηνοθέτης συμπληρώνει, «Η Ρενέσμι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση αυτής της ταινίας. Όχι μόνο από τεχνικής πλευράς, αλλά επίσης γιατί νομίζω ότι η Ρενέσμι είναι ο χαρακτήρας που ιντριγκάρει περισσότερο απ’ όλους το κοινό σ’ αυτή την ταινία». «Μια μεγάλη πρόκληση ήταν επίσης, πώς ακριβώς θα παρουσιάζαμε το χαρακτήρα αυτό: θα χρησιμοποιούσαμε διαφορετικές ηθοποιούς για τα διαφορετικά στάδια ανάπτυξης; Θα γινόταν όλο ψηφιακό;» εξηγεί ο παραγωγός, ενώ η Μέγιερ προσθέτει: «Όταν αρχίσαμε το κάστινγκ, ήταν ξεκάθαρο ότι το παιδί που θα διαλέγαμε έπρεπε να έχει και υποκριτικές ικανότητες. Όταν πρωτοείδαμε τη Μακένζι, και εγώ και ο Μπιλ σκεφτόμασταν ο ένας για τον άλλον, ‘Θεέ μου, κάνε να τη διαλέξει, είναι τέλεια και παίζει τόσο καλά’. Δεν είναι εύκολο να βρεις ένα παιδί που να λέει πειστικά ‘αντίο’ στη μητέρα και στην οικογένειά του, πιστεύοντας ότι θα πεθάνουν όλοι. Ζητάμε πολλά από ένα δεκάχρονο παιδί».

Ήταν η πρώτη φορά για τη Φόι σε ένα κινηματογραφικό σετ. Οι δημιουργοί της ταινίας χρησιμοποίησαν πολλές σωσίες σε διάφορες ηλικίες, χρησιμοποιώντας τα σώματά τους και ενσωματώνοντας το πρόσωπο της Φόι. «Η Μακένζι ήταν τόσο καλή όταν έπαιζε στις σκηνές της ηλικίας της, που θελήσαμε να χρησιμοποιήσουμε την ερμηνεία της όσο το δυνατόν περισσότερο στις σκηνές που ερμηνεύει τις νεότερες εκδοχές του εαυτού της», λέει ο παραγωγός. Έτσι, χρησιμοποίησαν από μωρά μέχρι κοριτσάκια 5 ή 6 χρόνων που έπαιζαν με το σώμα τους, ενώ έβαζαν το τροποποιημένο πρόσωπο της Φόι. «Για τον ρόλο αυτό, χρειάστηκε πολλή δουλειά στα ψηφιακά, γι’ αυτό η μαμά μου διάλεξε βίντεο και φωτογραφίες μου απ’ όταν ήμουν μικρότερη. Για τη διαδικασία αυτή, όταν σκανάριζαν το πρόσωπό μου έπρεπε να κάθομαι εντελώς ακίνητη, κι άλλες φορές έπρεπε να λέω ατάκες ή να υποδύομαι συναισθήματα. Πραγματικά είναι πολύ αστείο να προσπαθείς να ερμηνεύσεις ένα ρόλο και να μένεις ακίνητη, είναι στ’ αλήθεια μια πρόκληση». Και η Μέγιερ συμπληρώνει, « Θα δούμε αυτό το κοριτσάκι να μεγαλώνει, και νομίζω ότι θα είναι υπέροχο. Ήμασταν πολύ τυχεροί που βρήκαμε την Μακένζι. Είναι πολύ χαρισματική, γιατί δε διαθέτει μόνο τέλεια ομορφιά, αλλά είναι σπουδαία ηθοποιός και αγαπάει την υποκριτική. Θέλει να δουλεύει ασταμάτητα, είναι ενθουσιώδης και 100% επαγγελματίας».

