Αναζήτηση
Η Ιστορία Των 24 Ωρών Του Λε Μαν - iShow.gr
Η Ιστορία Των 24 Ωρών Του Λε Μαν
Μετά τη νίκη της το 1960, η Ferrari επέστρεψε στη Le Sarthe με μια εκσυγχρονισμένη έκδοση της 250 TR1, σε μια προσπάθεια να υπερασπιστεί τον τίτλο της απέναντι στη Maserati και την Aston Martin.
O Pedro Rodriguez με την Porsche 917 έκανε τον ταχύτερο γύρο στο σιρκουί του Σαρθ. Θα μπορούσε ωστόσο το αυτοκίνητο του John Wyer να καλύψει τη διαφορά μέσα στον αγώνα;
Η Porsche ξαναστέφθηκε νικήτρια το 1996, με το WSC-95, και το 1997 επέστρεψε στο Λε Μαν με το ίδιο αυτοκίνητο. Υπό τη διεύθυνση της Joest Racing, η γερμανική εταιρία έδωσε την ευκαιρία στον νεαρό Tom Kristensen να κάνει το ντεμπούτο του.
Ο Tom Kristensen στόχευε στην πέμπτη συνεχόμενη νίκη - ρεκόρ στο Λε Μαν, αλλά δέχτηκε μεγάλες πιέσεις από οδηγούς ιδιωτικών ομάδων με Audi που συμμετείχαν στον αγώνα.
Μετά την ξαφνική αποχώρηση της Peugeot, η Toyota συμμετείχε στο ανανεωμένο πρωτάθλημα FIA World Endurance, για να ανταγωνιστούν την Audi, με τους κατασκευαστές να φέρνουν υβριδικά πρωτότυπα στην πίστα Λα Σαρθ.
Με την πρώτη καθολική νίκη για υβριδικά αυτοκίνητα 12 μήνες πριν, η Audi επιστρέφει στην πίστα Λα Σαρθ με μια ανανεωμένη εκδοχή του R18 e-tron Quattro για να αντιμετωπίσει το TS030 Hybrid της Toyota.
Με την οριακή νίκη της επί της Peugeot το 2008, η Audi συμμετείχε με το καινούριο R15 Diesel την επόμενη χρονιά, σε αναζήτηση της 6ης συνεχόμενης νίκης της.
Με την κατηγορία 3.0 λίτρων, η Porsche είχε ως στόχο τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη για την 936, αλλά θα ερχόταν αντιμέτωπη με σκληρό ανταγωνισμό από τα Renault και τα Mirages.
Με τα αυτοκίνητα 5.000 κυβικών να απαγορεύονται, η κατηγορία των 3.000 κυβικών έγινε η κορυφαία του αγώνα. Η προσθήκη της στροφής των Porsche Curves και ενός ακόμη chicane έκανε το αποτέλεσμα πιο αβέβαιο από ποτέ.
To 1952, η Mercedes-Benz επέστρεψε στο Λε Μαν με τη νέα W194, με το χαρακτηριστικό σχήμα γλάρου, όμως θα χρειαζόταν να νικήσει τον Pierre Lavegh, που είχε στόχο να κατακτήσει τη νίκη μόνος του.
Εχοντας εξασφαλίσει θέσεις στο βάθρο το 2011, η Audi κατέβασε το νέο R18 TDI στο Λε Μαν, με σκοπό να υπερισχύσει στη μάχη με την Peugeot.
Με την αποχώρηση της Audi στο τέλος του 2016, έμειναν η Porsche και η Toyota να δώσουν τη μάχη για τον αγώνα 24ων Ωρών του Λε Μαν. Θα τα κατάφερναν τα γρήγορα πρωτότυπα να αντέξουν τις απαιτήσεις του αγώνα;
Με την 17η νίκη στην πίστα Λα Σαρθ το 2015, η Porsche προσπάθησε να διατηρήσει τον τίτλο της, αλλά θα αντιμετώπιζε σκληρό ανταγωνισμό από το TS050 της Toyota, σε έναν αγώνα αγώνα που θα είχε δραματικό τέλος.
Μετά την πέμπτη συνεχόμενη νίκη της, η Audi, μαζί με την Porsche και την Toyota, θα αντιμετώπιζαν σκληρό ανταγωνισμό το 2015 από τη Nissan και το πρωτοποριακό LMP1.
Οι νέοι κανονισμοί που έδιναν έμφαση στην υβριδική τεχνολογία είχε ως αποτέλεσμα η Porsche με το νέο 919 Hybrid να ανταγωνίζεται τις συμμετοχές της Audi και της Toyota.
