Στο Youfly.com παραχώρησε συνέντευξη η Όλγα Μαλέα και μίλησε για την νέα σειρά που σκηνοθετεί στην ΕΡΤ, αλλά σχολίασε και την Ελληνική τηλεόραση και τον Ελληνικό κινηματογράφο.
Πώς και γιατί αποφάσισες Όλγα μετά από τόσα χρόνια – και μετά από τόσες επιτυχίες στο σινεμά – να μεταπηδήσεις από τη μεγάλη οθόνη στη μικρή;
Η αλήθεια είναι ότι το 2008 μεταπήδησα στην μικρή οθόνη και μάλιστα με πολλή χαρά – χωρίς όμως να αφήσω το σινεμά.
Από το 2000 μου προτείναν συχνά να κάνω σήριαλ. Ο λόγος που αρνιόμουν τότε ήταν γιατί τα παιδιά μου ήταν ακόμα στο δημοτικό και σκεφτόμουν ότι αν έκανα ταινία-σήριαλ-διαφημιστικά στη σειρά, μια μέρα θα γύρναγα σπίτι και θα έλεγα «αμάν πότε μεγάλωσαν τα παιδιά και δεν το πήρα χαμπάρι;».
Τώρα που είμαι μαμά εν εφεδρεία, χαίρομαι που κάνω σήριαλ. Επίσης, τώρα νομίζω ότι είναι η χρυσή εποχή της τηλεόρασης διεθνώς με την υπέροχη έκρηξη των εντυπωσιακών ξένων σειρών που βλέπουμε.
Πόσο διαφορετική είναι για σένα, τώρα που έχεις κάνει ήδη αρκετά γυρίσματα, η δουλειά στην τηλεόραση από τη δουλειά στο σινεμά;
Το διαφορετικό σήμερα δεν είναι τηλεόραση ή σινεμά αλλά η νέα τεχνολογία που έχουμε πλέον στα χέρια μας. Οι καινούργιες κάμερες μπορούν να καταγράφουν υπέροχες εικόνες με ελάχιστο φως, πράγμα που μας λύνει τα χέρια. Μέχρι και τα φώτα έχουν γίνει ασύρματα και ρυθμιζόμενα από το κινητό του διευθυντή φωτογραφίας.
Γενικά, όλη η δουλειά μας έχει γίνει πιο ευέλικτη και εύκολη, το οποίο μας επιτρέπει να ρίχνουμε περισσότερη ενέργεια στο δημιουργικό κομμάτι, είτε γυρίζουμε ταινία
Γιατί στην ΕΡΤ και γιατί «Τα καλύτερά μας χρόνια» ;
Είναι μεγάλη τιμή και χαρά για μένα που η ΕΡΤ και οι παραγωγοί Νάταλι Δούκα και Διονύσης Σαμιώτης μου εμπιστεύτηκαν ένα τόσο μεγάλο (65 επεισόδια) και απαιτητικό έργο. Ελπίζω να σταθώ στο ύψος των περιστάσεων!
Επίσης, «Τα Καλύτερά μας Χρόνια» είναι ένα μοναδικό προιόν γιατί αναφέρεται στο Ελληνικό 1969. Για μένα είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον να ανατρέχω στα χρόνια της παιδικής μου ηλικίας – ήμουν 9 το 1969, όπως και ο νεαρός πρωταγωνιστής της σειράς – να αναπαριστώ μνήμες και τραύματα αλλά και όλα τα αστεία που ζούσαμε εκείνη την εποχή και που είναι τόσο διαφορετικά από το σήμερα.
Έχεις σκεφτεί αυτό που γυρίζεις στην τηλεόραση να γινόταν με άλλον μοντάζ μια ταινία και να έβγαινε στο σινεμά;
Η αλήθεια είναι πώς όχι γιατί είναι άλλη η οικονομία μιας ταινίας και άλλη μιας σειράς. Όμως έχω σκεφτεί το αντίστροφο και μου έχουν γίνει προτάσεις να κάνω σήριαλ από μια ταινία μου και συγκεκριμένα από το ΡΙΖΟΤΟ.
Πώς βλέπεις το ελληνικό σινεμά σήμερα; Πώς βλέπεις την ελληνική τηλεόραση σήμερα;
Το ελληνικό σινεμά σκίζει και στέκεται διεθνώς. Η ελληνική τηλεόραση νομίζω ότι θα πρέπει να εμπνευστεί από όλα τα θαυμαστά που συμβαίνουν γύρω μας στις «μικρές» οθόνες – που καθόλου μικρές δεν είναι πλέον – σε όλον τον κόσμο.
Η πρόσβαση που έχει ο Έλληνας θεατής στις ξένες σειρές πιστεύω ότι θα μας παρασύρει προς τα πάνω και το δικό μας Ελληνικό τηλεοπτικό… στερέωμα.
Είναι εύκολο ακόμα και για μια σκηνοθέτιδα σαν και σένα με τόσες επιτυχίες να βρει χρήματα για να γυρίσει μια ταινία σήμερα;
Το σινεμά έχει υποστεί πλήγμα από την άνθιση της τηλεόρασης και τώρα με τον κορονοιό υπέστη ένα δεύτερο σημαντικό πλήγμα.
Σήμερα, είναι πιο δύσκολο για μένα να βρω χρήματα για ταινία με διανομή στις αίθουσες. Ίσως όμως να είναι πιο εύκολο να βρω χρήματα για ταινία με διανομή σε μια από τις διεθνείς πλατφόρμες, που παλιά ήταν μια επιλογή που απλά δεν υπήρχε. Έχω δύο σενάρια έτοιμα πάντως.
Μια πόρτα κλείνει, ένα παράθυρο ανοίγει. Έτσι είναι η ζωή και πορευόμαστε με αισιοδοξία και κέφι!