Οι Μάικλ Σιν, Τζέιμι Κάμπελ Μπάουερ και Κρίστοφερ Χέιερνταλ υποδύονται τους θρυλικούς Βολτούρι: τον Άρο, τον Κάιο και τον Μάρκους. Αυτή η σεβάσμια τριάδα αιώνιων βρικολάκων έχουν το κύρος να επιβάλλουν τους νόμους του βαμπιρικού κόσμου και έχουν την προστασία των Φυλάκων των Βολτούρι, τα αδέλφια Τζέιν και Άλεκ - που τους υποδύονται αντίστοιχα η Ντακότα Φάνινγκ και ο Κάμερον Μπράιτ – καθώς και τους Ντιμίτρι (Τσάρλι Μπιούλι) και Φέλιξ (Ντάνιελ Κάντμορ). Στο τελευταίο μέρος της saga, οι Βολτούρι ταξιδεύουν από την Ιταλία προς τη βορειοδυτική ακτή των ΗΠΑ, κάνοντας στάσεις για να βρουν υποστηρικτές. Αυτοί είναι: ο γιαπωνέζος βρικόλακας Τοσίρο (Μασάμι Κοσάκα), ο βραζιλιάνος Σαντιάγο (Λατίφ Κρόουντερ), ο Χένρι (Αμάντου Λι) και η Ιβέτ (Τζανέλ Φρόελιχ), που παίρνουν το μέρος των Βολτούρι στην τελική αναμέτρηση.
«Ο Άρο είναι ένας αρχαίος βρικόλακας που έχει τη δύναμη να διατηρήσει νόμο και τάξη στον κόσμο των βαμπίρ, κάτι ανάμεσα στον Πάπα και τη Μαφία», σχολιάζει ο Μάικλ Σιν. «Καθένας από τους Βολτούρι διαφέρει αρκετούς αιώνες ηλικιακά, κάτι που τους κάνει να πλήττουν. Ο Μάρκους είναι λακωνικός και μάλλον κατά βάθος επιθυμεί το τέλος του, τα έχει πια βαρεθεί όλα. Ο Κάιος μοιάζει να αντλεί ευχαρίστηση από τη σκληρότητα που δείχνει στους άλλους, και ο Άρο είναι τελείως παράφρων». Ο Άρο και ο Μάρκους έχουν υπερφυσικά χαρίσματα: όταν ο Άρο αγγίζει κάποιον, είναι ικανός να διαβάσει την κάθε σκέψη που έκανε ποτέ, ενώ ο Μάρκους μπορεί να δει τις σχέσεις ή τους δεσμούς που δένουν τους άλλους μεταξύ τους. Παρόλο που ο Κάιος δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο χάρισμα, ο Άρο μοιάζει να τον διάλεξε λόγω της μεγάλης φιλοδοξίας του και της ικανότητάς του να μισεί. Αυτό που πάνω απ’ όλα ενδιαφέρει τον Κάιο στην εξουσία, είναι η δύναμη να τιμωρεί.

«Ο Μάρκους είναι ο αρχαιότερος ζωντανός βρικόλακας και δεν είναι πολύ ευτυχισμένος μ’ αυτή την κατάσταση. Μοιάζει με έναν δικαστή που παρατηρεί από μακριά», εξηγεί ο Χέιερνταλ. «Κατά κάποιο τρόπο φτάνει το ρόλο του κριτή στα άκρα, και τα συναισθήματα και οι σκέψεις του μοιάζουν να αλλάζουν συνεχώς. Μοιάζει να θέλει να εξαφανιστεί, κι ακόμη κι όταν συμβαίνουν γεγονότα μεγάλης σημασία,ς φαίνεται σαν να μην τον ενδιαφέρουν καθόλου. Ο Μάρκους είναι υπέροχος γιατί δε λέει πολλά, και υπάρχει μια αβρότητα σε έναν χαρακτήρα που μιλάει μόνο όταν είναι απαραίτητο».