Η Audi κατέβασε το πετρελαιοκίνητο R10 TDI για να αντιμετωπίσει την Pescarolo, με τον θρύλο του WRC, Sebastien Loeb, να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή.
Οι συμμετοχές της Pescarolo Sport μπορεί να ήταν οι ταχύτερες στο Λε Μαν του 2005, αλλά θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τις επιδόσεις του Audi R8;
Ο Tom Kristensen στόχευε στην πέμπτη συνεχόμενη νίκη στο Le Mans, αλλά ο Δανός θα δεχόταν μεγάλες πιέσεις από οδηγούς τις Audi.
Η Audi αποσύρθηκε από τον αγώνα στο Λε Μαν το 2003, ανοίγοντας το δρόμο για την Racing Joest, βοήθησε την Bentley να αξιώσει την πρώτη της νίκη από το 1930.
Με το Audi R8 να έχει καθιερωθεί ως το μόνο αυτοκίνητο που θα μπορούσε να κερδίσει το 2002, θα ήταν σε θέση οι Tom Kristensen, Frank Biela και Emanuele Pirro να αποτελέσουν την πρώτη ομάδα που θα κέρδιζε τρεις φορές συνεχόμενα;
Μετά την πρώτη νίκη στο Λε Μαν το 2000, η Audi επέστρεψε στην πίστα Λα Σαρθ ως φαβορί, με την Bentley και το EXP Speed 8, την Chrysler και τη Reynard να μάχονται για μια θέση στο βάθρο.
Παρά την αποχώρηση της Porsche, η Audi κατέβασε συμμετείχε στις κατηγορίες LMGTP και LMP, αναζητώντας την πρώτη της νίκη στο Λε Μαν, αλλά αντιμετώπισε ανταγωνισμό από τις Mercedes, Nissan, Toyota, Panoz και BMW.
Μετά από δύο συνεχόμενους τερματισμούς στην πρώτη πεντάδα το 1996 και το 1997, η Porsche επανέφερε την ανανεωμένη 911 GT1-98 στην πίστα Λα Σαρθ το 1998, που το έβαλε με GT1 των Nissan, Toyota και Mercedes, καθώς και πρωτότυπα.
Η Porsche ξανακέρδισε το στέμμα το 1996, με το WSC-95, και το 1997 επέστρεψε στο Λε Μαν με το ίδιο αυτοκίνητο. Υπό τη διεύθυνση της Joest Racing, η γερμανική εταιρία έδωσε στην ευκαιρία στον νεαρό Tom Kristensen να κάνει το ντεμπούτο του.
Μετά την ιστορική νίκη της McLaren το 1995, η Porsche επιστρέφει με δικό της GT1 και ένα νέο πρωτότυπο, που έδωσαν σκληρές μάχες.
Ο αγώνας του 1995 είχε 17 ώρες ασταμάτητης βροχής, το οποίο σήμαινε ότι τα πρωτότυπα θα έπρεπε να είναι σε ετοιμότητα, καθώς τα GTR της McLaren αποδείχτηκαν ανταγωνίστηκα στη βροχή.
Εκμεταλλευόμενη έναν όρο στους κανονισμούς GT, η Porsche - με το όνομα Dauer - αναζήτησε μια ξεκάθαρη νίκη με την τροποποιημένη 962, αλλά θα ήταν αρκετά για να εκθρονίσει το LMP1;
Η επαναφορά της κατηγορίας GT προσέλκυσε περισσότερους συμμετέχοντες και περισσότερες μάχες. Η Peugeot επέστρεψε με το 905 Evo 1B για να διεκδικήσει συνεχόμενες νίκες.
Το 1992 εμφανίστηκε η νέα κατηγορία 3,5L C1, με την Toyota και την Peugeot να διακρίνονται ως οι μόνοι διεκδικητές. Αλλά ποιο θα υπερίσχυε; Το γιαπωνέζικο TS010 ή το γαλλικό 905;
Με τους αγωνιστικούς κανονισμούς μην έχουν οριστικοποιηθεί, το 1991 συμμετείχαν πολλά νέα αυτοκίνητα στο Λε Μαν με σκοπό να υπερισχύσουν. Η Mazda συμμετείχε με το 787B με τον περιστροφικός κινητήρα και με στόχο να κατακτήσει το Λε Μαν.
Με το σερί στις νίκες να διακόπτεται από τη Jaguar το 1988, η Porsche επιστρέφει με σκοπό να επικρατήσει της Βρετανικής ομάδας την επόμενη χρονιά, αν και η επιστροφή της Mercedes με το Sauber C9 θα δυσκόλευε τα πράγματα.
