Αναζήτηση:
Το Κορίτσι με το Τατουάζ
Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου 2011
03:44
Ο Ντέιβιντ Φίντσερ επιστρέφει πιο σκοτεινός, σκληρός και προκλητικός από ποτέ. Ο κορυφαίος δημιουργός, μετά τον περσινό εμπορικό και καλλιτεχνικό θρίαμβο του  βραβευμένου με 3 και συνολικά υποψήφιου για 5 Oscar®, «The Social Network», υπογράφει «Το Κορίτσι με το Τατουάζ». Η πολύκροτη μεταφορά στη μεγάλη οθόνη του απόλυτου best-seller εκδοτικού φαινομένου – του πρόωρα χαμένου Σουηδού συγγραφέα Στιγκ Λάρσον – δίνει την ευκαιρία στον πολυβραβευμένο σκηνοθέτη να επιστρέψει στα σκοτεινά, υπερβίαια, συναρπαστικά μονοπάτια των κορυφαίων ταινιών στη φιλμογραφία του, «Seven» και «Fight Club».  Ντάνιελ Κρεγκ, Κρίστοφερ Πλάμερ, Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Στίβεν Μπέρκοφ, Ρόμπιν Ράιτ και η ραγδαία ανερχόμενη Ρούνι Μάρα στον γοητευτικό ρόλο της Λίζμπεθ Σαλάντερ αποτελούν το θεαματικό καστ των πρωταγωνιστών.



«Δε νομίζω πως υπάρχει θεατής που μπορεί να μείνει αδιάφορος απέναντι στη Λίζμπεθ»

Ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Φίντσερ και ο σεναριογράφος Στίβεν Ζαΐλιαν καταθέτουν τις απόψεις τους για την πολυαναμενόμενη νέα τους ταινία.

Από τη στιγμή που αποφάσισαν να καταπιαστούν με την αγγλόφωνη κινηματογραφική μεταφορά του best seller μυθιστορήματος του Στιγκ Λάρσον «Το Κορίτσι με το Τατουάζ», ο Ντέβιντ Φίντσερ και ο Στίβεν Ζαΐλιαν έβαλαν στόχο να παραμείνουν όσο το δυνατόν πιστότεροι στην επίπονη προσπάθεια του πρόωρα χαμένου Σουηδού συγγραφέα, δημοσιογράφου και ακτιβιστή να ξεσκεπάσει έναν βρώμικο μικρόκοσμο τίγκα στη διαφθορά σε επιχειρηματικό, κοινωνικό, αλλά και προσωπικό επίπεδο, μέσα στον οποίο καταδύονται σταδιακά οι δύο ήρωές του – ο ρεπόρτερ-ερευνητής Μίκαελ Μπλόμκβιστ και η αντισυμβατική χάκερ Λίζμπεθ Σαλάντερ.

«Το σενάριό μας αναπαράγει σχεδόν αυτούσιο το μεγαλύτερο μέρος του μυθιστορήματος του Λάρσον», υποστηρίζει ο Φίντσερ. «Ωστόσο, εκείνο που μας ενδιέφερε πρωτίστως, ήταν να επικεντρωθούμε στους δύο βασικούς του χαρακτήρες και στην ιδιόμορφη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσά τους, η οποία εμπεριέχει ποικίλες προστριβές και άφθονες δραματικές εξάρσεις. Μια σχέση, η οποία, άλλωστε, ήταν και εκείνη που ανέδειξε το βιβλίο του Λάρσον σε κοινωνικό και εκδοτικό φαινόμενο».

«Η Λιζμπεθ είναι ένας από τους πλέον ξεχωριστούς και εκπληκτικούς λογοτεχνικούς χαρακτήρες που έχω συναντήσει στη ζωή μου», παραδέχεται ο Ζαΐλιαν. «Όμως, αν τα βιβλία αφορούσαν αποκλειστικά και μόνο εκείνη, δε θα είχαν κάνει τόσο μεγάλο ντόρο. Πιστεύω ότι εκείνο που ιντρίγκαρε το αναγνωστικό κοινό είναι ο τρόπος με τον οποίο συγκλίνουν οι προσωπικές ιστορίες του Μίκαελ και της Λίζμπεθ, σε συνδυασμό, βέβαια, με το πώς αντιμετωπίζει ο καθένας τους τις ζόρικες καταστάσεις με τις οποίες έρχεται αντιμέτωπος».