Ο Κάμπελ Μπάουερ λεει για το ρόλο του: «Ο Κάιος μου φαινόταν πάντα σαν το πρωτοπαλίκαρο του βασιλιά, που όμως είναι έτοιμος να σκοτώσει το βασιλιά του αμέσως μόλις του δοθεί η ευκαιρία. Ο Κάιος θα κάνει τα πάντα για να μπει στα πράγματα και να πάρει μια θέση εξουσίας. Επίσης φαίνεται να είναι πάντα θυμωμένος και εχθρικός απέναντι στον κόσμο». Αλλά και οι Φύλακες των Βολτούρι έχουν μοναδικά χαρίσματα. «Ο χαρακτήρας μου είναι πάντα έτοιμος να κρυφτεί πίσω από το χάρισμα να προκαλεί τον πόνο με ένα και μόνο κοίταγμα», λέει η Φάνινγκ. «Ο Άλεκ δημιουργεί μια ομίχλη που διακόπτει τα συναισθήματα των ανθρώπων, και έτσι αποτελούν ένα ακαταμάχητη ντουέτο. Αλλά αυτό που μου αρέσει περισσότερο στην Τζέιν είναι το ότι μοιάζει τόσο αθώα και απροστάτευτη, ενώ στην πραγματικότητα είναι φαύλη και εξαιρετικά επικίνδυνη».

Στην ταινία αυτή, το κοινό πρωτοβλέπει τους Βολτούρι στο κάστρο τους στη Βολτέρα, όταν λαμβάνουν την πληροφορία ότι οι Κάλεν έχουν ένα αθάνατο παιδί, από την Ιρίνα Ντενάλι. Η σεναριογράφος λέει για τον Άρο: «Είναι τόσο διασκεδαστικό να γράφει κανείς για τον Μάικλ Σιν και για το χαρακτήρα που υποδύεται, που γράψαμε μερικές σκηνές ειδικά γι’ αυτόν. Στο βιβλίο, όλα λέγονται από την πλευρά της Μπέλα, εδώ όμως είχαμε την ευκαιρία να τους δούμε στο δικό τους χώρο, στο Oculus Room. Ο Μάικλ είναι απολαυστικός ως Άρο, γιατί είναι ένας χαρακτήρας που ξέρει τι θέλει και πώς να το πάρει». Οι Βολτούρι λοιπόν κυνηγούν τους Κάλεν με πρόσχημα το θέμα του αθάνατου παιδιού, που για τον κόσμο των βαμπίρ αποτελεί ταμπού - δεν είναι όμως ο μόνος λόγος που καταδικάζουν τους Κάλεν: ο Άρο θέλει να μαζέψει τους καλύτερους βρικόλακες στη δική του ομάδα. «Ο Άρο πάντοτε επιθυμούσε να έχει την Άλις και το χάρισμά της, να βλέπει τα μελλούμενα. Επίσης δεν εμπιστεύεται καθόλου τους Κάλεν και την απόφασή τους να γίνουν χορτοφάγοι – κατά βάθος όμως όλα είναι ένα τέχνασμα για να αποκτήσει την Άλις», εξηγεί ο παραγωγός. «Χρησιμοποιεί μια πρόφαση για να τους καταστρέψει, κρατώντας τους πιο χαρισματικούς για τον ίδιο».

Και ο σκηνοθέτης συμπληρώνει: «Ο Άρο ζει σ’ αυτό το υπόγειο, γελοίο μέρος στη Βολτέρα εδώ και αιώνες και κυριολεκτικά του έχει στρίψει. Μου άρεσε πολύ ο τρόπος που ο Μάικλ Σιν χειρίστηκε το χαρακτήρα του. Η στιγμή που εκρήγνυται σε ένα τρελό γέλιο δίνει στην εντέλεια το ύφος της ταινίας. Ίσως ένας άλλος δημιουργός να το σκηνοθετούσε πολύ ρεαλιστικά, αλλά λόγω του ότι βασίζεται στη νεανική λογοτεχνία του φανταστικού, νομίζω ότι χρειαζόταν και μία γερή δόση θεατρικότητας». Και ο Σιν λέει χαμογελώντας, «Το γέλιο του Άρο είναι ενδιαφέρον και δεν ήξερα αν θα με άφηναν να το κάνω γιατί είναι αρκετά ακραίο. Μου αρέσει όμως, γιατί ο Άρο παρουσιάζει ένα ψεύτικο προσωπείο και μιλάει πάντα μ’ αυτή την απαλή φωνή… Γι’ αυτό το γέλιο πέφτει σαν κεραυνός εν αιθρία, ξαφνικά καταλαβαίνεις πεντακάθαρα τι ακριβώς συμβαίνει μέσα στο κεφάλι του, με έναν τρόπο που εκπλήσσει και δίνει την έννοια της τρέλας και του εφιάλτη. Επιφανειακά δηλαδή, το γέλιο μοιάζει να είναι κάτι ευχάριστο, αλλά στην πραγματικότητα αποκαλύπτει το πόσο παράφρων είναι».