Μετά από μια ακόμα νίκη για την Porsche το 1987, η Jaguar συμμετείχε με τη νέα XJR-9 στον αγώνα του 1989. Θα καταφέρει άραγε να υπερισχύσει της 962S στους τελευταίους γύρους του αγώνα;
Με την απουσία εγκεκριμένων συμμετοχών για πρώτη φορά στη ιστορία των αγώνων, πολλά αυτοκίνητα Κατηγορίας C και GTP πήγαν στον La Sarthe, με στόχο να νικήσουν την 962 της Porsche.
Με την Porsche 956 να κατακτά την 5η κατά σειρά νίκη το 1985, η ομάδα από την Στουτγάρδη έδωσε τη σκυτάλη στην 962C για το 1986. Θα κατάφερνε άραγε περισσότερα από τις 956;
Με την Porsche να κατεβάζει την 962 για πρώτη φορά στο Λε Μαν, κατόρθωσε να κάνει τον πιο γρήγορο γύρο από τα δοκιμαστικά κι όλα. Θα κατάφερνε όμως να ξεπεράσει την 956 στη διάρκεια του αγώνα;
Παρότι δεν υπήρχαν εργοστασιακές Porsche στη γραμμή εκκίνησης, η 956 συμμετείχε δυναμικά το 1984, αλλά με τη Lancia LC2 να τα δίνει όλα για τη νίκη, θα μπορέσει να αντιμετωπίσει τους Ιταλούς;
Μετά την επιτυχημένη της πρώτη εμφάνιση το 1982, η Porsche συμμετείχε με δώδεκα 956 στον αγώνα, καθώς είχε σκοπό να υπερισχύσει στο Λε Μαν για 3η συνεχόμενη χρονιά.
Με τους νέους κανονισμούς για την τρίτη κατηγορία να τίθενται σε ισχύ το 1982, η Porsche συμμετείχε με τρεις από τις νέες της 956 στο Λε Μαν, με στόχο την έβδομή της νίκη.
Μετά την ήττα από την Rondeau την προηγούμενη χρονιά, η Porsche επέτρεψε στη La Sarthe με την αναβαθμισμένη 936/81. Θα μπορούσαν οι αλλαγές αυτές να σημαίνουν ότι θα ήταν σε θέση να αντέξει 24 ώρες χωρίς προβλήματα;
Ο μικρότερος αριθμός 3λιτρων συμμετοχών σήμαινε πως τα νέα αυτοκίνητα GT της 5ης κατηγορίας θα είχαν μια πιθανότητα να επισκιάσουν τα πρωτότυπα, με την Porsche 935 να αποτελεί το αυτοκίνητο που προσπαθούσαν όλοι κερδίσουν.
Η Porsche επέστρεψε με την 936 στο Λε Μαν το 1978, με σκοπό να διατηρήσει τον τίτλο της, αλλά οι ανανεωμένη προσπάθεια της Renault Alpine δεν θα το έκανε εύκολο για τη Γερμανική μάρκα.
Με τους περιορισμούς στα καύσιμα να αίρονται, αυτοκίνητα 5ης και 6ης κατηγορίας μπορούσαν πλέον να αγωνιστούν. Η Porsche συμμετείχε με τα 935 και 936 με σκοπό να αποκτήσει την πρώτη της νίκη από το 1971.
Με τις αλλαγές που έγιναν στους κανόνες, στον απόηχο της πετρελαϊκής κρίσης, ο 3λιτρος V8 κινητήρας Ford Cosworth αποδείχθηκε η καλύτερη επιλογή, αλλά ποιο θα υπερισχύσει, το Gul Mirage ή το Gitanes Ligier;
Ο Henri Pescarolo με το Matra-Simca αναζητούσε την τρίτη του νίκη στο Λε Μαν, αλλά θα ήταν σε θέση να αντιμετωπίσει την πρόκληση της Porsche 911 Carrera RSRq;
Αποτελώντας τον προ-προτελευταίο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Sportscar 1973, ο γαλλικός αγώνας αντοχής αποδειχθεί μια σημαντική στιγμή στη μάχη για τον τίτλο ανάμεσα σε Matra και Ferrari.
Στον τελευταίο αγώνα του το Ford GT40 αντιμετώπισε ισότιμα τα πρωτότυπα αυτοκίνητα. Θα καταφέρει ωστόσο το καινούριο 917 της Porsche να ξεπεράσει τα αυτοκίνητα του Detroit;
Η Ford επέστρεψε το 1968, με το GT40 να χρειάζεται να τα βάλει με μια νέα γενιά πρωτότυπων αυτοκινήτων από την Porsche, Alfa Romeo, Alpine και Matra για να κατακτήσει τη νίκη.
Εχοντας γίνει ο πρώτος Αμερικανός κατασκευαστής που κέρδισε στο Λε Μαν 12 μήνες νωρίτερα, ο Ford κατέβηκε με το GT40 Mark IV για να αντιμετωπίσει τη νέα Ferrari 330 P4.