«Το “Κορίτσι με το Τατουάζ” είναι ξεκάθαρα μια σκληρή και ασυμβίβαστη ταινία, η οποία περιστρέφεται γύρω από το διαχρονικό φαινόμενο της γυναικείας κακοποίησης», διευκρινίζει ο Φίντσερ. «Φροντίσαμε, όμως, να είμαστε πολύ προσεκτικοί στους χειρισμούς μας, ούτως ώστε ο θεατής να μη νιώσει στιγμή πως παρακολουθεί μια “ξερή” ιστορία εκδίκησης, αλλά να αντιληφθεί πως υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί, εξίσου σημαντικοί λόγοι που ωθούν ένα θύμα να εξελιχθεί σε θύτη».

«Κατά την άποψή μου, η πρώτη αυτή ταινία της τριλογίας ανήκει στον Μίκαελ Μπλόμκβιστ. Είναι ο πιο συμβατικός από τους δύο τους και η Λίζμπεθ είναι κάτι σαν “δορυφόρος”, που βρίσκεται σε τροχιά γύρω από εκείνον», συνεχίζει ο ίδιος. «Θεωρώ πως ο Ντάνιελ (Κρεγκ), ο οποίος πέρα από ιδιαίτερα επιβλητικός ως παρουσία είναι και ένας εξαίρετος ηθοποιός, τον ενσαρκώνει υποδειγματικά, καθιστώντας εξόχως ευδιάκριτη την κάθε συναισθηματική απόχρωση του χαρακτήρα του».  

«Ο Μπλόμκβιστ δεν είναι ακριβώς αυτό που θα αποκαλούσαμε “σκληροτράχηλος”, όμως πρόκειται για έναν τίμιο και αξιοπρεπή τύπο», συμπληρώνει ο Ζαΐλιαν. «Και ο Ντάνιελ φροντίζει να μας δώσει να καταλάβουμε πως διαθέτει μια προσωπικότητα εξίσου περίπλοκη με εκείνη της Σαλάντερ».  
«Η τελευταία, εξάλλου, είναι ένας χαρακτήρας-πραγματικό δώρο για έναν σεναριογράφο», συνεχίζει ο ίδιος. «Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει τις διάφορες αντιξοότητες που της επιφυλάσσει η ζωή είναι πραγματικά εντυπωσιακός, καθώς γίνεται προφανές πως πολύ δύσκολα μπορεί να τη “λυγίσει” κάποιος ή κάτι. Όμως, υπάρχουν στιγμές στην ταινία όπου αναδύεται στην επιφάνεια και μια πιο ευαίσθητη πλευρά της προσωπικότητάς της. Γενικά, δε νομίζω πως υπάρχει θεατής που μπορεί να μείνει αδιάφορος απέναντι στη Λίζμπεθ Σαλάντερ».
«Εκείνο που με ενθουσίασε περισσότερο κατά τη διάρκεια της οντισιόν μας με την Ρούνι (Μάρα), ήταν πως απέδειξε ότι διαθέτει ένα επουσιώδες συστατικό του χαρακτήρα της Λίζμπεθ: δεν το βάζει ποτέ κάτω. Είναι αυτό που λέμε “ακατάβλητη”», παραδέχεται ο Φίντσερ. «Ολοκληρώνοντας τη διαδικασία του casting, είχα πλέον καταλήξει πως η Ρούνι είναι κάποια για την οποία αξίζει να το ρισκάρεις».  