Στην αρχή της αναμέτρησης, ο Άρο τρομάζει όταν αντιλαμβάνεται ότι η Άλις δεν είναι παρούσα, αλλά στη συνέχεια, η αληθινή φύση της Ρενέσμι (μισή άνθρωπος/μισή βρικόλακας) τον συναρπάζει. «Όταν την πρωτογνωρίζει, ο Άρο νιώθει περιέργεια, αλλά και φόβο και ίσως θυμό», αποκαλύπτει ο Σιν. «Προτού η Ρενέσμι αγγίξει το πρόσωπό του, πραγματικά φοβάσαι γι’ αυτό το μικρό παιδί. Θα πρέπει να είναι απαίσιο και περίεργο, αλλά η κατάσταση αντιστρέφεται όταν εκείνη βάζει το χέρι της στο πρόσωπό του, και ξαφνικά μπορεί να τον ελέγχει. Και όταν εκείνος αντιλαμβάνεται το χάρισμά της, αλλάζει τελείως». Οι Βολτούρι δεν είχαν ξαναδεί, ούτε ακούσει για το υβρίδιο ανθρώπου/βρικόλακα. «Είναι υπέροχη», λέει ο Χέιερνταλ. «Καταφτάνει κάτι εντελώς καινούργιο, ένα αναπτυσσόμενο, ζωηρό, πανέξυπνο, ήρεμο, αξιαγάπητο πλάσμα που είναι ικανό να ενώσει βρικόλακες και ανθρώπους. Η Ρενέσμι είναι το μέλλον».

Ο Κάιος σκοτώνει την Ιρίνα επειδή ανέφερε λανθασμένα ότι η Ρενέσμι είναι ένα αθάνατο παιδί, και η ένταση αρχίζει. Η Τζέιν αρχίζει να προκαλεί πόνο, ο Άλεκ εξαπλώνει την ομίχλη του ενάντια στους αντιπάλους, και σ’ αυτό το σημείο όλοι οι Βολτούρι αντιλαμβάνονται το ειδικό ταλέντο της Μπέλα. «Όταν οι δύο ομάδες βρίσκονται αντίπαλες, γίνεται ξεκάθαρο ότι οι Κάλεν έχουν κάποιες ικανότητες άμυνας, που οι Βολτούρι δε γνώριζαν. Ο Άρο μένει κατάπληκτος», εξηγεί ο Σιν. «Η Μπέλα, η πιο καινούργια βρικόλακας, διαθέτει κάποιο είδος προστατευτικής ασπίδας, και το χάρισμά της τώρα εξηγεί άλλα φαινόμενα, όπως το γιατί δεν την επηρέαζαν οι ικανότητες της Τζέιν. Όπως είναι φυσικό, το ενδιαφέρον του Άρο για την Μπέλα αλλάζει άρδην, αφού αρχίζει να την βλέπει ως ένα δυνατό πιόνι στη σκακιέρα του».

«Η Τζέιν δεν αγαπά τους Κάλεν, πόσο μάλλον την Μπέλα. Υπάρχει σίγουρα μια δόση ζήλιας από μέρους της. Η Τζέιν δε χαίρεται καθόλου που η Μπέλα έχει γίνει βρικόλακας, ή ότι έχει κάποια ειδική δύναμη, γιατί η ασπίδα της καθιστά την Τζέιν εντελώς άχρηστη», λέει η Φάνινγκ. «Κι αυτό είναι πολύ απογοητευτικό για την Τζέιν που είναι τόσο αφοσιωμένη στον Άρο, αλλά τον ακούει να λέει στην Μπέλα ότι είναι πολύ όμορφη ως βρικόλακας. Το γεγονός ότι ο Άρο θέλει να προσθέσει αυτό το νέο κόσμημα στη συλλογή του, κάνει την Τζέιν να μην είναι πια το χρυσό παιδί. Η δύναμη της Μπέλα θέτει το χάρισμα της Τζέιν σε αχρηστία».