Οι 24 Ωρες Λε Μαν του 1966 χαρακτηρίστηκαν από οκτώ Ford GT40 Mark II να παίρνουν μέρος στον αγώνα, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός αναζητούσε την πρώτη του νίκη στο Λε Μαν.
Με τον Carroll Shelby να παίρνει τα ηνία στη Ford και το GT40, θα είναι άραγε πιο αποδοτική η συμμετοχή των αμερικανικών εταιριών στο Λε Μαν;
Η άφιξη της Ford στο Λε Μαν ήταν η αρχή της μεγάλης κόντρας μεταξύ της μάρκας από το Ντιτρόιτ και της Ferrari, αλλά ήταν τα GT40 σε θέση να ανταγωνιστούν τα ιταλικά αυτοκίνητα στην πρώτη τους χρονιά του αγώνα;
Μια αλλαγή στους κανονισμούς είχε ως αποτέλεσμα να συμμετέχουν καινούρια αυτοκίνητα στο Λε Μαν το 1962. Μπορεί να έριχναν τους χρόνους των γύρων, ήταν όμως αρκετά ανθεκτικά για έναν αγώνα 24ων ωρών;
Μετά τη νίκη της το 1969, η Ferrari επέστρεψε στη Le Sarthe με μια εκσυγχρονισμένη έκδοση της 250 TR1, σε μια προσπάθεια να υπερασπιστεί τον τίτλο της απέναντι στη Maserati και την Aston Martin.
H Ferrari κατέφθασε στο Λε Μαν καλά προετοιμασμένη με 13 συμμετοχές. Καταρρακτώδεις βροχές προκάλεσαν πολλά ατυχήματα και προβλήματα με κινητήρες, αφήνοντας τους Ιταλούς να κυριαρχήσουν στο La Sarthe.
Το 1959, η Aston Marin συμμετείχε με ένα πιο εκλεπτυσμένο DBR1 στο Le Mans, με την ελπίδα να αντιμετωπίσει ισότιμα την παντοδύναμη Ferrari 250.
Με ονόματα όπως ο Stirling Moss, Juan Manuel Fangio και Mike Hawthorn, υπήρχαν τεράστιες προσδοκίες για το 23ο Λε Μαν, μέχρι να συμβεί η τραγωδία που θεωρείται το πιο καταστροφικό δυστύχημα στην ιστορία του μηχανοκίνητου.
Η Jaguar πήγε στο Λε Μαν το 1954 με τις D-Type, ειδικά κατασκευασμένες για τον αγώνα. Θα αποδειχτούν, όμως, ανώτερες των Ferrari 375 με κινητήρες V12;
Μια νέα σειρά ταινιών που ανατρέχει στην ιστορία του αγώνα 24 Ωρών του Le Mans. Από τον πρώτο αγώνα το 1923, ο γαλλικός αυτός αγώνας αντοχής έχει γίνει ένα από τα πιο εμβληματικά αθλητικά γεγονότα στον κόσμο.
Μετά την ήττα από την Peugeot το 2009, η Audi επιστρέφει στον 78ο αγώνα του Λε Μαν με σκοπό τη νίκη, αλλά το ταχύτατο 908 τους αναγκάζει να στραφούν στην αξιοπιστία τους και όχι στην ταχύτητα.
Χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, ο αγώνας κρίθηκε μεταξύ της τριάδας των Audi στις πρώτες θέσεις, με τον Tom Kristensen να προσπαθεί να κλειδώσει την πρώτη νίκη του με τον Γερμανό κατασκευαστή και τη δεύτερη δική του.
Με την Sauber να μην επιστρέφει μετά τη νίκη της το 1989, και με δύο σικέιν να προστίθενται στην ευθεία Mulsanne, η νέα Jaguar XJR-12 έπρεπε να αποτρέψει τους κινδύνους από τη Nissan και την Porsche στη νέα τροποποιημένη πίστα.
H Porsche ήταν το φαβορί του αγώνα, αλλά το ειδικά κατασκευασμένο Rondeau-Cosworth αποδείχτηκε δύσκολος αντίπαλος. Θα έκανε την έκπληξη ο Jean Rondeau να γίνει ο πρώτος οδηγός που θα κέρδιζε σε αυτοκίνητο με το όνομά του;
Επικοινωνήστε με το iShow.gr
iShow.gr - Ο κόσμος της Showbiz
Αρχική Σελίδα
Ταινίες
Τηλεόραση
ΑΪΣΟΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ INTERNET Μ.ΙΚΕ
Επικοινωνία: press@ishow.gr
Τηλ. 211-4100551