«Διαθέτει αρκετά κοινά στοιχεία με την Λίζμπεθ – είναι και η ίδια ένα σχετικά “περιθωριακό” άτομο», συνεχίζει ο σκηνοθέτης. «Το σημαντικότερο, ωστόσο, είναι το γεγονός ότι από την πρώτη στιγμή επιδίωξε να συλλάβει τον χαρακτήρα της ηρωίδας που επρόκειτο να ενσαρκώσει στην κάθε του διάσταση. Ήμουν πλέον πεπεισμένος πως, με την πλήρη συμπαράστασή μας, θα κατάφερνε να μας εκπλήξει ευχάριστα με το αποτέλεσμα. Και όντως έτσι έγινε: μέσα στις επόμενες ημέρες έκοψε τα μαλλιά της, έμαθε να οδηγεί μοτοσικλέτα, ως και στη Σουηδία πήγε κι έζησε για λίγο καιρό μόνη της, μακριά από τα αστικά κέντρα, ώστε να μπει ακόμη βαθύτερα στην ψυχολογία του ρόλου που θα υποδυόταν. Ομολογουμένως, η Ρούνι δικαίωσε απόλυτα την επιλογή μου να επενδύσω πάνω της».
«Η αίσθηση που είχα για τον χαρακτήρα του Μπιούρμαν, του εντεταλμένου κηδεμόνα της Λίζμπεθ, ήταν πως δεν επρόκειτο για τον “παραδοσιακό κακό” που συναντάμε σε τέτοιου είδους ταινίες, αλλά για ένα άτομο φαινομενικά φυσιολογικό», εξηγεί ο Φίντσερ. «Ο Μπιούρμαν δεν είναι βιαστής “εκ πεποιθήσεως”, αλλά κάποιος που πιστεύει πως μια κοπέλα ευέξαπτη, αντικοινωνική και με ιστορικό καταχρήσεων, όπως η Λίζμπεθ, απλώς δεν αξίζει το σεβασμό του. Ο Γιόρικ (Βαν Βαγκενίνγκεν), ως θαυμάσιος ηθοποιός που είναι, με έπεισε πως μπορεί να αποδώσει πλήρως όλες τις πτυχές του συγκεκριμένου χαρακτήρα και, πάνω απ’ όλα, την σκοτεινή πλευρά του».

«Όσον αφορούσε, τέλος, στο που θα εκτιλυσσόταν η ιστορία που παρακολουθούμε στο “Κορίτσι με το Τατουάζ”, η απόφασή μας με τον Στίβεν να παραμείνουμε στη Σουηδία, ήταν απολύτως συνειδητή και προήλθε από την πεποίθησή μας πως δεν υπήρχε κανένας τρόπος να “μεταφράσουμε” τοπογραφικά την πλοκή του βιβλίου. Το Σιάτλ και το Μόντρεαλ που είχαμε σκεφθεί κάποια στιγμή ως πιθανές εναλλακτικές τοποθεσίες, καταλήξαμε πως δε θα ήταν λειτουργικές, καθώς οι διάφορες παράμετροι της ιστορίας είναι βαθιά ριζωμένες στη σουηδική πραγματικότητα», καταλήγει ο Φίντσερ.




«Ο Ντέιβιντ σου εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη»