Και ο Χέιερνταλ συμπληρώνει: «Η αληθινή δύναμη της Μπέλα είναι η αγάπη. Η δύναμη της αγάπης είναι που την σπρώχνει να σώσει την οικογένειά της, τον άντρα που αγαπά και το παιδί της. Χωρίς την αγάπη, δεν θα ανακάλυπτε ποτέ πως μπορεί να μεγαλώσει την ασπίδα της».

Δεκάδες ακόμη βρικόλακες όμως καταφτάνουν στο μικρό Φορκς απ’ όλες τις γωνιές της γης, για να ανακαλύψουν την αληθινή φύση της Ρενέσμι. Στο γάμο της Μπέλα και του Έντουαρντ έχουμε ήδη συναντήσει τον Ελεάζαρ (Κρίστιαν Καμάργκο), την Κάρμεν (Μία Μαέστρο), την Κέιτ (Κέισι Λα Μπόου), την Ιρίνα (Μάγκι Γκρέις) και την Τάνια (Μιάνα Μπιούρινγκ), ως μέλη της οικογένειας Ντενάλι, που συγγενεύουν με τους Κάλεν και στις απόψεις. Άλλα μέλη της οικογένειας που παρουσιάζονται σ’ αυτή την ταινία είναι η μητέρα Σάσα (Άντρια Πάουελ) και ο Βασίλι (Μπίλι Γουάγκενσελερ). Επίσης νέοι υπερφυσικοί χαρακτήρες που εμφανίζονται στο τελευταίο μέρος του έπους είναι: ο Αμερικανός νομάδας Γκάρετ (Λι Πέις), ο Ευρωπαίος νομάδας Άλιστερ (Τζο Άντερσον), οι Αιγύπτιοι Αμούν (Ομάρ Μετουάλι) και Βενιαμίν (Ραμί Μαλέκ), οι Ρουμάνοι Στέφαν (Γκιούρι Βάινμπεργκ) και Βλάντιμιρ (Νόελ Φίσερ), καθώς επίσης οι Αμαζόνες Σένα (Τρέισι Χέγκινς) και Ζαφρίνα (Τζούντι Σεκόνι). Η ομάδα των Ιρλανδών αποτελείται από τους Μάγκι (Μαριάν Μπαρνς), Σιόμπαν (Λίζα Χάουαρντ) και Λίαμ (Πάτρικ Μπρέναν), ενώ άλλοι Αμερικανοί είναι οι Μέρι (Τόνι Τρακς), Ράνταλ (Μπιλ Τανγκράντι), Πίτερ (Έρικ Όντομ) και Σάρλοτ (Βάλορι Κέρι). Επίσης, ως δύο Ινδιάνοι της Τικούνα, εμαφνίζονται οι Νάχουελ (ΤζέιΝτι Πάρντο), ένα υβρίδιο βρικόλακα/ανθρώπου, και η θεία του Χουίλεν (Μαρίσα Κουίν).

Ο παραγωγός λέει για τους χαρακτήρες αυτούς: «Πολλοί από αυτούς έχουν μικρά χαρίσματα που εμφανίζονται στη διάρκεια της ταινίας, π.χ. ο Βενιαμίν είναι ικανός να επηρεάσει τα στοιχεία, να δημιουργήσει φωτιά και να κινήσει το νερό. Η Κέιτ μπορεί να μεταφέρει ηλεκτρισμό στο δέρμα της. Αυτή η ταινία είναι μια έκρηξη ικανοτήτων απ’ όλους τους βρικόλακες που εμφανίζονται, και μπορεί κανείς να δει τον κόσμο τους σε όλο τους το μεγαλείο, καθώς και πώς οι ικανότητες με τις οποίες γεννήθηκαν ως άνθρωποι, εξελίσσονται όταν γίνονται βρικόλακες. Κι αυτό είναι ένα φανταστικό κλείσιμο του έπους».

