Μία απίστευτη αληθινή ιστορία-σκάνδαλο που συγκλόνισε την Ιταλία, αλλάζοντας για πάντα τις πολιτικές ισορροπίες της χώρας, εμπνέει τη νέα ταινία του κορυφαίου σκηνοθέτη Μάρκο Μπελόκιο. Επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Καννών, όπου πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της.
1858, στην εβραϊκή συνοικία της Μπολόνια. Οι στρατιώτες του Πάπα εισβάλλουν ξαφνικά στο σπίτι της οικογένειας Μορτάρα με εντολή του Καρδινάλιου για να πάρουν τον Εντγκάρντο, τον επτάχρονο γιο των Μορτάρα. Ο λόγος; Μια μαρτυρία ότι το παιδί είχε βαφτιστεί ως χριστιανός κρυφά από τη νοσοκόμα του όταν ήταν μωρό, συνθήκη για την οποία ο παπικός νόμος είναι κάθετος: το παιδί πρέπει να απομακρυνθεί από την αλλόθρησκη οικογένειά του και να μεγαλώσει με καθολική εκπαίδευση.
Οι συντετριμμένοι γονείς του Εντγκάρντο θα κάνουν τα πάντα για να πάρουν πίσω τον γιο τους και με την υποστήριξη της κοινής γνώμης και της διεθνούς εβραϊκής κοινότητας, ο αγώνας των Μορτάρα παίρνει γρήγορα πολιτική διάσταση και εξαπλώνεται εκτός Ιταλίας, απειλώντας να ανατρέψει τις πολιτικές ισορροπίες.
Όμως, η Εκκλησία και ο Πάπας αρνούνται να συναινέσουν στην επιστροφή του παιδιού - πρέπει να προστατέψουν μια εξουσία που κλονίζεται όλο και περισσότερο…
Η τυραννία, η μισαλλοδοξία και η σοκαριστική κατάχρηση εξουσίας της Καθολικής Εκκλησίας, αλλά και οποιασδήποτε εφάμιλλης αρχής διαχρονικά, στηλιτεύεται με αφορμή την απίστευτη-κι όμως-αληθινή ιστορία μιας απαγωγής που συντάραξε συθέμελα την Ιταλία και έθεσε τις βάσεις για κοσμογονικές αλλαγές στο κοινωνικο-πολιτικό γίγνεσθαι.
Ο Μάρκο Μπελόκιο, ακόμα ακμαίος στην έβδομη (!) δεκαετία της σπουδαίας καριέρας του, συνθέτει ένα καθηλωτικό θρίλερ για τον θρησκευτικό φανατισμό, την καταστρεπτική ασυδοσία της εξουσίας, και τον όλεθρο που αυτά φέρνουν στις ζωές απλών ανθρώπων.
Είναι μια ταινία, άλλωστε, πιστή στο ανήσυχο και σκεπτόμενο πολιτικό σινεμά στο οποίο αφιέρωσε τόσο μεγάλο κομμάτι της φιλμογραφίας του, μια ταινία που μιλάει για την εξοργιστική συχνότητα με την οποία ο πλανήτης μαστίζεται από έναν οποιονδήποτε -θρησκευτικό ή μη- ηγέτη που φαντάζεται ότι μπορεί να διαφεντεύει, και να αφανίζει, ανθρώπινες σχέσεις και ζωές.