Ο Ντάνιελ Κρεγκ εξηγεί τους λόγους για τους οποίους ανέλαβε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο «Κορίτσι με το Τατουάζ»  
  • Κάποιος γνωστός μου μού είχε δώσει ένα αντίτυπο του βιβλίου του Λάρσον, ενώ βρισκόμουν σε διακοπές, και το τελείωσα μέσα σε δύο μέρες. Από τις πρώτες σελίδες του έχεις την αίσθηση πως κάτι πολύ κακό πρόκειται να συμβεί και αυτό είναι οπωσδήποτε ένας από τους βασικούς λόγους που «κολλάς» μαζί του.   
  • Θεωρώ πως εκείνο που σε ελκύει κυρίως στο χαρακτήρα της Λίζμπεθ, είναι το γεγονός πως, παρότι αποτελεί θύμα σεξουαλικής κακοποίησης, αυτό δεν είναι αρκετό για να την καταβάλει ψυχολογικά. Ο δυναμισμός της και η εντυπωσιακή της ικανότητα να αντεπεξέρχεται με πυγμή και αποφασιστικότητα στα απανωτά χτυπήματα της μοίρας, δεν μπορεί παρά να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης για το αναγνωστικό κοινό.   
  • Κατά την άποψή μου, η ενασχόληση του Ντέβιντ Φίντσερ και του Στίβεν Ζαΐλιαν με τη μεταφορά του βιβλίου στη μεγάλη οθόνη, προσέδιδε μια ακόμη πιο συναρπαστική διάσταση σε μια ήδη δυνατή ιστορία. Κι αυτό ήταν αρκετό για να με κάνει να επιθυμώ διακαώς να αποτελέσω κομμάτι του όλου project. Μου αρέσει πολύ ο χαρακτήρας του Μπλόμκβιστ, η ευστροφία του και η ηθική του, αλλά και το γεγονός ότι γνωρίζει πολύ καλά πως δε γίνεται να ξεσκεπάσεις τη διαφθορά στους κόλπους της κοινωνίας, αν δεν παίξεις κι εσύ βρώμικα. Αυτό, ωστόσο, δεν τον εμποδίζει να προσπαθεί διαρκώς να αποτελέσει πρότυπο για τους συναδέλφους του δημοσιογράφους.  
  • Το συζητήσαμε με τον Ντέιβιντ και καταλήξαμε στο ότι θα ήταν καλύτερο για την ταινία να μην υιοθετήσω κάποια ιδιαίτερη προφορά στο ρόλο μου ως Μίκαελ Μπλόμκβιστ. Άλλωστε, η πλειοψηφία των Σουηδών μιλά πολύ καλά αγγλικά και κάποιος σαν τον Μπλόμκβιστ, που έχει γυρίσει όλο τον κόσμο για τις ανάγκες της δουλειάς του και από τα 6 του χρόνια έχει μάθει να ακούει τις ειδήσεις από το BBC, είναι λογικό να τα μιλάει με ευχέρεια.   
  • Η φήμη του τελειομανή που γνώριζα ότι ακολουθεί τον Ντέιβιντ, ήταν κάθε άλλο παρά υπερβολική, καθώς δεν ήταν και λίγες οι σκηνές που γυρίσαμε ξανά και ξανά και… ξανά, μέχρι να μείνουμε απολύτως ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα. Αυτό, βέβαια, ουδόλως με ενόχλησε, καθώς, εκτός του ότι ήθελα πολύ να δουλέψω μαζί του, πάντοτε στους ρόλους μου προσπαθώ για το καλύτερο. Το καλό με τον Ντέιβιντ είναι πως είναι πάντα ιδιαίτερα ακριβής και πολύ συγκεκριμένος πάνω στο τι ζητά από την κάθε σκηνή. Σου εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη, καθώς είσαι βέβαιος πως τα έχει όλα υπό έλεγχο και δεν αφήνει τίποτε απολύτως στην τύχη.  
  • Συμπτωματικά, τον καιρό που ανέλαβα να υποδυθώ τον Μπλόμκβιστ, ήμουν στην καλύτερη φυσική μου κατάσταση εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Βέβαια, αυτό θα ήταν μάλλον παράταιρο για έναν ρεπόρτερ που περνά μεγάλο μέρος της ζωής του χωμένος σε ένα γραφείο και σκυμμένος πάνω από έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Αναμενόμενα, ο Ντέιβιντ μου ζήτησε να πάρω μερικά κιλά για τις ανάγκες του ρόλου, κάτι που, φυσικά, δε μου ήταν και ό,τι πιο ευχάριστο…  
  • Στο τελευταίο 20λεπτο της ταινίας ο Μπλόμκβιστ βρίσκεται αντιμέτωπος με κάποιες αρκετά ζόρικες καταστάσεις, αλλά, ακόμη και τότε οι αντιδράσεις του έχουν να κάνουν κυρίως με μια εσωτερική πάλη την οποία βιώνει, κάτι που αποτυπώνεται ξεκάθαρα στο βλέμμα του και στις συσπάσεις του προσώπου του.    