«Μέσα στην ταινία, όλοι θα έχουν τη στιγμή τους, που τους ορίζει και σαν χαρακτήρες. Αυτό που μου άρεσε περισσότερο ήταν πως όλοι τους βασίζονται σε αρχέτυπα. Από μικρός αγαπούσα τους βρικόλακες, κι έτσι μπορώ να αναγνωρίσω το Βρετανό βρικόλακα του Κρίστοφερ Λι, τους Αιγύπτιους από το “The Awakening”, καθώς και τους παραδοσιακούς Ρουμάνους βρικόλακες από την Τρανσιλβανία α-λα Μπέλα Λουγκόζι», εξομολογείται ο σκηνοθέτης.


Λίστα των νέων και ταλαντούχων βαμπίρ

Ρενέσμι (οικογένεια Κάλεν): Μεταδίδει τις σκέψεις της στους άλλους, αγγίζοντάς τους. Κανείς δεν έχει μπορέσει μέχρι στιγμής να μπλοκάρει το ταλέντο της. Γεννήθηκε υβρίδιο, αναπτύσσεται ταχύτατα και έχει χαρακτηριστικά βρικόλακα και ανθρώπου. Μαθαίνει με ταχύτητα βρικόλακα και συγκρατεί όλες τις πληροφορίες. Η καρδιά της χτυπάει, μπορεί να κοιμάται και να τρώει ανθρώπινο φαγητό.

Ελεάζαρ (οικογένεια Ντενάλι): Ικανότητα να νιώθει το είδος και την ισχύ των χαρισμάτων των άλλων βρικολάκων.

Κέιτ (οικογένεια Ντενάλι): Ικανότητα να προκαλεί ισχυρά χτυπήματα, σαν ηλεκτροσόκ, σε όποιον αγγίζει.

Άλιστερ (νομάδας): Μπορεί να ανιχνεύει ανθρώπους και αντικείμενα. Μπορεί να νιώσει τη γενική κατεύθυνση αυτού που ψάχνει, αλλά αργεί εντοπίσει το ακριβές μέρος. Αν αυτό που ψάχνει μετακινείται, ενδέχεται να μην το βρει.

Βενιαμίν (οικογένεια Αιγυπτίων): Μπορεί να επηρεάσει τα στοιχεία (νερό, φωτιά, γη και αέρα). Επίσης είναι ικανός να χειρίζεται τον κόσμο που τον περιβάλλει σύμφωνα με τη θέλησή του, σαν να έχει τηλεκινητικές δυνάμεις.

Ζαφρίνα (οικογένεια Αμαζόνων): Ικανότητα να δημιουργεί ψευδαισθήσεις. Μπορεί να κάνει τον στόχο της να βλέπει πράγματα που δεν υπάρχουν, ή να μη βλέπει τίποτα. Η δύναμή της επηρεάζει όποιον βρίσκεται στο οπτικό της πεδίο.

Μάγκι (οικογένεια Ιρλανδών): Μπορεί να καταλάβει όταν κάποιος λέει ψέματα.

Σιόμπαν (οικογένεια Ιρλανδών): Η ίδια δεν πιστεύει ότι έχει κάποιο χάρισμα, αλλά μερικοί θεωρούν ότι μπορεί να επηρεάσει το αποτέλεσμα μιας κατάστασης με τη θέλησή της και μόνο.
Συμμετέχουν
Κρίστεν Στιούαρτ
Bella Swan
Άννα Κέντρικ
Jessica Stanley
Robert Pattinson
Edward Cullen
Τέιλορ Λότνερ
Jacob Black
Ντακότα Φάνινγκ
Jane
Άσλεϊ Γκριν
Alice Cullen
Τζάκσον Ραθμπον
Jasper Hale
Νίκι Ριντ
Rosalie Hale
Κέλαν Λουτζ
Emmett Cullen
Πήτερ Φατσινέλι
Dr. Carlisle Cullen
iShow.gr - Ο κόσμος της Showbiz