H Θεατρική Ομάδα Κωφών «Τρελά Χρώματα», με ιδιαίτερη χαρά παρουσιάζει την παράσταση «Κατάσταση Πολιορκίας» του νομπελίστα συγγραφέα Αλμπέρ Καμύ στο Θέατρο Άβατον από την 1η Φεβρουαρίου για 16 παραστάσεις.
Μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Καμύ έγραψε αυτό το αλληγορικό έργο, όπου διαδραματίζεται σ’ ένα δυστοπικό περιβάλλον και περιστρέφεται γύρω από το ξέσπασμα μιας θανατηφόρας πανούκλας σ’ ένα χωριό της Ισπανίας. Ο συγγραφέας επινοεί τη στρατηγική επιβολή ενός σχεδίου, μέσω της προσωποποίησης της πανούκλας ως ανθρωπόμορφης οντότητας. Με απώτερο στόχο την ταχεία επιβολή μιας παγκόσμιας δικτατορίας, το αποτέλεσμα είναι να ξεσπάσει μια κοινωνική αναταραχή, όπου οι ατομικές ελευθερίες καθίστανται παρωχημένες. Τα «πιστοποιητικά ύπαρξης» είναι απαραίτητα και δεν μπορεί κανείς να ζήσει χωρίς αυτά. Η συμβολική ενσάρκωση της πανούκλας ευθυγραμμίζεται με τον ολοκληρωτικό σκοπό της διάδοσης του φόβου, καθώς έχει ανακοινωθεί η κατάσταση πολιορκίας και όλοι θεωρούνται ύποπτοι.
Ο φόβος είναι το κεντρικό θέμα σε όλο το έργο. Η άποψη του Καμύ για τον παραλογισμό της ανθρώπινης ύπαρξης υποδηλώνει ότι ο φόβος μπορεί να νικηθεί μέσω της αλληλεγγύης, της αγάπης και της συλλογικής αντίστασης. Η συγγραφική δύναμη του Καμύ διακρίνεται μέσα από καίριους συμβολισμούς μεταξύ παραλόγου και τραγικού, που στη παράσταση οι συμβολισμοί αυτοί ενισχύονται περαιτέρω.
Η παράσταση πραγματοποιείται με την ταυτόχρονη συμμετοχή Κωφών και ακουόντων ηθοποιών, συνδυάζοντας την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα και τη φωνητική ερμηνεία για να δημιουργήσουν μια μοναδική δίγλωσση σκηνική αφήγηση. Η αφήγηση αυτή ενσωματώνει θεατρικές τεχνικές όπως η παντομίμα, ο λυρικός μονόλογος και ο «χορός της τραγωδίας» ως χορωδιακό σύνολο. Ο έντονος παραλογισμός και ο γρήγορος ρυθμός του έργου οδηγούν στη χρήση εξπρεσιονιστικών στοιχείων, διερευνώντας συχνά θέματα τρέλας, παράνοιας και προδοσίας. Ταυτόχρονα, οι μέθοδοι προσβασιμότητας ενσωματώνονται στο δραματικό πλαίσιο, προσδίδοντας μια διαφορετική διάσταση στην παράσταση, αναδεικνύοντας τις τεχνικές σε ζητήματα προσβασιμότητας, όπως η συνοδεία Υπέρτιτλων (στα ελληνικά) για λόγους ισότιμης πρόσβασης στο ακουστικό κανάλι επικοινωνίας.
Η παράσταση αποτελεί ένα καλλιτεχνικό έργο, το οποίο απευθύνεται τόσο σε Κωφούς, όσο και ακούοντες θεατές.