«Η σκηνή του βιασμού ήταν η δυσκολότερη όλων»

Η Ρούνι Μάρα μιλά για τη μεταμόρφωσή της στο «κορίτσι με το τατουάζ» του τίτλου
  • Στις διάφορες οντισιόν μου για το ρόλο της Λίζμπεθ, ξεκαθάρισα πως ήμουν αποφασισμένη όσο και πανέτοιμη να κάνω οτιδήποτε μου ζητούσαν για να πάρω το ρόλο. Όσο, όμως, καθυστερούσαν να μου απαντήσουν, άρχισα να νιώθω την ανάγκη να ξεφωνίσω κάτι σε στυλ, «πείτε μου επιτέλους αν με θέλετε ή όχι, να δω κι εγώ τι θα κάνω με τη ζωή μου».
  • Κάποια στιγμή, ο Ντέιβιντ με κάλεσε στο γραφείο του και αφού πρώτα μου αράδιασε ένα σωρό λόγους για τους οποίους θα ήταν –κατά την άποψή του– καλύτερο για μένα να αποφύγω αυτό το ρόλο, μου δείχνει ένα δελτίο τύπου στο iPad του, όπου αναφερόταν πως με είχαν επιλέξει. Και τότε μου λέει «έχεις μισή ώρα να αποφασίσεις αν θα το στείλουμε για δημοσίευση».    
  • Δε νομίζω πως έχει υπάρξει ποτέ άλλος λογοτεχνικός χαρακτήρας σαν την Λίζμπεθ – αυτό το μικροκαμωμένο, ανδρόγυνο πλάσμα με τις τόσες διαφορετικές πτυχές στην προσωπικότητά της. Πιστεύω πως είναι πολύ δύσκολο να της αντισταθείς, ακόμη κι αν δεν συμφωνείς πάντα με τις μεθόδους της.  
  • Μία ώρα αφότου του είπα το «ναι», ο Ντέιβιντ με είχε ήδη βάλει να μάθω «να λύνω και να δένω» έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή, να καβαλάω μοτοσικλέτες και να κάνω skateboard. Και 5 μέρες αργότερα, βρισκόμουν ήδη στην Στοκχόλμη ολομόναχη. Εννοείται πως δεν υπήρχε καθόλου χρόνος να βάλω σε μια σειρά τις σκέψεις μου για το ρόλο.
  • Όταν κοιτάχτηκα για πρώτη φορά στον καθρέφτη μετά τη λεύκανση του δέρματός μου, σοκαρίστηκα. Στην πορεία, ωστόσο, κατέληξα στο ότι ήταν μία από τις πιο εμπνευσμένες «επεμβάσεις» μας, όσον αφορούσε στην προσέγγιση μου στο ρόλο της Λίζμπεθ.
  • Όσο πιο πολύ βυθιζόμουν στον εσωτερικό κόσμο της Λίζμπεθ, τόσο περισσότερο άρχισα να κατανοώ τους λόγους που ο Στιγκ Λάρσον συνήθιζε να αναφέρει την Πίπη τη Φακιδομύτη ως πηγή έμπνευσης για την ηρωίδα του. Και οι δυο τους, άλλωστε, διαθέτουν τον προσωπικό τους κώδικα ηθικής και έχουν την τάση να τα βάζουν με τους κακούς.
  • Οι σκηνές της Λίζμπεθ με τον Μπιούρμαν είναι οι πλέον αποκαλυπτικές για το ποιόν της. Η βάναυση συμπεριφορά του απέναντί της, είναι εκείνη που την ωθεί να τον εκδικηθεί, αλλά κι εκείνη που την εμπνέει να βοηθήσει τον Μπλόμκβιστ να εξιχνιάσει μια υπόθεση εξαφάνισης, όπου το θύμα είναι γυναίκα.
  • Ο Γιόρικ είναι ένας από τους πιο γλυκούς ανθρώπους που έχω γνωρίσει στη ζωή μου, γεγονός που καθιστούσε επιτακτική την ανάγκη να αποφύγω οποιαδήποτε επαφή μαζί του εκτός των γυρισμάτων. Ήταν ο μοναδικός τρόπος να είμαι κατάλληλα προετοιμασμένη για τη σκηνή του βιασμού, που ήταν εξ ορισμού η δυσκολότερη όλων.   
  • Η Λίζμπεθ έχει συνηθίσει να κρατά μακριά της τους άλλους και να καταπιέζει τα συναισθήματά της, ως τη στιγμή που γνωρίζεται με τον Μίκαελ. Για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό νιώθει πως επιτέλους συνάντησε έναν άνθρωπο άξιο της εμπιστοσύνης της.    
  • Είμαι απόλυτα ικανοποιημένη για τα όσα κατάφερα στην ταινία και υπερήφανη που τα έβγαλα πέρα με έναν ρόλο που είναι από εκείνους που σου τυχαίνουν μια φορά στη ζωή σου. Πλέον νιώθω πολύ πιο δυνατή ως ηθοποιός και ικανή για τα πάντα. Φυσικά, χρωστάω πολλά και στον Ντέιβιντ, που με εξώθησε στα όριά μου, βοηθώντας με στην ουσία να ανακαλύψω τον ίδιο μου τον εαυτό.

Trivia/Fun facts
  • Το τραγούδι των τίτλων αρχής της ταινίας αποτελεί διασκευή του «Immigrant Song» των Led Zeppelin από τους Τρεντ Ρέζνορ και Άτικους Ρος, με φωνητικά από την Karen O των νεοϋορκέζων indie rockers Yeah Yeah Yeahs. Το πλήρες score που οι Ρέζνορ και Ρος υπέγραψαν για την ταινία, εξάλλου, περιέχει 3 ολόκληρες ώρες φρέσκιας μουσικής και μπορεί να αποκτηθεί σε ειδικές εκδόσεις των τριών CD ή των έξι βινυλίων.
  • Η best seller τριλογία «Millennium» του Στιγκ Λάρσον έχει πουλήσει μέχρι στιγμής 65 εκατομμύρια αντίτυπα σε 46 χώρες.
  • Αν και η πλειοψηφία των γυρισμάτων σε εξωτερικούς χώρους πραγματοποιήθηκε στη Σουηδία, αρκετά από τα γυρίσματα εσωτερικών χώρων πραγματοποιήθηκαν στις ΗΠΑ, όπου και στήθηκαν τα σκηνικά των διαμερισμάτων του Μπλόμκβιστ και της Σαλάντερ.   
  • Για τις ανάγκες του μακιγιάζ της Ρούνι Μάρα κατά τη «μεταμόρφωσή» της σε Λίζμπεθ Σαλάντερ, η παραγωγός Σεάν Σαφίν εξασφάλισε και τις υπηρεσίες της Βρετανίδας makeup artist Πατ ΜακΓκραθ, η οποία, σύμφωνα με τη Vogue, θεωρείται η μακιγιέζ με τη μεγαλύτερη επιρροή στο χώρο της μόδας.
  • Η έμπνευση του να κάνει piercing και στο στήθος για τις ανάγκες του ρόλου της, ανήκει αποκλειστικά στη Ρούνι Μάρα.
  • Ο Ζαΐλιαν, στην προσπάθειά του να συνθέσει σεναριακά το προφίλ της Λίζμπεθ Σαλάντερ, δανείστηκε αρκετά στοιχεία από την περιγραφή που της είχε δώσει η Μιτσίκο Κακουτάνι, η φημισμένη βιβλιοκριτικός των New York Times, στην κριτική της για το πρώτο βιβλίο του Λάρσον.
  • Ο Ολλανδός ηθοποιός Γιόρικ Βαν Βαγκενίνγκεν, ο οποίος στην ταινία υποδύεται τον Μπιούρμαν, έχει εμφανιστεί στο παρελθόν στα «Χρονικά του Σκότους» του Ντέιβ Τουόι, στο πλευρό των Αντζελίνα Τζολί και Κλάιβ Όουεν στο «Πέρα Από τα Σύνορα» και στον «Άγνωστο Κόσμο» του Τέρενς Μάλικ.
  • Όταν ανακοινώθηκε πως το αγγλόφωνο remake του «Κοριτσιού με το Τατουάζ» βρίσκεται στα σκαριά, ανάμεσα στις υποψήφιες για το ρόλο της Λίζμπεθ Σαλάντερ φημολογείτο πως ήταν οι Κάρεϊ Μάλιγκαν, Έλεν Πέιτζ, Κρίστεν Στιούαρτ, Μία Βασικόβσκα, Κίρα Νάιτλι, Αν Χάθαγουεϊ, Ολίβια Θέρλμπι, Έμιλι Μπράουνινγκ, Εύα Γκριν, Λεά Σεϊντού, Έμα Γουάτσον, Έβαν Ρέιτσελ Γουντ και Κέιτι Τζάρβις. Παράλληλα, για το ρόλο του Μίκαελ Μπλόμκβιστ είχαν ακουστεί και τα ονόματα των Τζόνι Ντεπ, Βίγκο Μόρτενσεν, Μπραντ Πιτ και Τζορτζ Κλούνι.
  • Όταν ξεκίνησε η διαδικασία του casting, ο ρόλος της Λίζμπεθ προσφέρθηκε αρχικά στη Νάταλι Πόρτμαν, η οποία όμως τον απέρριψε λόγω υπερκόπωσης. Αργότερα, η Σκάρλετ Γιόχανσον βρέθηκε πολύ κοντά στο να τον κερδίσει, αλλά τελικά ο Φίντσερ την απέρριψε, θεωρώντας πως παραήταν… σέξι για το ρόλο! Ανάμεσα στις βασικές υποψήφιες ήταν τότε και η Τζένιφερ Λόρενς («X-Men: Η Πρώτη Γενιά», «Στην Καρδιά του Χειμώνα»), η οποία όμως «κόπηκε» λόγω ύψους.
  • Ο Ντάνιελ Κρεγκ λίγο έλειψε να μην αναλάβει το ρόλο του Μπλόμκβιστ, ένεκα ενδεχόμενων υποχρεώσεών του στην επόμενη ταινία του franchise του James Bond, με τίτλο «Skyfall».  
  • Για πολύ κόσμο, με πρώτο και καλύτερο τον κορυφαίο σινεκριτικό Ρότζερ Έμπερτ, η καταλληλότερη για να ενσαρκώσει τη Λίζμπεθ στο φιλμ του Φίντσερ, ήταν η Νούμι Ραπάς, η ηθοποιός, δηλαδή, που την υποδύθηκε στη σουηδική κινηματογραφική τριλογία. Η ίδια, ωστόσο, παρότι κολακευμένη, δήλωσε πως δε θα μπορούσε με τίποτα να επαναλάβει για πολλοστή φορά τον συγκεκριμένο ρόλο στις ίδιες ακριβώς ιστορίες.    
  • Αρχικός υποψήφιος για το ρόλο του Χένρικ Βάνγκερ ήταν ο πολύπειρος Σουηδός ηθοποιός Μαξ Φον Σίντοφ, ο οποίος όμως δήλωσε κώλυμα για προσωπικούς λόγους.
  • Δύο από τα πρωτότυπα taglines της ταινίας, «Evil shall with evil be expelled» και «What is hidden in snow, comes forth in the thaw», αποτελούν σουηδικές παροιμίες την ύπαρξη των οποίων ο Φίντσερ πληροφορήθηκε από τον Σουηδό ηθοποιό Στέλαν Σκάρσγκαρντ, έναν εκ των πρωταγωνιστών της ταινίας.  
  • Το Σεπτέμβριο του 2011 κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο ένα trailer για την ταινία «The Muppets», το οποίο σατίριζε εμπνευσμένα το… ιλιγγιώδες μοντάζ του trailer του «Κοριτσιού με το Τατουάζ»!
Συζητήστε για την είδηση
 Δημοσίευση στο

Σχετικά με την είδηση πρόσωπα

NEWSLETTER
Δηλώστε το email σας για να λαμβάνετε κάθε απόγευμα τις δημοφιλέστερες ειδήσεις της ημέρας.